ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
בלוק טכני

התמורה לאיחוד בימין: 2 שרים ושריון בליכוד

המשא ומתן המפרך בין מפלגות הימין הגיע לסיומו וההסכם נדרש כעת לאישור מרכז הבית היהודי | נתניהו התחייב למסור למפלגה המאוחדת שני תפקידי שרים משמעותיים ושוויים בממשלתו

התמורה לאיחוד בימין: 2 שרים ושריון בליכוד
בן גביר, ישי וסמוטריץ' צילום: פלאש 90

בצל שיחות המו"מ המתקדמות בין יו"ר חוסן לישראל בני גנץ ליו"ר יש עתיד חה"כ יאיר לפיד וחשש לזליגת קולות מהימין, הליכוד חתמו עם הבית היהודי על הסכם פוליטי והקמת בלוק טכני.

על פי ההסכם, עם כינונה של הכנסת ה-21 יחוקק חוק נורווגי מורחב, כשהדבר יוכנס בהסכמים הקואליציוניים ובכך יוכלו להתפטר כל השרים וסגני השרים כדי לפנות מקומם לבאים בתור.

בנוסף, ראש הממשלה נתניהו התחייב לשריין את מקום 28 ברשימת הליכוד לנציג ״הבית היהודי - האיחוד הלאומי״, כשלאחר הבחירות יועבר הנציג למפלגה המאוחדת וזאת כדי שהבית היהודי לא תפסיד נציג בשל האיחוד הטכני עם עוצמה יהודית.

במקביל, המגעים לצירוף מפלגת 'יחד' של אלי ישי עלו על שרטון, וכרגע האיחוד עמו איננו עומד על הפרק.

בליכוד אומרים כי, "ראש הממשלה נתניהו התחייב למסור למפלגה המאוחדת שני תפקידי שרים משמעותיים ושוויים בממשלתו", כשבנוסף, "במהלך מערכת הבחירות המפלגות לא יתקפו זו את זו אלא יחזקו זו את זו לטובת ניצחון הימין".

ראש הממשלה נתניהו אמר כי "הבחירות הבאות הן בין ממשלת שמאל בראשות לפיד וגנץ לבין ממשלת ימין בראשותי. אני מברך את נציגי הבית היהודי והאיחוד הלאומי על שגילו אחריות כלפי ארץ ישראל והצליחו לאחד את השורות כדי להבטיח שקולות הימין לא ילכו לאיבוד".

יו״ר הבית היהודי הרב רפי פרץ מסר עם חתימת ההסכם: "לא ניתן למטיפים משמאל להכתיר את עצמם כמנהיגי המדינה. בסוף התהליך כולם יראו שצדקנו. אקבל החלטה במהלך היום ואבקש את אישור מרכז המפלגה להסכם. הציונות הדתית תהיה שותפה בכירה בהנהגת המדינה ובממשלה הבאה".

הבית היהודי האיחוד הלאומי בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד