ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
100 קנסות ביום אחד

קבוצת הווטסאפ החרדית גועשת: "בושה"

לא פחות ממאה דו"חות תנועה נרשמו ביממה החולפת בעיר בני ברק • במבצע אכיפה רחב היקף, הסתתרו אנשי אגף התנועה במשטרה והציבו מצלמות בכדי ללכוד עבירות תנועה בכביש • תושב זועם ל'בחדרי': "כאילו כל עברייני התנועה התקבצו למקום אחד" מהמשטרה נמסר בתגובה: "כי מטרת הפעילות נועדה להרתיע את הנהגים מביצוע עבירות תנועה וליצור שינוי בתרבות הנהיגה"

קבוצת הווטסאפ החרדית גועשת: "בושה"
מבצע אכיפה משטרתי בבני ברק צילום: קבוצת הבני ברקים

מאז שעות הבוקר (רביעי), נרשמה פעילות מוגברת של ניידות משטרה ברחבי העיר בני ברק, במסגרת מבצע אכיפת עבירות תנועה ברחבי העיר. לא מדובר על מבצע שגרתי, אלא על אירוע חריג במסגרתו הוצבו מצלמות ניידות במספר מוקדים ברחבי העיר.

במבצע השתתפו כ-10 אופנועים של משטרת אגף התנועה הארצית וכן מספר ניידות, כאשר אחת מהן הייתה רכב אזרחי.

במהלך הפעילות נרשמו כ-100 דו"חות בגין עבירות תנועה: 

• בעבירת השימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה נתפסו 17 נהגים, לצד עבירה זו קיים קנס של 1000 ש"ח ו-8 נקודות.
• נגד 5 נהגים נרשמו דו"חות בגין נהיגה בחוסר זהירות.
• 9 דו"חות נרשמו נגד עבירת התקני ריסון.
• 5 דו"חות נרשמו נגד נהגים שביצעו עבירת קיפוח זכות.
• 22 דו"חות נרשמו נגד אי ציות לתמרור עצור.
• למעלה מ-20 דו"חות נרשמו לנהגים בגין אי מתן זכות קדימה.

בקבוצת ה-whatsapp הפופולרית "בני ברקים", התרעמו על המבצע החריג ותהו לפשרה.

"מי שלא חייב לנסוע שיישאר בבית", כתב אחד מחברי הקבוצה. "תזהרו מהשוטרים", הזהיר. לאחר שחברי הקבוצה ציינו מספר גדול מיקומים בהם עומדים שוטרים, הגיב אחד מהם בציניות "אולי כדאי שיכתבו איפה אין ניידת".

חברי הקבוצה העלו תיעוד של רכב מסחרי אזרחי לכאורה, שאינו ממותג עם סמלי המשטרה, שחנה ברחוב רבי עקיבא בעיר - ועל הגג הותקנה מצלמה. כמו כן תיעדו מצלמה ידנית נוספת שהוצבה בחצר בניין ברחוב דמשק אליעזר פינת רחוב עזרא.

מדובר במצלמות, באמצעותן השוטרים מתעדים נהגים המבצעים עבירות המסכנות את משתמשי הדרך, בכדי להתמודד עם התירוצים השונים של הנהגים. בין היתר, נרשמו דוחו"ת בעבירות הכוללות שימוש בנייד בזמן נהיגה, כניסה לצומת לא פנוי, אי ציות לתמרור עצור, נהיגה בחוסר זהירות, אי מתן זכות קדימה להולכי רגל, בטיחות ועבירות תנועה.

תושבים רבים הלינו על המבצע המשטרתי, "את האנרגיות הרבות שישקיעו בטיפול יסודי בעבירות רכוש, גניבה, פריצה ועוד", אמר אחד מהם ל'בחדרי חרדים'. אחר טען: "בושה שיושבים על בני ברק, כאילו כל עברייני התנועה התקבצו למקום אחד".

עם זאת היו שתמכו במבצע ואמרו כי "הכבישים בבני ברק זה ג'ונגל. זה שנתעלם מהמציאות, זה לא מה שיפתור את הבעיה". לדבריו, "אין מספיק חינוך לזהירות בדרכים בתלמודי התורה בעיר, בפרט לנוכח ה'חוסר' בדוגמא אישית של מבוגרים".

אגף התנועה במשטרה עורך לעיתים תכופות מבצעי אכיפה יזומים בערים השונות ברחבי הארץ וכן בכבישים בינעירוניים, במטרה להבטיח את תחושת הביטחון לציבור משתמשי הדרך והרחקת הנהגים המהווים סכנה בכבישים.

מהמשטרה נמסר כי השימוש באמצעים טכנולוגים לאכיפה מהווה כלי הרתעה חשוב במאבק בקטל בכבישים ובהצלת חיים. במשטרה אישרו ל'בחדרי חרדים' כי במהלך הפעילות מוקמו מספר מצלמות טקטיות שתיעדו עבירות מסכנות חיים לצד האכיפה באמצעות השוטרים בשטח.

משטרת התנועה הארצית מבצע אכיפה עבירות תנועה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד