י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
ילכו לאופוזיציה?

החרדים: "לא נשב בקואליציה עם גנץ ולפיד"

לאחר האיחוד בגוש המרכז שמאל שפתח את הקלפים מחדש, במפלגות החרדיות מבהירים היום כי הם לא ישבו בקואליציה עם חה"כ יאיר לפיד ויש עתיד - גם אם בני גנץ יהיה ראש הממשלה • הח"כים החרדים מגיבים - ליצמן, גפני, דרעי, אייכלר, בן צור • דיווחו של כתבנו הפוליטי ארי קלמן

החרדים: "לא נשב בקואליציה עם גנץ ולפיד"
דרעי גפני וליצמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר האיחוד בגוש המרכז שמאל שפתח את הקלפים מחדש, במפלגות החרדיות מבהירים היום כי הם לא ישבו בקואליציה עם חה"כ יאיר לפיד - גם אם בני גנץ יהיה ראש הממשלה.

ממפלגת יהדות התורה המאוחדת נמסר כי "'יהדות התורה' חזתה מראש את הסכנה שבחיבור זה והתאחדה מבעוד מועד בהסכם על רשימה משותפת ואחראית בין אגו"י לדגה"ת באחדות מלאה, כדי להוות משקל נגד לחיבורים כלפי הציבור החרדי".

"יהדות התורה הפועלת בהוראותיה של גדולי ישראל שליט״א, חברי מועצות גדולי התורה, לא תוכל לשבת בממשלה שעלולה לקום בין לפיד וגנץ. ניאבק בכל דרך להמשך שלטון נתניהו מתוך אחריות לשלימות העם, עתיד היהדות החרדית, הצביון היהודי, ערכי הדת ומסורת ישראל".

יו"ר דגל התורה חה"כ משה גפני: "האיחוד הזה - אין קשר בין מרכיביו. גנץ הוא אדם ראוי, היה רמטכ"ל מצוין. לפיד בדיוק הפוך, אני מעריך את הכישרונות שלו, בכל אופן הוא היה כתב ב'במחנה', אבל האיחוד הזה מעמיד אותנו במצב שלא נוכל ללכת לקואליציה עם גנץ בגלל שהוא ביחד עם לפיד".

גפני הוסיף: "לא ראוי למדינת ישראל שיהיה לה ראש ממשלה בדמותו של יאיר לפיד. האיש לא יודע לנהל את משרד האוצר, את המדינה הוא רוצה לנהל?!".

יו"ר אגודת ישראל, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן: "מדובר באיחוד לשם פירוד בעם ושיסוי נגד מסורת ישראל, ובמטרה יחידה להפיל את נתניהו ופגיעה בשותפיו הקיימים בימין והחרדים".

"חיבור בין יאיר לפיד שכשל בהיותו שר אוצר תוך פגיעה נוראה בציבור החרדי, לבין בני גנץ שמגיע ללא ניסיון פוליטי מעשי, מהווה סכנה ברורה לציביון היהודי של המדינה, ונקודת אזהרה חמורה מפני חזרה לתקופת ‘גזירות לפיד’ שסיכנה את היהדות החרדית".

כמו כן, בראיון שהעניק הבוקר יו"ר ש"ס השר אריה דרעי לגל"צ הוא אמר כי, "גנץ איבד את האפשרות לשבת עם נתניהו ברגע שהתחבר ללפיד - החרדים לא יישבו בממשלה הזו".

דרעי הוסיף: ״נעשה הכל למנוע מגנץ ולפיד להקים ממשלה. הם יפרו כל סטטוס קוו שקיים. נתמוך בכל מצב ברה״מ נתניהו. אולי יהיה קצת אווירה של סקרים - אבל הם לא יצליחו להגדיל את הגוש. הם ישחקו ביניהם בתוך הגוש והימין יישארו הרוב״.

לדבריו: ״גנץ הפסיד הלילה. אם היה רץ לבד היה יכול להצטרף לממשלת נתניהו, כרגע החלוקה המרכזית בין גנץ ללפיד תהיה על ראשות האופוזיציה. ביבי חוקית ישמש עוד הרבה מאוד זמן ראש הממשלה, הוא עוד לפני שימוע״.

"מדובר בחיבור מסוכן לצביון היהודי של ישראל", אמר הבוקר יו"ר סיעת ש"ס חה"כ יואב בן צור, לימין כולו, להתיישבות וליציבות השלטונית במדינת ישראל".

לדבריו, "בסופו של דבר הציבור צריך לזכור שמדובר באיחוד של שתי מפלגות אווירה אשר הגדולה בהן חסרת כל ניסיון פרלמנטרי, מדובר בעוד מפלגת 'קדימה' שתיקח את ישראל אחורה".

ח"כ ישראל אייכלר הגיב אף הוא לחיבור הפוליטי ואמר: "כל ילד חרדי מבין שמדובר במהלך מסוכן עבור היהדות החרדית. כעת הולכים וגוברים הסיכויים להקמת ממשלת לפיד שתעסוק אך ורק בדבר אחד: רדיפת המגזר החרדי וצרכיו הרוחניים והגשמיים".

"אם עד אתמול הייתה ההצבעה ליהדות התורה חשובה מעצם הזהות והגשמת הזכויות שלנו כאן, החל מהבוקר כל פתק בקלפי כמוהו כטיל כיפת ברזל. רק על ידי הצבעה מאסיבית ליהדות התורה נירט את המזימות השפלות של שונאינו", ציין.

חה"כ אייכלר אמר כי "אנחנו מוכנים לקרב. הגשנו כבר אתמול את הרשימה מתוך אחדות מרגשת, ומעתה עלינו לראות רק דבר אחד - מיצוי הכוח החרדי עד למאה אחוזי הצבעה כדי לרסן את כוונות הזדון של האיחוד המאיים".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד