ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
דאגה במפלגות החרדיות

מפץ פוליטי: גנץ ולפיד מתאחדים; רוטציה בראשות הממשלה

המהלך שיטרוף את כל הקלפים: לאחר שיחות מו"מ ממושכות, בשעה האחרונה הגיעו צוותי המו"מ מטעם 'חוסן לישראל' ו'יש עתיד' לסיכום על ריצה משותפת • לפיד וגנץ חתמו על הסכם רוטציה על תפקיד רה"מ • במקום הרביעי ישובץ הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי • כל הפרטים

מפץ פוליטי: גנץ ולפיד מתאחדים; רוטציה בראשות הממשלה
בני גנץ ויאיר לפיד צילום: תומר נויברג ומרים אלסטר, פלאש 90

המהלך שיטרוף את כל הקלפים: לאחר שיחות מו"מ ממושכות, בשעה האחרונה הגיעו צוותי המו"מ מטעם 'חוסן לישראל' ו'יש עתיד' לסיכום על ריצה משותפת.

סמוך לשעה 06:00 בבוקר הודיעו במפלגות כי, "מתוך אחריות לאומית, החליטו בני גנץ, יאיר לפיד ובוגי יעלון על הקמת רשימה מאוחדת אשר תהווה את מפלגת השלטון החדשה של ישראל".

על פי ההסכם, השניים יתמודדו יחד לתפקיד ראשות הממשלה, בהנהגה משותפת שבמסגרתו סוכם על הסכם רוטציה על ראשות הממשלה, כאשר הראשון מבין השניים ברוטציה יהיה הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ ולאחר מכן ליאיר לפיד.

במפלגות נמסר הבוקר (חמישי) כי "מפלגת השלטון החדשה תעמיד נבחרת מנהיגים ביטחונית וחברתית חדשה שתבטיח את בטחון המדינה, ותחבר מחדש את חלקי העם ואת החברה הישראלית המשוסעת. סוכם על ריצה משותפת לראשות הממשלה בהסכם רוטציה.

על פי ההסכם, לו המפלגה תזכה להרכיב את הממשלה - בני גנץ יכהן ראשון כראש ממשלה למשך כשנתיים וחצי, ואחריו יאיר לפיד - עד לתום הקדנציה.

בפוסט שפרסם בדף הפייסבוק בשעה האחרונה, צירף יאיר לפיד תמונה ממפגש הבכירים ברשימה המאוחדת וכתב: "מאוחדים. ככה נראית אחריות לאומית. כי הגיע הזמן לשנות".

"ככה נראית אחריות לאומית". תמונת הניצחון. (צילום: דף הפייסבוק של לפיד)

בנוסף למהלך הדרמטי הזה: הבוקר הודיעו אנשי המפלגה המשותפת כי גם גבי אשכנזי יצטרף לרשימה וישובץ במקום הרביעי; בכך הוא מצטרף ליאיר לפיד ובוגי יעלון.

נציין כי המהלך פותח את הקלפים מחדש ומעלה חשש בקרב אנשי נתניהו ומפלגות הימין; שכן בסקרים שנעשו בתקופה האחרונה איחוד שכזה מצליח לעקוף על הליכוד והופך את הרשימה לסיעה הגדולה ביותר.

במפלגות החרדיות גם כן רואים את הסיכום הזה בחשש של ממש, שכן הם לא יצטרפו לקואליציה בה חבר יאיר לפיד, וכל שכן כשהוא חלק מההנהגה הבכירה - מה שמעלה את החשש כי הם ישבו שוב פעם באופוזיציה מול הנהגתו של יאיר לפיד שישתלח בחרדים כבעבר.

טרם ברור מהו סדר הרשימה שסוכם בין המפלגות, שכן השניים כבר הציגו את רשימותיהם וכעץ ייאלצו להציג את רשימתם מחדש, כאשר המועד הסופי להגשת הרשימות יהיה הערב בשעה 22:00.

מהליכוד נמסר בתגובה: "הבחירה ברורה - זו או ממשלת שמאל של לפיד-גנץ בתמיכת גוש חוסם של המפלגות הערביות, או ממשלת ימין בראשות נתניהו".

יצוין כי על רקע האיחוד הודיע אלדד יניב (ארץ חדשה): "לא נתמודד לכנסת כשנוצרה הזדמנות אמת לסיום שלטונו המושחת והמסית של נתניהו, נגדו נלחמנו שנתיים ברציפות ברחובות. עכשיו הגיע זמנכם לנצחו בקלפיות".

בני גנץ יאיר לפיד גבי אשכנזי מפץ פוליטי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד