י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
עד דלא ידע בקטנה

פורים קטן שמח: כוס יין לסעודה כבר הכנתם?

יש המתייחסים לפורים קטן כאל יום גדול. ומה אמר עליו הגר"ח קנייבסקי? יום שלישי פעמיים כי טוב ועוד טוב של פורים קטן • כל הסיבות לחגוג

פורים קטן שמח: כוס יין לסעודה כבר הכנתם?
כוסות יין צילום: pixabay

פורים קטן שמח. לולא היו לנו שני אדרים, היינו חוגגים היום את חג הפורים. ובשנה מעוברת, תאריך י"ד באדר א', נקרא פורים קטן, והוא מהווה מעין תזכורת לפורים האמתי שיחול בעוד כחודש.

בפורים קטן, בתאריכים י"ד, ט"ו באדר א', אין אומרים תחנון, אסור להספיד ולהתענות, ונוהגים מקצת משתה ושמחה.

מה נוהגים לעשות בפורים קטן? יש מגוון גדול של דעות, תובנות, המלצות ואף מנהגים. לפני מספר שנים נשאל הגר"ח קנייבסקי על ידי הגרמ"ב אטינגר במה להתחזק ב'פורים קטן', ותשובת הגר"ח היתה: "לשתות קצת יין". את הוידאו הנדיר הבאנו בכתבה, כאן ב'בחדרי חרדים'.

אז יום שלישי, פעמיים כי טוב, וגם פורים קטן – כל הסיבות להפוך אותו ליום שמח ועליז במיוחד. שמחה של מצווה. אומרים בשם ה'בית ישראל' מגור, כי בשנה מעוברת עושים סעודה לכבוד משה רבנו ואפשר לבקש מה שרוצים משום שהוא נמצא איתנו ממש.

יש נוהגים לשתות לפחות חצי כוס יין ביום זה.

רבי מרדכי מנדבורנא אמר על יום זה: "פורים קטן הוא יום טוב גדול ונפלא ויש בו הארה גדולה בעולמות העליונים".

יש לנו כאן הזדמנות נהדרת, לקחת את היום הזה ולהשקיע בו קצת יותר מאמץ להביא שמחה – גם היכן שקשה לנו, להשתדל להפוך דברים לחיוביים, גם אם הם נראים לנו שליליים.

יש כאן יום בעל הזדמנות מיוחדת לפעול ישועות, בואו ניקח את ההזדמנות בשתי ידיים, נשמח, נתפלל, נודה לה' על הכל ונבקש שיהפוך לנו כל מועקה לשמחה, ונזכה לראות את הטוב שבכל דבר המתרחש בחיינו.

פורים קטן שמח לכולנו!

פורים קטן סעודה יין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד