י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
סוף להטרדות?

שלושה נעצרו בפשיטה על מתחם הרשב"י

בשל תלונות רבות שנצברו על גורמים שונים שמהווים מטרד סביב ציונו של התנא רבי שמעון בר-יוחאי, פשטה המשטרה על המתחם ועצרה שלושה חשודים

שלושה נעצרו בפשיטה על מתחם הרשב"י
קבר הרשב"י במירון צילום: דוברות המשטרה

לאחר שהתקבלו לא מעט דיווחים כי בקרבת קבר רבי שמעון בר יוחאי במירון שוהים באופן קבוע רוכלים, קבצנים ואחרים שקבעו את משכנם במתחם, אף מטרידים את המתפללים ומתקוטטים בינם לבין עצמם, דבר הגורם למטרדי רעש ולכלוך במקום - הוחלט לעשות סוף לדבר.

מדובר בפעילות משותפת בהובלת משטרת ישראל, בשילוב עם גורמי אכיפה אזרחיים נוספים: רשות טבע וגנים, כיבוי אש, קרן קיימת לישראל, הסיירת הירוקה, מנהל מקרקעי ישראל, ועד הישוב מירון ומנהל המקומות הקדושים.

הכוחות פשטו אתמול (רביעי) בשעות הבוקר על מתחם הקבר ופינו משם 15 אוהלים שהוקמו בסמוך לציונו של רבי שמעון בר יוחאי, וכן מספר דוכני רוכלות.

במהלך המבצע נעצרו שלושה חשודים שהתנגדו לפינוי, הפרו את הסדר הציבורי והסיגו גבול. בסיום החקירה, הם שוחררו בתנאים מגבילים הכוללים הרחקה מקבר רבי שמעון ומהאזור למשך 15 ימים.

"משטרת ישראל רואה חשיבות רבה בשמירה על המקומות הקדושים, שמירה על הביטחון ואבטחה של תנאים נאותים לציבור המבקרים והמתפללים" נמסר מהמשטרה. עוד הוסיפו בהודעתם, כי ימשיכו ויאכפו את החוק וימצו את הדין כנגד פולשים לשטחים לא להם. "תמנע הקמתם והפעלתם של מטרדים הכוללים אוהלים רוכלות והצקה לבאים למקום ופעמים גם מסכנים את המגיעים למקום".

קבר הרשב''י דרי רחוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד