ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
וַיָּנַח בַּיּוֹם הַשְּׁבִיעִי

השבת ניצחה: 'העבודה' לא תפעיל אוטובוסים חינם

לאחר שהוגשה עתירה בידי תנועת ש"ס, מפלגת העבודה נאלצה להתחייב כי תחדל מלהפעיל אוטובוסים לנסיעות חינם בשבת קודש | מש"ס נמסר: "אחדות העם חשובה יותר מתעמולת בחירות"

השבת ניצחה: 'העבודה' לא תפעיל אוטובוסים חינם
אוטובוס השבת של 'העבודה' צילום: מפלגת העבודה

בעקבות עתירת ש"ס, מפלגת העבודה התחייבה לוועדת הבחירות כי לא תפעיל יותר אוטובוסים ללא תשלום בשבת, במהלך הבחירות.

"זה לא ניצחון ש"ס אלא נצחון השבת הקדושה ונצחונו של ציבור ענק במדינת ישראל המעוניין במדינה יהודית המכבדת את המסורת", נמסר מתנועת ש"ס. "למר גבאי אנחנו אומרים, די למלחמות דת. עזוב את השבת במנוחה ושמור על הסטטוס קוו. אחדות העם חשובה יותר מתעמולת בחירות".

ביום שישי האחרון, מפלגת ש"ס פנתה לשופט חנן מלצר, יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, בתלונה נגד מפלגת העבודה בראשות מר אבי גבאי, אשר יצאה בפרסומים רשמיים להפעלת "אוטובוס מיוחד שיפעל ב'קו שבת' ללא עלות, השבת (פרשת תצווה). ובכל שבת בעיר אחרת ברחבי הארץ".

בעתירה שהגישה ש"ס ע"י עו"ד שמעון גיגי, נאמר כי בהיבט החוקי, יש במהלך זה משום מתנה אסורה הנוגדת את חוקי הבחירות. "ברי כי העמדת אוטובוס ומתן נסיעות שלא לקלפי וחזרה ממנה היא מתנה אסורה הן על פי מבחן התכלית הדומיננטית והן במבחן אובייקטיבי", נכתב בעתירה.

בעתירה אף צרפה ש"ס את דבריהם של ראשי הציונות כדוגמת אחד העם שאמר: "אפשר לומר בלי שום הפרזה, כי יותר משישראל שמרו את השבת, שמרה השבת אותם", וכן את דבריו של ראש העיר תל-אביב הראשון מאיר דיזינגוף: "אסור לחלל שבת בפרסיה. לכל עם ועם יש מסורת של השקפות, אמונות, מנהגים – השומרת עליו. זהו צביונו של עם הנותן לו קיום. אוי לו ליחיד ואוי לו לקיבוץ שייבדל מתוך עמו".

השופט מלצר קיבל את העתירה הדחופה של ש"ס והורה למפלגת העבודה להשיב לה בדחיפות, והורה בצו ביניים למפלגת העבודה כי אסור להם להפעיל תחבורה ציבורית בשבת בחינם, עד לקיום דיון בעתירה.

כאמור, היום התחייבה מפלגת העבודה כי בתקופת הבחירות, לא תפעיל תחבורה ציבורית ללא תשלום, ובכך התייתרה העתירה.

ח"כ יואב בן צור מסר בתגובה לניצחון עתירת ש״ס נגד התח"צ בשבת, "מברך בשנית על התנהלות השופט מלצר, כמו במקרים רבים ש"ס הוכיחה שוב שהיא יודעת להיות שומרת הסף של הצביון היהודי ומסורת עם ישראל. שימוש בתחבורה ציבורית בשבת איננו צעד חברתי ומשמעותו היא כפייה על מעמד הביניים והשכבות החלשות לוותר על יום החופש השוויוני לפועל ולמנכ"ל".

 

מפלגת העבודה שבת קודש ועדת הבחירות ועדת הבחירות המרכזית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד