י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

בוגרות חרדיות משתלבות בחברות הגדולות, ביניהן חברת החשמל

החברות הגדולות במשק מתקשות להעסיק נשים חרדיות בשל המחסור בשפה משותפת. הפיתרון של חברת "HRplus" נחל הצלחה מסחררת: תוכנית הכשרה מקצועית בשיתוף "אוניברסיטת אריאל" לשילוב מנהלות גיוס ומשאבי אנוש בחברות המובילות במשק הישראלי

בוגרות חרדיות משתלבות בחברות הגדולות, ביניהן חברת החשמל
לוגו החברה צילום: יח"צ

 

לוגו החברה - קרדיט: יח"צ

המשק הישראלי למד זה מכבר להעריך את כוח האדם החרדי הנחשב איכותי ומבוקש. עם זאת, חברות רבות אינן מסוגלות לגייס עובדים ועובדות מהמגזר בשל הקושי להבין את רגשותיו וצרכיו הייחודיים. לא בהכרח מדובר בפערים מרחיקי לכת, אך המחסור בשפה משותפת יצר משבר מהותי.

למקום הזה בדיוק נכנסת חברת "HRplus" – חברת ההשמה המובילה בתעסוקה איכותית לציבור החרדי. אפרים גליס, מנכ"ל חברת "HRplus", החליט להתמקד בעיקר בחברות מובילות במשק הישראלי. התובנה שלו היתה מרתקת: אם החברה עצמה תיתן אמון במנהלת או ברכזת גיוס ומשאבי אנוש חרדית שתהווה מעין 'גשר' בין החברה לעובדים החרדים – ניתן לחולל מהפכה של ממש. החברה דואגת להכשיר מקצועית וגם לחבר בין החברות הגדולות לבין העובדים המצוינים.

כך נבנתה תוכנית לימודים ייחודית ובלעדית בשיתוף עם "אוניברסיטת אריאל", המכשירה נשים חרדיות לתפקיד מנהלות גיוס ומשאבי אנוש עבור החברות המובילות.

זה הוכיח את עצמו מיד: תוך תקופה קצרה נפתחה הדלת בפני הבוגרות והם השתלבו בחברות המובילות במשק, ואפילו בחברת החשמל. כיום עשרות מבוגרות התוכנית זוכות להביא לביתם פרנסה מכובדת מבלי לוותר על הערכים בכהוא זה.

"התחלנו בקטן", אומר גליס. "הקמתי את החברה יחד עם משקיעים חרדים. בשילוב רכזים ורכזות גיוס חרדים. התפתחנו לאט אבל בטוח. מנכ"לי החברות עימן אנו עובדים נהנים מהשירות והמקצועיות. השמועה עשתה לה כנפיים, החברה הולכת וגדלה ומכפילה את עצמה מידי חודש בהיקפי הפעילות שלה. אנחנו כל הזמן בתהליך צמיחה וגיוס עובדים חדשים למטה החברה ולצד זאת אנחנו מקבלים עשרות משרות איכותיות חדשות מדי חודש מהחברות המובילות במשק".

עוד בנושא: העובדים החרדים – החרוצים ביותר במשק

 אז מה חשוב לכם כשאתם מגייסים עובדים לחברות המובילות?

 "אנחנו מחפשים שותפים להצלחה. לכן חשוב לנו מאוד אנשים רציניים עם אנרגיות להצליח ולהתקדם. גברים ונשים שרוצות לקדם את עצמם ולעבוד בחברות הגדולות ולקבל פרנסה טובה עם התאמה לציבור החרדי - המומחיות שלנו היא היכולת והניסיון ליצור את החיבור הנכון בין הציבור החרדי לחברות המובילות".

 באילו תחומים אתם מגייסים עובדים בימים אלו?

 "עם המעבר למשרדים במגדל בסר 2 בבני ברק, הקמנו מחלקות מקצועיות נפרדות הן לגברים והן לנשים, מעבר למחלקת הגיוס של הציבור הכללי. הצטרפו לעבודה איתנו עשרות חברות גדולות ומובילות במשק הישראלי בתחומי הייטק, ראיית חשבון, עריכת דין, ביטוח, תקשורת, אנרגיה, קמעונאות ועוד, והכל על פי המטרה להיות חברה מובילה בתחום הייעוץ וההשמה גם לציבור החרדי. אנו כעת בתהליך גיוס של כ-180 יועצי מכירות, רואי חשבון, מנהלי חשבונות ויועצי מס, עורכי דין, מהנדסים, מנהלי לקוחות, יועצי שירות, מזכירות ונהגים ועוד בעבור חברות מובילות עם תנאים טובים. בקיצור, השמים הם הגבול" (המשרות פונות לגברים ולנשים כאחד).

מה היעד הבא שלכם?

 "כיום אנחנו פועלים בעיקר בארץ מול החברות הגדולות במשק הישראלי. בשלב הבא אנו שואפים לחדור לשוק הבינלאומי  עם שיתופי פעולה בשילוב עם חברות ההייטק המובילות בארץ".

 מה טיפ הזהב שלך למועמדים לעבודה?

 "במהלך הראיון שלכם אצלנו, תשאלו כמה שיותר שאלות על מקום העבודה שאנו מפנים אתכם אליו. אין דבר כזה "אי אפשר" - הכל אפשרי! אבל תשתדלו גם להקשיב לרכז או הרכזת המטפלים בכם במסירות בחברת "HRplus" קבלו מהם טיפים שבאים משנות נסיון ומקצועיות בתחום ויישמו אותם. והכי חשוב – היו חיוביים, וסיעתא דשמיא תלווה אתכם בכל מעשיכם".

מתעניינות בתוכנית ההכשרה המקצועית למנהלות גיוס ומשאבי אנוש של חברת ההשמה "HRplus" בשיתוף "אוניברסיטת אריאל"? הנכן מוזמנות לשמוע פרטים ביום הפתוח שלנו.
נשמח לתת את כל הפרטים בטלפון 072-3713-463
לפונות דרך האתר פטור מתשלום דמי ההרשמה - הלימודים יתקיימו בבני ברק

לימודים השמה השמה מקצועית פרנסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!