ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
מתוך מיליוני גולשים

רוב מוחץ ברשת נגד המגישה אושרת קוטלר

רוב מוחץ של מיליוני הגולשים ברשת נגד ההתבטאות של העיתונאית אושרת קוטלר • מבדיקה מקיפה עולה כי רק 6% מהגולשים יצאו להגנתה של אושרת קוטלר ברשת • סך כל החשיפות בארץ עמד על 195 מיליון • כל הנתונים

רוב מוחץ ברשת נגד המגישה אושרת קוטלר
מיקרופונים של ערוצי תקשורת שונים צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

יומיים לאחר ההתבטאות של אושרת קוטלר, מגישת החדשות של רשת 13, על גדוד נצח יהודה והרשת גועשת. מנתוני חברת 'סקופר' העוסקת בניטור, מדידה וניתוח שיח תקשורתי ברשת עולה כי מיום שבת האחרון נכתבו מעל ל- 5,000 פרסומים ושיחות.

עיקר השיח התנהל ברשתות החברתיות פייסבוק (64.9%) וטוויטר (27%) והיתר באתרי החדשות, בלוגים ופורומים. סך כל החשיפות בארץ עמד על 195 מיליון.

71.7% מהפרסומים היו בעלי אופי שלילי מובהק מתקיפות אישיות ועד לקריאה לפיטורי המגישה הוותיקה.

מדד הסנטימנט. באדיבות 'סקופר' ניטור מידע

עוד עולה מהנתונים כי רק 6% מהשיח ברשת היה בעל אופי חיובי ועסק בעיקר בהגנה על עמדותיה של קוטלר כחלק משמירה על גבולות חופש הביטוי.

22.3% מהשיח היה ניטרלי ועסק בעיקר בדיווחים עיתונאים על הפרשה ללא הבעת עמדה מפורשת.

ניתן למסגר את השיח ברשת כוויכוח על גבולות חופש הביטוי. התומכים טענו לזכותה של קוטלר להביע את עמדתה כחלק מחופש העיתונות והשיח בחברה דמוקרטית, בעוד המתנגדים טענו שאין זה ראוי למתוח ביקורת על חיילי צה"ל.

מדד סוגי מדיה. באדיבות 'סקופר' ניטור מידע

בניתוח מעמיק של השיח השלילי והתוקפני כלפי אושרת קוטלר ניתן לחלק את המגיבים לשתי קבוצות. בקבוצה הראשונה והגדולה יותר היו את אלה שבחרו להגיב בצורה אישית ופוגענית כנגד המגישה וכללה קללות, איומים, גידופים וקריאה לפיטורים.

ניתן לראות שבקבוצה זו היו שבחרו באסטרטגיה של שיתוף ציטוטים וסרטונים מעברה המציגים את קוטלר כבעלת מזג חם בכדי לעמוד על אופייה הבעייתי.

בקבוצה השנייה ניתן לאפיין את אלה שבחרו להגיב כנגד תוכן הדברים כאשר הביעו תמיהה כיצד ילדיה שירותו כלוחמים קרביים בעוד קוטלר אם לשתי בנות.

עיתונאית אושרת קוטלר שיח רשתות חברתיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד