י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
יו"ר ועדת הכספים

אחראי המצ'ינג: המקום ה-9 הגוראי • פרופיל

הוא רק בן 44 וכבר מייעדים אותו ליורשו של סגן השר ליצמן, בימים אלו מנהל את קמפיין המצי'נג של גור בשאיפה להגיע למאה מיליון שקל • ארי קלמן חושף את דמותו של המקום התשיעי, שאולי נראה אותו בכנסת ה-21

אחראי המצ'ינג: המקום ה-9 הגוראי • פרופיל
אליהו חסיד צילום: באדיבות המצלם

המקום התשיעי על פי הנראה לא יכהן בכנסת ה - 21, אם כי בסביבתו של סגן השר ליצמן מאמינים כי עם חוק נורבגי מלא מלא, הוא יכהן בכנסת מיד עם התפטרותו של אחד מסגני השרים. בחסידות גור בחרו בפינצטה את המקום התשיעי, והוא צפוי להיות היורש של ליצמן שצפוי לסיים בתום הקדנציה הבאה את שליחותו בכנסת.

כפי שנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים' אליהו חסיד, בן 44 תושב העיר בני ברק אינו מוכר כלל ברחוב החרדי, אך בחסידות גור הוא מוכר היטב, הוא מעולם לא היה מעורב בנושאים פוליטיים בקדמת הבמה, אך עוסק בכך רבות מאחורי הקלעים. 

חסיד, הוא בנו של הרב נחום חסיד מהאנשים הקרובים ביותר לאדמו"ר מגור. הוא גדל ברחוב רשב"ם בבני ברק ולמד בישיבות גור, 'נזר ישראל' בתל אביב וב'אמרי אמת' בבני ברק. 

לאחר נישואיו נקרא אל הדגל על ידי האדמו"ר מגור, והתבקש להקים רשת כוללים לבעלי בתים לאברכים מעל גיל 70, כאשר הרשת פועלת עד לעצם היום הזה באופן משגשג ביותר. 

חסיד מעורב בחיי קהילת גור בעיר התורה והחסידות בני ברק, ולפני כ- 15 שנה קודם שנכנס חנוך זייברט לעיריית בני ברק עלה שמו של חסיד כמי שעשוי להיות נציג החסידות בעיר ולהתמודד לראשות העיר, אך בשל גילו הצעיר יחסית, ירד הדבר מהפרק.

כיום, חסיד מנהל את רשת הישיבות 'אמרי אמת' בבני ברק, כאשר הוא מעורב בעסקנות של החסידות בעיר ובכלל. כך למשל, בימים אלה מנהל חסיד את קמפיין המצ'ינג של החסידות והוא חתום על ההזמנה של כינוס המשפיעים של חסידות גור שצפוי להתקיים בבנייני האומה יחד עם המנכלי"ם יונתן בורנשטיין ולייבל יוסקוביץ. 

בחסידות מספרים ל'בחדרי חרדים' על אדם לבבי, שעוזר לכל פונה ובעל כושר דיבור, (מצרך די נדיר באגודת ישראל) שצפוי לייצג את החסידות ואת המפלגה בגאון בנאומים, ובמהלכים הפוליטיים. 

בגור מספרים כי מאחר וגם כעת הוא מנהל את קמפיין המצ'ינג של החסידות ובעבר היה גבאי הצדקה בקופת הצדקה של גור, הם מייעדים לו את תפקיד יו"ר וועדת הכספים, שהיה בעבר בידי 'אגודת ישראל' ועבר ל'דגל התורה'. 

חסידות גור יעקב ליצמן חסיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד