י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
איחוד לפיד-גנץ • צפו

התגובות למפץ: "החיבור הזה מסוכן ליהדות"

על רקע איחוד גנץ-לפיד: המערכת הפוליטית מגיבה • ש"ס:"החיבור הזה מסוכן ליהדות" • הליכוד: "איחוד לפיד-גנץ - בתמיכת המפלגות הערביות" • רה"מ לשעבר אהוד ברק: "גילו אחריות לאומית ויצרו איחוד כוחות עם סיכוי למהפך"

התגובות למפץ: "החיבור הזה מסוכן ליהדות"
נתניהו ודרעי צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

מוקדם יותר היום דווח ב'בחדרי חרדים' כי גנץ ולפיד החליטו לרוץ יחד בבחירות הקרובות, על בסיס הסכם רוטציה על ראשות הממשלה בין השניים. התגובות במערכת הפוליטית לצעד הדרמטי לא איחרו להגיע.

יו"ר מפלגת ש"ס, השר אריה דרעי, מיהר להגיב לאיחוד, שעלול להביא לשלטון של לפיד. דרעי כתב הבוקר: "החיבור בין גנץ ללפיד מסוכן ליהדות. גנץ שתומך בנישואים אזרחיים ותחבורה בשבת, חבר ללפיד ששנאתו ליהדות ולדתיים- אומנותו".

דרעי הוסיף: "נאבק בכל כוחנו למנוע מהם להקים ממשלה, ולשמור על המסורת היהודית והזהות היהודית של ישראל". בנוסף, מפלגת ש"ס הוציאה סרטון נגד האיחוד: "לפיד? גנץ? החיבור הזה מסוכן ליהדות".

צפו:

במפלגת הליכוד הגיבו: "לפיד וגנץ יקימו ממשלת שמאל רק תודות לגוש החוסם של המפלגות הערביות, כפי שאחמד טיבי אומר בגלוי. זה או ממשלת ימין חזקה של נתניהו, או ממשלת שמאל חלשה של לפיד-גנץ".

שר החינוך לשעבר וחבר בכיר בליכוד, גדעון סער, כתב הבוקר: "רוטציה היתה רעיון מגוחך ב-2015 ונותרה כזאת גם היום. סידור העבודה בין גנץ ללפיד רק מעיד שאיש מהם אינו בטוח במנהיגותו וביכולת לגבש סביבה תמיכה ציבורית רחבה. ויתור גנץ ללפיד על הראשות לא יהפוך גם את השני למתאים בעיני הציבור לתפקיד".

כרזת הליכוד הצוחקת על האיחוד עם לפיד, שהוצאה הבוקר. (קרדיט: מפלגת הליכוד)

ממפלגת הבית היהודי האיחוד הלאומי בראשות בנט ושקד נמסר: "הבוקר הוכח כי פעלנו באחריות הגדולה ביותר לשמירה על הציונות הדתית וגוש הימין כולו. כעת ברור כי אל מול הסכנה הברורה של ממשלת שמאל בראשות גנץ וקידום תוכנית ה - 100 של טראמפ חייבים מפלגה ציונית דתית חזקה - היחידה שניתן לסמוך עליה שתשמור על נתניהו בימין."

ממפלגת כולנו בראשות משה כחלון נמסר: "בזמן שמפלגות אחרות דואגות לעצמן לסידור עבודה, מפלגת כולנו נשארה המפלגה היחידה שדואגת אך ורק לציבור. למשפחה הישראלית, לחברה האזרחית ולמעמד הביניים. כולנו היא המפלגה היחידה שמציגה קו לאומי, חברתי וממלכתי. ימין שפוי ואחראי. ציבור הבוחרים ידע מי משרת אותו ומי מסדר לעצמו וחבריו".

ממפלגת ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן נמסר: "מהבוקר יש לנו מצד אחד מפלגת שמאל עמוסת גנרלים, מפלגת 'סידור עבודה', ללא שום סדר יום אמיתי, אידיאולוגיה ודאגה לאזרח הפשוט ומצד שני גוש ימין עמוס בגורמים דתיים קיצוניים. רק ישראל ביתנו חזקה בממשלת הימין הבאה תוכל לטפל בנושאים של דת ומדינה, עלייה וקליטה ולמנוע את התפשטות והתחזקות הכפיה הדתית".

מנגד, רה"מ לשעבר אהוד ברק דווקא בירך את המהלך. בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו, כתב ברק: "מברוק לגנץ ולפיד! שהתגברו על המכשולים, גילו אחריות לאומית ויצרו איחוד כוחות עם סיכוי למהפך".

לדבריו: "הבחירה היא בין ממשלה מושחתת שכבולה בידי כהניסטים וגזענים, לבין ממשלה שתוכל להחזיר אותנו לישראל חזקה, נאמנה להכרזת העצמאות. מבחן היישום והנצחון עוד לפניהם. מגיעה להם ברכת הצלחה. מכל לב".

זהבה גלאון: "האיחוד בין גנץ, לפיד ואשכנזי זה צעד ראשון וחשוב לאיחוד החשוב יותר של נתניהו והתא שלו במעשיהו".

אלדד יניב מפלגת ארץ חדשה: לא נתמודד לכנסת כשנוצרה הזדמנות אמת לסיום שלטונו המושחת והמסית של נתניהו, נגדו נלחמנו שנתיים ברציפות ברחובות. עכשיו הגיע זמנכם לנצחו בקלפיות.

בני גנץ יאיר לפיד אריה דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד