י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"בניגוד לחוק"

חקירת ליצמן: נחשד שסייע למנהלת החשודה בעבירות חמורות

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, נחקר הבוקר (חמישי) במשרדי להב 433 ביחידה הארצית לחקירות הונאה בחשד לביצוע עברות בתחום טוהר המידות • על פי החשד, ליצמן עשה שימוש בסמכויותיו בניגוד לחוק • לשכת ליצמן: "סגן השר הוזמן בגין פרשה הקשורה לפניית ציבור לעזרה"

חקירת ליצמן: נחשד שסייע למנהלת החשודה בעבירות חמורות
ליצמן צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, נחקר הבוקר (חמישי) במשרדי להב 433 ביחידה הארצית לחקירות הונאה בחשד לביצוע עברות בתחום טוהר המידות. במשטרה אמרו כי החקירה היא בהמשך לחקירה סמויה שהחלה לפני מספר חודשים.

על פי החשד, ליצמן עשה שימוש בסמכויותיו בניגוד לחוק. החקירה מתנהלת בליווי של פרקליטות מחוז ירושלים, ובאישורם של פרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה.

ליצמן חשוד ששיקר בנוגע למצבה הבריאותי של מנהלת הסמינר מאוסטרליה, מלכה לייפר, החשודה בביצוע עבירות חמורות בשלוש תלמידות ונמלטה לישראל בשל כך.

במשטרה חושדים כי ליצמן ביקש להנפיק חוות דעת פסיכיאטרית שתקבע שהמנהלת אינה כשירה לעמוד לדין ובכך לסייע ללייפר מעמידה לדין. 

דסי ארליך, אחת מנפגעותיה של לייפר מסרה בתגובה: "ההמתנה ארוכת השנים לעשיית צדק היתה קשה וכואבת מאד. עם זאת חיכינו בסבלנות מתוך הבנה כי ההליך הפלילי לוקח זמן".

"לצערנו הגילוי כי ההמתנה נגרמה לכאורה בשל שחיתות ברמות הגבוהות ביותר גורם לנו לתחושה קשה מאד. אנו מקוות שהגילוי יהיה צעד משמעותי ולמרות כל ניסיונות הסיכול - ההחלטה על ההסגרה תתקבל בקרוב".

שאנה אהרונסון מנהלת ארגון JCW המלווה משפטית את הנפגעות של מלכה לייפר מסרה בתגובה: "לצערנו החשדות לכאורה נגד השר ליצמן אינם מפתיעים אותנו. JCW השקיע משאבים רבים ותודות לפעילות הארגון הוכח כי לייפר איננה לוקה בנפשה כפי שטענו עורכי דינה. בשנים האחרונות נתקלנו בגורמים רבים בקהילה, שעושים הכל כדי שלייפר לא תוסגר לאוסטרליה. ארגון JCW ימשיך לעמוד לימינן של המתלוננות עד להוצאת הצדק לאור ועד להסגרתה של לייפר".

כזכור, הפרשה החלה במרץ 2008, מלכה לייפר, נחשדה כי פגעה בתלמידותיה הקטינות וביצעה בהן עבירות חמורות בין השנים 2001-2008 בזמן ששימשה כמורה ומנהלת בבית ספר החרדי "עדת ישראל", תוך ניצול מעמדה ותמימותן. עם היוודע המעשים, ו-24 שעות לאחר שנערך לה שימוע לפני פיטורין, היא נמלטה עם בני משפחתה לישראל והשתקעה בעמנואל.

החקירה באוסטרליה נמשכה, והצטברו נגדה ראיות לצורך העמדתה לדין. בשנת 2012 הרשויות באוסטרליה פנו לישראל עם בקשה להסגיר אותה. שנתיים לאחר מכן היא נעצרה. לייפר שכרה את שירותיו של עו"ד יהודה פריד ועו"ד עדי ניב, שהביאו בסופו של דבר לכך שהשופט נעתר לבקשתם והסכים כי יש להפסיק את הליך ההסגרה נגדה, בנימוק שהיא אינה כשירה לעמוד לדין.

כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', בעקבות פניה של האינטרפול, במהלך שנת 2017 הצטברו אינדיקציות כי מלכה לייפר מעמידה פנים שהיא סובלת ממחלת נפש על מנת להתחמק מהליך ההסגרה. היחידה המרכזית במחוז ש"י פתחה בחקירה וזו נעצרה בחודש שבט תשע"ח. (3 וחצי שנים אחרי שנמלטה לישראל: המנהלת החרדית שביצעה מעשים חמורים בתלמידות - נעצרה).

השופט בית המשפט המחוזי רם וינוגרד, החליט לשחררה ממעצר בניגוד לבקשת הפרקליטות, וזאת כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', תחת השגחתו הרוחנית של הגרי"ד גרוסמן ממגדל העמק. הפרקליטות הגישה ערר לבית המשפט העליון, שם נקבע כי לייפר היא מתחזה, והודגש שמדובר באישה שהפרה באופן שיטתי את האמון שניתן בה, ולכן אין מנוס ממעצרה. מאז, המחלקה לעניינים בינלאומיים בפרקליטות המדינה חידשה את הליך ההסגרה לאוסטרליה.

מלשכתו של ליצמן נמסר כי סגן השר הוזמן "בגין פרשה הקשורה לפניית ציבור לעזרה. ליצמן מסר את גרסתו המלאה וענה לכל השאלות כנדרש".

עוד נמסר, כי סגן השר ליצמן סמוך ובטוח בניקיון כפיו וימשיך לסייע לכל פנייה שמגיע ללשכתו, בכפוף לחוק ולנוהל הקיים.

יעקב ליצמן להב 433 טוהר המידות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד