ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
לקראת סגירת הרשימות

הכירו: שלושה חרדים מצטרפים למפלגת 'מגן' בראשות גל הירש

צירוף החרדים נמשך: כעת מגיע תורה של מפלגתו של גל הירש, שמשבץ ברשימתו שלושה נציגים מהמגזר החרדי • יענקי פרבר, אריה עמית ודוד זולדן מצטרפים לעשירייה במפלגתו החדשה של גל הירש • בסוף השבוע יוגשו הרשימות ולא ידוע אם ולאיזו מפלגה תצטרף

הכירו: שלושה חרדים מצטרפים למפלגת 'מגן' בראשות גל הירש
החרדים במפלגתו של הירש צילום: מפלגת 'מגן'

הגימיק של צירוף חרדים למפלגות נמשך: כעת מגיע תורה של מפלגת 'מגן' בראשותו של גל הירש  שמצרף לרשימתו שלושה נציגים מהמגזר החרדי.

בראשם עומד יענקי פרבר, מי ששימש עד לא מזמן ככתב החוץ של האתר 'בחדרי חרדים', פרבר ניהל בחודשים האחרונים קמפיין ברשתות נגד "עינוי הדין" שנעשה להירש כשטענתו המרכזית היא "סוכל באופן מכוון מינויו של הירש לתפקיד המפכ"ל.

בשיחה עם בחדרי חרדים מציין פרבר כי "יש עשרות אלפי אנשים במדינה שאף אחד לא נלחם עבורם, כי הם לא מוכרים, אז אנחנו נהיה שם בשבילם, אנחנו בעד שלטון החוק, אבל חייב להיות ריסון והפסקת שיטור יתר".

"אני לא מייצג את החרדים", מדגיש פרבר, ואומר, "אני חושב שחרדים חייבים להצביע על פי הוראת הרבנים, אני מייצג את אותם אנשים שלא יודעים למי להצביע, ולא שייכים למגזר כזה או אחר, בסוף יש הרבה אנשים שאמנם נחשבים חלק מהחברה החרדית, אבל הם לא באמת חלק ממנה, והם לא מצביעים למפלגות חרדיות, הם מצביעים למפלגות אווירה, או לא מצביעים בכלל, אני קורא להם להצביע למפלגת מגן".

פרבר אף מתייחס לנושא הרגיש - גיוס חרדים ואומר ל'בחדרי חרדים' כי, "נוח לתקוף את החרדים על השירות הצבאי, אבל אותם תוקפים יודעים שאין לצה"ל רצון ויכולת לגייס עשרות אלפי חרדים, אנחנו צריכים להיות גאים בבחורי הישיבה, אנחנו עם יהודי ששרד בזכות החרדים עם הכובעים, החליפות, הזקנים, והפאות, אם לא החרדים לא היינו כאן היום, היינו מזמן נעלמים".

"בחורי הישיבה הם לא עודפי יצוא, כל אדם שרוצה להביא מצביעים לקלפי, תוקף את בחורי הישיבה. כשעסק לא מצליח אתה קונה עודפי יצוא כדי להביא לקוחות לקנות בזול, ואז דוחף להם את הסחורה שבאמת רצית למכור, ככה עם החרדים, רוצים להביא מצביעים, יודעים שצה"ל לא יגייס בחורי ישיבה, אבל מנופפים עם הגיוס כדי להביא בוחרים ודקה אחרי הבחירות שוכחים מזה, ומתעסקים באג'נדה אחרת לגמרי", מציין פרבר.

מצטרף נוסף הוא; אריה עמית חסיד חב"ד ויזם חברתי בתחום ההתנדבות אצל הקשישים והמבוגרים, בוגר נצח יהודה, חתנו של הרב זימרוני ציק ז"ל מבת ים, יו"ר עמותת ברית יצחק שעורכים בריתות למבוגרים בכל רחבי העולם, "המטרה שלי היא להיאבק למען השכבות החלשות והדור השלישי (קשישים)" אומר ל'בחדרי חרדים'.

המצטרך השלישי הוא דוד זולדן, אשר נמנה עת מייסדי הנח"ל החרדי שם שירת כלוחם וכמפקד במחזור הראשון של היחידה, כיום זולדן הוא סופר, פובליציסט, אשר שימש בעבר כעיתונאי, פרשן לענייני חרדים ועורך ומגיש תוכניות רדיו.

זולדן נלחם לקידום שירות החרדים בצה"ל והיה חבר בוועדה לשיוון בנטל בכנסת, כאשר לאחרונה פרסם ספר "חרדים לגורלם" העוסק בתהליך השתלבות בצבא שהיה כרב מכר מאז פרסומו

ל'בחדרי חרדים' נודע כי שניים מהם צפויים להשתלב בעשירייה הראשונה במפלגת 'מגן' שטרם ברור לגבי עתידה הפוליטי, שכן בסוף השבוע יוגשו הרשימות לכנסת ולא ידוע עדיין אם ולאיזו מפלגה תצטרף.

גל הירש בחדרי חרדים מגן יענקי פרבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד