ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
תּוֹמֵךְ תְּמִימִים

רמי גרינברג תרם מכיסו לת"ת בנשיאות הגר"ח

רמי גרינברג ראש עיריית פתח תקווה הגיע לביקור ראשון בחיידר הוותיק 'ברכת יעקב' שבנשיאות הגר"ח קנייבסקי והזדעזע מהתנאים הקשים של התלמידים; הוציא מכיסו הפרטי סכום כסף מכובד: "רוצה את הזכות להיות שותף ללימוד התורה"

רמי גרינברג תרם מכיסו לת"ת בנשיאות הגר"ח
רמי גרינברג בביקור בת''ת ברכת יעקב בפ"ת צילום: באדיבות המצלם

ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג, החל את היערכות העירייה לשנת הלימודים הבאה. אחרי הזנחה של שנים כלפי חלק מהמוסדות שהיו פחות מקורבים לעסקני העיר, החליט ראש העיר לבדוק לעומק את הצרכים האמיתיים ולבחון מקרוב את מצב המוסדות.

ראשית הגיע לחיידר "ברכת יעקב", שנוסד לפני כארבעים שנה ע"י הרב יצחק דבורץ זצ"ל בהוראתו ובברכתו של מרן הסטייפלער זצ"ל, וממוקם בראש הפרמידה של ציבור האברכים ובני התורה בעיר. ושכיום עומד בראשו בנו הגאון הרב יהושע דבורץ המקורב למשר התורה הגר"ח קנייבסקי, שעל פי הכוונתו והדרכתו מתנהל החיידר בהחלטות היומיומיות. וכעת החיידר הראשון שזכה לסיור של ראש העיר.

גרינברג סייר בברכת יעקב יחד עם סגן ראש העיר  אוריאל בוסו, ועם חבר המועצה משה צאלח, שילדיהם מתחנכים בחיידר. אליהם נלוו צוות הנהלת החיידר שהציגו את ראש העיר בפני התלמידים. גרינברג הזדעזע ממצב המבנה בו לומדים התלמידים. וציין כי לא ייתן שבמשמרת שלו כך ייראו מוסדות לימוד.

במהלך הסיור המשותף בחן גרינברג את התלמידים בכיתות הגבוהות במשניות ובתנ"ך, ואחר כך עבר לתלמידי הכיתות הקטנות. שם, סיפר לו הרב'ה על המצב הכספי הקשה השורר בת"ת עד שלעיתים הוא מוציא כספים מכיסו הפרטי כדי לרכוש עבורם פרסים כדי לעודדם להשקיע בלימודים.

גרינברג אף הוציא מכיסו הפרטי סכום כסף מכובד ואמר שהוא רוצה את הזכות להיות שותף ללימוד התורה - לא רק מתקציב העירוני.

בסיום הסיור הנחה ראש העיר את צוותו כי כבר לקראת שנת הלימודים הבאה - בסיועו של סגנו אוריאל בוסו, לבדוק את כלל האפשרויות לשינוי משמעותי במצבו של תלמוד תורה ברכת יעקב, בכל ההיבטים.

רמי גרינברג פתח תקווה תלמוד תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד