י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
המפץ בשמאל

לפיד על האיחוד עם גנץ: "זה על השולחן"

יש עתיד השיקה הערב את נבחרת המפלגה לכנסת ה21 • יו"ר המפלגה יאיר לפיד התייחס לאפשרות של חבירה עם מפלגתו של הרמטכ"ל לשעבר: "האופציה נמצאת על השולחן. אני לא אוריד אותה עד הרגע האחרון, נהפוך כל אבן"

לפיד על האיחוד עם גנץ: "זה על השולחן"
יאיר לפיד/בני גנץ צילום: הדס פרוש / גילי יערי, פלאש 90

יש עתיד השיקה הערב (שני) את נבחרת המפלגה לכנסת ה21, כאשר יו"ר המפלגה יאיר לפיד התייחס לאפשרות של חבירה עם מפלגתו של בני גנץ שהוא טען כי הוא ממתין ממנו לתשובות.

"תראו מי נמצא פה על הבמה: שרים, סגני שרים, ראשי ועדות כנסת, חברי כנסת, אלופים בצה"ל, בכירי מערכת הביטחון, ראשי ערים. מצבור אדיר של ניסיון שלטוני וניהולי. ככה נראית אלטרנטיבה שלטונית. מלבד הליכוד, אנחנו המפלגה היחידה שיודעת מה זה לנהל מדינה", אמר.

לפיד התייחס לראשונה לשיח סביב האיחוד עם גנץ ואמר, "האופציה נמצאת על השולחן. אני לא אוריד אותה עד הרגע האחרון. נהפוך כל אבן. בניגוד לכל מה שפורסם, אין בכלל דיון עם בני גנץ על מיקומים. ראשון, שני, רוטציה. על זה מדברים בסוף המשא ומתן".

לדברי לפיד, "אחרי שסוגרים את הדברים החשובים. מה שחשוב לנו, מה שחשוב לי, הוא שנתנו לכם התחייבויות. אני רוצה תשובות ברורות על ההתחייבויות האלה. בשלב הזה, וכבר לא נשאר הרבה זמן, לא קיבלתי אותן".

"יש עתיד היא לא מריצה שמעמיסה מנדטים. היא תנועה עם השקפת עולם מגובשת. אנחנו פה כי התחייבנו לשינוי במדינת ישראל. המטרה היא להקים מפלגת שלטון. המטרה היא לנצח. אבל למפלגת שלטון צריכה להיות מדיניות. אי אפשר ללכת לבחירות בלי שאנשים יידעו מה העמדות שלך. אנחנו התחייבנו".

עוד הוסיף לפיד בנאומו, "אם נקבל התחייבות ברורה על הנושאים האלה, שהם בסך הכל לא מסובכים, נכנס מצידי עוד הלילה לחדר עד שייצא עשן לבן. את הכל עוד אפשר לסדר". לפיד פנה ישירות לגנץ ואמר, "הנה מה שלמדתי בשבע שנים בפוליטיקה. שבע שנים לחימה בשוחות: אי אפשר להתחמק מנושאים לא נוחים. עשיתי את הטעויות האלה. זה לא עובד".

לפיד סיים והצהיר; "אם נקבל תשובות ברורות, עוד יש על מה לדבר. אם לא נקבל תשובות ברורות, יידע כל אדם באולם הזה שהוא חלק מתנועה שיש לה דרך. שיש לה עקרונות. שאף פעם לא מתבלבלת בין עקרונות לבין כיסאות".

בתוך כך, הערב דווח כי ביש עתיד חתמו על הסכם עודפים עם מפלגת העבודה מה שמותיר למפלגת 'חוסן לישראל' אפשרות לחתום על הסכם עודפים רק עם סיעת מרצ.

במפלגת מרצ תקפו את יש עתיד ואמרו: "נדהמנו לשמוע שמפלגת העבודה שהיסטורית חתמה הסכם עודפים עם מרצ שוב ברחה מהשמאל ובחרה ביש עתיד, שאפילו לא התחייבה לסרב לשבת עם ביבי. בכל צומת משמעותי גבאי בורח מהשמאל והפעם מדובר בחוסר אחריות קולוסלי שיעלה בקולות לגוש".

יש עתיד בני גנץ יאיר לפיד מרצ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד