י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
פשע שנאה

אנטישמיות בצרפת: כשמונים קברי יהודים חוללו

כ -80 קברים חוללו עם צלבי קרס ביום שלישי בבוקר בבית קברות יהודי בכפר קוצנהיים שבמזרח צרפת • נשיא צרפת, עמנואל מקרון, ביקר בבית הקברות המחולל • השר גלנט: "קורא ליהודים - בואו הביתה, עלו לישראל"

אנטישמיות בצרפת: כשמונים קברי יהודים חוללו
בית הקברות בצרפת צילום: הקונסיסטואר של חבל הריין התחתון
צלבי קרס רוססו בכחול על הקברים היהודיים, כשאחד מן הקברים אף נושא את המילים: "Elsassisches Schwarzen Wolfe" (קבוצת זאבים שחורים) כשהכוונה לקבוצה ניאו-נאצית בצרפת שהיתה פעילה בשנות ה -70 של המאה הקודמת.

הרשויות המקומיות פרסמו הודעת גינוי חריפה לאירוע האנטישמי, ושלחה את תמיכתה לקהילה היהודית. כמו"כ, נשיא צרפת, עמנואל מקרון, ביקר היום (שלישי) בבית הקברות המחולל, כדי לחזות מקרוב בתוצאות פשע השנאה. לאחר מכן הוא חזר לפריז, לבקר את אנדרטת השואה. מקרון גם יהיה הדובר המרכזי ביום רביעי בארוחת הערב השנתית של ה- CRIF, קבוצת הגג של ארגונים יהודיים בצרפת.
גילוי קברים יהודיים המחוללים, הגיע באותו יום בו אלפי אזרחים צרפתים מ -50 ערים שונות בצרפת מתכננים לצעוד יחד כדי למחות על גל האנטישמיות הגואה בארצם.
רבה של שטרסבורג חבר הועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה' הרה"ג רבי אברהם ווייל: "ככל הנראה מדובר בפושעים מהימין הקיצוני המבקשים בדרך זו להביע את זעמם לקראת הערב שבו עורכות כל המפלגות בצרפת עצרות עם נגד האנטישמיות; אנו מזועזעים ונחרדים ודורשים מהשלטונות לתגבר את השמירה והסיורים ולמצות את הדין בנחישות נגד המבצעים השפלים".
רבה של צרפת עם הנשיא מקרון בבית הקברות

השר וחבר הקבינט יואב גלנט הגיב בחשבון הטוויטר שלו לאירוע הזוועתי: "חילול הקברים בבית העלמין היהודי בצרפת מזכיר ימים אפלים בתולדות העם היהודי. בשבוע שעבר ביקרתי את הקהילה היהודית בפריז הנמצאת תחת מתקפה אנטישמית ובתהליך התבוללות. מדינת ישראל היא בית לאומי מוגן ליהודי העולם. מגנה בתוקף את האנטישמיות בצרפת וקורא ליהודים - בואו הביתה, עלו לישראל"
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד