י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
סערה בתקשורת

"החיילים - חיות אדם"; בנט: "להעמידה לדין"

העיתונאית אושרת קוטלר תקפה הערב את חיילי הגדוד החרדי וכינתה אותם "חיות אדם" - דבריה הקשים מעוררים סערה רבתי • רה"מ נתניהו: "דבריה ראויים לכל גינוי" • בנט: "חיות אדם אלו המחבלים שרוצחים ילדים במיטתם; נפנה מחר למנדלבליט להעמידה לדין" • אמסלם: "תדברי יפה על החיילים שלנו" • קוטלר: "לא תצליחו להשתיק אותי"

"החיילים - חיות אדם"; בנט: "להעמידה לדין"
חייל חרדי. אילוסטרציה צילום: אתר צהל

העיתונאית אושרת קוטלר, מגישה בכירה ב"החדשות 13" (ערוץ 10 לשעבר י.א), מעורת סערה הערב (מוצאי שבת) בשל ביקורת חריפה שהטיחה בחיילי צה"ל, בעקבות כתבה שפרסמה על חיילי גדוד "נצח יהודה".

בסיום הכתבה, שהובאה במהדורה המרכזית של הערוץ והביאה את סיפורם של חמישה לוחמים מגדוד "נצח יהודה" החשודים לכאורה כי גרמו חבלות לשני עצורים במהלך פעילות נגד אנשי חמאס ברמאללה, קוטלר הביאה סיכום משלה.

לדבריה, חיילי הגדוד החרדי "נצח יהודה" התנהגו כ"חיות אדם", ומה שהביא אותם להתנהג כך זה מה שהיא מגדירה "כיבוש". 

"שולחים את הילדים לצבא, לשטחים ומקבלים אותם חיות אדם", אמרה והוסיפה: "זו התוצאה של הכיבוש"; כאשר כוונתה לכך שצה"ל הוא ה"כובש".

זמן קצר לאחר פרסום הכתבה הגיב ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני גאה בחיילי צה״ל ואוהב אותם מאוד. דבריה של אושרת קוטלר ראויים לכל גינוי".

שר החינוך נפתלי בנט: "אושרת, התבלבלת. חיילי צה"ל מוסרים את נפשם כדי שאת תוכלי לישון בשקט. חיות אדם אלו המחבלים שרוצחים ילדים במיטתם, נערה שהולכת לטיול או משפחה שלמה שנוסעת בכביש. חיילי צה"ל הם הילדים שלנו, העוצמה שלנו. תתנצלי".

במפלגתו של בנט ביקשו שלא להשאיר את הדברים כתגובה בלבד והודיעו לפני שעה קלה כי "בעקבות דבריה המקוממים והמסיתים של מגישת החדשות אושרת קוטלר כנגד חיילי צה״ל, תפנה מפלגת ״הימין החדש״ מחר (א׳) ליועץ המשפטי לממשלה, ד״ר אביחי מנדלבליט, בבקשה להעמידה לדין על פי סעיף 4 לחוק איסור לשון הרע".

יו״ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין: ״‫שולחים את הילדים לצבא ומקבלים אותם ערכיים, מוסריים ופטריוטים עוד יותר מששלחנו אותם. זה הייחוד של הצבא שלנו, ואין לזה אח ורע בשום צבא אחר. כך היה וכך יהיה.‬״

גם יו"ר הקואליציה דודי אמסלם הגיב לדברים: "אושרת קוטלר, תדברי יפה על החיילים שלנו. צה"ל הוא הצבא המוסרי ביותר בעולם. אני גאה בחיילי צה"ל. בזכותם אנחנו כאן".

יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ': "אושרת, מבין שאת עדיין בונה על שיריון אצל אחמד טיבי".

הרב רפי פרץ, יו"ר הבית היהודי ותא"ל במיל: "כמי שהקדיש שנים רבות בצה"ל וליווה יום יום את טובי בניה של מדינת ישראל בצה"ל על כל יחידותיו אני דורש מהגברת אושרת קוטלר להתנצל על דבריה המבישים".

"חיילי צה"ל הם מיטב בניה של מדינת ישראל, ציוניים אמיתיים. חוד החנית של מדינת ישראל, המסכנים את חייהם בכל רגע כדי שכולנו ובתוכם גם אושרת קוטלר יוכלו לחיות במדינה הזאת".

יצוין כי דקות לאחר התגובות החריפות על דבריה הקשים, אמרה קוטלר באותה תכנית: "לא תצליחו להשתיק אותי".

צבא אושרת קוטלר כיבוש חיילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד