י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
לא מגיעים להסכם

קרב בימין: עוצמה יהודית אמרו "לא" להצעה

המו"מ שהתנהל בימים האחרונים בין הבית היהודי לעוצמה לישראל התפוצץ • עוצמה יהודית: "התפשרנו והתפשרנו, הרבה לפנים משורת הדין, אולם בבית היהודי ובאיחוד הלאומי לא חפצים באיחוד ובניצחון הימין בבחירות"

קרב בימין: עוצמה יהודית אמרו "לא" להצעה
ח"כ בצלאל סמוטריץ' צילום: עופר עמרם

48 שעות להגשת הרשימות, המו"מ שהתנהל בימים האחרונים בין הבית היהודי לעוצמה יהודית התפוצץ לאחר שבעוצמה יהודית סירבו לקבל את הצעת הבית היהודי.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ההצעה שהגישו מהבית היהודי לעוצמה לישראל היתה: מקומות 5 ו- 8 אך הם ודרשו את מקומות 4 ו 8 אך סורבו כאשר עולים תהיות לסירובם שכן אם הם דורשים לקבל את המקום השמיני משמע שהוא רלוונטי לכן לא ברור מדוע הם ביקשו את המקום הרביעי שיקשה על אישור מרכז הבית היהודי.

בעוצמה יהודית אומרים בתגובה לפיצוץ השיחות כי "התפשרנו והתפשרנו, הרבה לפנים משורת הדין, אולם בבית היהודי ובאיחוד הלאומי לא חפצים באיחוד ובניצחון הימין בבחירות, ומעדיפים להסתכן בהקמת ממשלת שמאל שתביא את אוסלו ב. עוצמה יהודית ערוכה היטב לריצה עצמאית, ותהווה רשימה חזקה שתהיה הפתעת הבחירות".

בנוסף, גם השיחות בין הבית היהודי והאיחוד הלאומי לאלי ישי הגיעו למבוי סתום, שכן בבית היהודי מעריכים את כוחו של ישי בפחות ממנדט והציעו לו את המקום התשיעי אך הוא סרב וביקש להתברג במקום גבוה יותר ברשימה.

בבית היהודי אמרו מנגד לישי כי מילא והוא מחזיק בהבטחה לקבל תפקיד שר ללא תיק על חשבון ראש הממשלה, שכן לא מובן מדוע הוא מסרב לקבל את ההצעה, כאשר בשיחות הסגורות אמרו לישי כי "במקרה ותכנס לכנסת במקום שאתה רוצה אתה תשמש כחבר בוועדת השקיפות אצל סתיו שפיר לכל היותר".

עוצמה יהודית הבית היהודי האיחוד הלאומי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד