י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"הרבנים לחצו"

'עוצמה יהודית' חזרה בה וקיבלה את ההצעה של 'הבית היהודי'

איחוד משמעותי בימין: לאחר שפיצצו את המו"מ אמש וסירבו לקבל את הצעת 'הבית היהודי' - רבני עוצמה יהודית דרשו מראשי המפלגה לקבל את הצעת הפשרה ולהתאחד עם מפלגת הבית היהודי לבלוק טכני • "כדי שלא תקום חלילה ממשלת שמאל - החלטנו לקבל את ההצעה לחבירה"

'עוצמה יהודית' חזרה בה וקיבלה את ההצעה של 'הבית היהודי'
בן גביר ובן ארי צילום: הדס פרוש, פלאש 90

לאחר שפיצצו את המו"מ אמש (שלישי) וסירבו לקבל את הצעת 'הבית היהודי' - רבני עוצמה יהודית דרשו מראשי המפלגה לקבל את הצעת הפשרה ולהתאחד עם הבית היהודי לבלוק טכני.

בעוצמה יהודית אמרו הבוקר כי "בני עוצמה יהודית פנו הבוקר להנהלת המפלגה וביקשו מראשיה לקבל את הצעת האיחוד לאומי והבית יהודי ולהתפשר על מקומות חמש ושמונה".

לדברי הרבנים, בהם הרב דב ליאור, הרב שמואל אליהו והרב יהודה קרוייזר: "חרף העובדה שההצעה שהעבירו אנשי הבית היהודי והאיחוד הלאומי לא הוגנת, הרי שהיות וגורל ארץ ישראל על כף המאזניים - יש לקבל ההצעה".

בנוסף, מזכירות המפלגה התכנסה הבוקר (רביעי) לדיון חירום שבסופו הוחלט לקבל את בקשת רבני 'עוצמה יהודית' ולהצטרף לבלוק טכני של האיחוד הלאומי והבית היהודי - במקומות חמש ושמונה.

ראשי עוצמה יהודית הוסיפו: "למען ארץ ישראל ולמען הציבור העצום שקורא לאיחוד בימין - כדי שלא תקום חלילה ממשלת שמאל - החליטה מפלגת עוצמה יהודית לקבל הצעה לחבירה לבית היהודי ולאיחוד הלאומי".

כאמור, ראשי המפלגה יקבלו את מקומות 5 ו-8, "וזאת למרות שעל פי כל הנתונים ורוב הסקרים האחרונים - מובטחים לעוצמה לפחות 4 מנדטים".

מי שנותר כעת ללא חיבור וללא בית פוליטי הוא אלי ישי, שקיבל הצעה למקום ה-9 בלבד בבית היהודי, וכן הבטחה לתפקיד שר ללא תיק מראש הממשלה.

לא ברור האם ולמי יתחבר. האפשרויות שעומדות על הפרק הם חבירה למשה פייגלין, אורן חזן או למפלגת הליכוד.

כך או כך, בעוצמה יהודית הוחלט כי מיכאל בן ארי יוצב במקום החמישי ועו"ד איתמר בן גביר יוצב במקום השמיני - כך שהסיכוי שהאחרון יהפוך לחבר כנסת מן המניין אינם גבוהים במיוחד.

הערב תגיע ההצעה לאישור מרכז הבית היהודי. יצוין כי במפלגה קיימת התנגדות קשה לחבור את חברי 'עוצמה יהודית', וחברי הכנסת ומועמדי הבית היהודי לכנסת הצהירו פומבית כי הם מתנגדים לחיבור הפוליטי.

עוצמה יהודית האיחוד הלאומי הבית היהודי איחוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד