י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
אמהות לילדים מיוחדים

"בנט, אנו רואות בך נבחר העם - אל תאכזב אותנו!"

היום (רביעי) נשלחה לשר החינוך, נפתלי בנט, עצומה שנחתמה על ידי מאות נשים החברות בקבוצת 'ישנן' • מאחורי העצומה עומדת עו"ד רבקה שורץ

"בנט, אנו רואות בך נבחר העם - אל תאכזב אותנו!"
נפתלי בנט צילום: הדס פרוש, פלאש 90

היום (רביעי) נשלחה לשר החינוך, נפתלי בנט, עצומה שנחתמה על ידי מאות נשים החברות בקבוצת 'ישנן', ברשת החברתית פייסבוק. מאחורי העצומה עומדת עו"ד רבקה שורץ, שהיא גם אחת ממנהלות הקבוצה.

הרקע לעצומה הוא אפליה בין גני חינוך מיוחד חרדי, כלומר מוכר שאינו רשמי, למקבילים בחינוך הרשמי. החוק מחייב לתקצב את כולם באופן זהה, כאשר בפועל, ילדי החינוך החרדי מקבלים 30 אחוז פחות, מה שמשפיע או על משכורות הגננות, או שלוקחים לילדים מדברים אחרים, כי אין כסף.

כמה הורים לילדי חינוך מיוחד פנו לבנט, וקיבלו מכתב בין שתי שורות שתמציתו: 'לכו למפקחת בחרדי'. והרי ברור שאין לה יכולות לקבוע לגבי תקציבים, ולכן לא נעשה דבר בנדון.

עו"ד שורץ הביאה מסמכים של תקצוב הגנים, תלושי שכר של גננות וחומרים שמדברים על הנושא, ואמהות לילדי חינוך מיוחד החלו להגיב בקצב מהיר.

בעצומה נכתב: "אנחנו, - חברות קהילת 'ישנן' - קבוצת הנשים, הדתיות והחרדיות ברשת, חיות יחד את היום יום - נשים ואמהות - דתיות לצד חרדיות, מטפחות לצד פאות. המאחד בינינו הוא היותנו נשים מאמינות ושומרות מצוות".

"אין בינינו מחיצות, הביחד שלנו גובר על כל פער, כל אחת במקום בו היא גרה, בקהילה אליה היא משתייכת בחייה ובאורח החיים הדתי והחרדי בו היא חיה בביתה. אך בישנן –ברשת - כולנו אחת. אישה אל רעותה.

"בתקופה האחרונה עלה לסדר היום נושא אפליית הילדים המיוחדים החרדים, למול מקביליהם בחברה הדתית והכללית.

"אמהות מיוחדות, לילדים מיוחדים בקהילת 'ישנן' שיתפו אותנו במצוקה הקשה שלהן בעניין. כולנו הזדעזענו לשמוע על האפליה במערכת החינוך, בין ילד מיוחד אחד למשנהו, רק על בסיס אמונתו והשתייכותו הקהילתית!.

"אם כאן ברשת אין בינינו מחיצות והבדלים - מדוע שדווקא המיוחדים שבילדינו יופלו על ידי משרד החינוך שאמור להגן עליהם?.

"חלק מאיתנו אף פנו למשרדכם, בתקווה לקבל תשובה, מדוע אין יישום של החוק שמורה על השוואת תקציב בין גני הילדים המיוחדים בחינוך הרשמי לזה המוכש"ר - החרדי, אך נענו בלך ושוב ובתשובות שאינן מספקות כל פתרון. 

"אנו קוראות לך, אדוני שר החינוך, אנו מודעות לכך שהסמכות לפתרון הדבר, היא אך ורק בידך,זאת אחר שכל אחד בשדרת הניהול במשרד החינוך, שאינו לשכת השר, כבר עשה את שביכולתו.

"אנו בקצה הדרך, וכולנו מוחות על האפליה ועל אי מתן מענה הולם לילדים המיוחדים במגזר, אשר נפגעים באופן יומיומי מהמצב האבסורדי.

"והרי, בדף המסרים באתר משרד החינוך נאמר כך: "החינוך המיוחד מבוסס על ערכים כמו כבוד האדם וחירותושוויוןסובלנות והכלה. הערכים האלה נמצאים לנגד עינינו כאשר אנו מפתחים שירותים ותהליכי הוראה ולמידהכדי לאפשר לתלמידים בעלי צרכים מיוחדים לממש את יכולותיהם החברתיות, הרגשיות, הקוגניטיביות והתפקודיות, ולהתפתח כבוגרים עצמאיים עם איכות חיים בחברה ובקהילה"

"האם אין דינו של ילד מיוחד חרדי, כדין ילד מיוחד שאינו חרדי? האם השוויון המדובר, לא חל על ילדי החינוך המיוחד החרדי?!

"אנו חותמות על עצומה זו בקריאה נרגשת של אמהות בישראל: אנא דאג שלא יופלו המיוחדים שלנו! הם שלנו - כולם!

"אתה הוא זה שאמרת - ילד הוא ילד, על אחת כמה וכמה, ילד מיוחד הוא ילד ומגיע לו לפחות מה שהחוק מקנה לואנו רואות בך נבחר העם, אנא אל תאכזב אותנו!".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד