י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הצגה ראשונה

גנץ ולפיד חגגו איחוד ותקפו את נתניהו

מנהיגי מפלגת 'כחול לבן' בני גנץ ויאיר  לפיד התייצבו בגני התערוכה וחגגו את איחוד מפלגותיהם | גנץ: "במקום קיצוניות, אנחנו מציעים ממלכתיות. במקום שיסוי, אנחנו מציעים פיוס לאומי"

גנץ ולפיד חגגו איחוד ותקפו את נתניהו
לפיד וגנץ צילום: יובל כהן אהרונוב

מנהיג מפלגת 'כחול לבן' בני גנץ ניצב הערב בגני התערוכה יחד עם שותפיו החדשים יו"ר י'ש עתיד' יאיר לפיד ושושבין האיחוד, הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, הציג את האיחוד בגוש המרכז-שמאל ואמר: "הערב הזה הוא באמת ערב טוב. זה ערב מכונן בתולדות ישראל". לדבריו "את תמונת האחדות שאתם רואים על הבמה ובקדמתה לא ראינו בארץ עשרות שנים".

גנץ המשיך והתייחס למצבה של ישראל:, "כולנו יודעים שמדינת ישראל היא הגשמת חלום אבותינו. אנחנו אוהבים את ישראל, גאים בישראל ומחוייבים לה באופן מוחלט. הרגשנו, ואמרנו שאנחנו יודעים גם שבעשור האחרון משהו השתבש. ישראל איבדה את הדרך, הממשלה יצרה ריב ומדון, פיצלה עם טוב וחכם לשבטי משנה. ממשלה של הפרד ומשול שמשסעת אנשים אחרים, שמשסעת אותנו".

 "רוח רעה הסתובבה ברחובות, ואנחנו כאן הערב בכדי לומר - עד כאן, מספיק ודי. במקום פלגנות, אנחנו מציעים אחדות. במקום קיצוניות, אנחנו מציעים ממלכתיות. במקום שיסוי, אנחנו מציעים פיוס לאומי.

"איתי על הבמה ובקדמתה נמצאים חברים ותיקים וחדשים - יאיר לפיד, בוגי יעלון וגבי אשכנזי. לכל אחד מאיתנו יש אגו. לכל אחד מאיתנו יש סדר יום, אבל כשראינו את המדינה שכל כך יקרה לנו נקרעת לגזרים - שמנו את האגו בצד, גיבשנו סדר יום אחד, הקמנו תנועה אחת. אף אחד מאיתנו הוא לא מעל העם ולא מעל המדינה. מרגע זה ואילך אנחנו עובדים יחד כצוות כדי להוביל תיקון ישראלי.

"אני רוצה לברך את כל החברים, את יאיר ואת בוגי וגבי, שעמלת רבות, לילות וימים, בשביל שהדבר הזה יקרה", אמר גנץ. "כולנו, וגם אתה, יצאנו ממרחב נוחות ניהולי, אישי וכמובן ציבורי, ואני חושב שנרתמה תרומה אדירה לערב שכזה. ממש המון תודה לכל אחד ואחד מכם, לשותפות והנכונות הזאת. ב-9 באפריל אנחנו עומדים לנצח בבחירות בגדול. בשבועות האחדים לאחר הבחירות אהיה ראש הממשלה ה-13 של מדינת ישראל וכבר עכשיו אני מתחייב בפניכם וכל מי ששומע - אני אעשה את המיטב מהטוב הקיים בעם ישראל".

"ממשלתי, שהיא ממשלתנו, לא תתנשא מעל העם אלא תהיה ממשלתו של העם", המשיך גנץ. "ממשלתי, ממשלתנו, לא תהיה ממשלה של קיצונים ומסיתים אלא ממשלה של כולם. ממשלתי, ממשלתנו, תדאג שהקשישה שמגיעה לחדר מיון תראה רופא מהר ומיד. חייל ידע ביום ראשון שיהיה לו מקום לשבת ברכבת".

יאיר לפיד על על הדוכן מיד לאחר גנץ ונשא דברים: "ביממה האחרונה היו שני איחודים במערכת הפוליטית. איחוד של קיצוניות, ואיחוד של תקווה".

"נתניהו מכניס את אנשי כהנא לכנסת. הציע לבצלאל סמוטריץ' את תפקיד שר החינוך של הילדים שלנו. הוא מלבה את השנאה ואת הפחד. את הגזענות ואת האלימות.

את זה צריך לעצור. כדי לעצור את שלטון הפחד, אנחנו מקימים פה היום חומה של תקווה. אנחנו נעמדים פה היום ואומרים "עד כאן". מספיק. הגיע הזמן להזכיר לישראלים, הברירה היא בידינו. היכולת לשנות היא בידינו. אנחנו יוצרים היום מפלגת שלטון.

התשובה לשלטון היחיד של נתניהו, היא שלטון של יחד. של עבודה משותפת. של חברות. יש פה בחדר הזה הכל. כמות בלתי מוגבלת של נסיון שלטוני ומנהיגותי. יש פה את הידע והעוצמה שיגנו על ישראל מכל אוייביה. שיצעידו את הכלכלה והחברה קדימה. שיחזירו אותנו לערכים של חברות ומטרות משותפות.

בשביל לנצח, צריך צוות מנצח. מה שעומד פה היום מולכם, זה צוות מנצח. צוות מנצח צריך להוביל. לא הייתי עומד כאן היום אילולא האמנתי שבני גנץ יכול להוביל לנצחון. יכול להוביל את מדינת ישראל. הוא יהיה ראש ממשלה מצויין. אני מאמין בו.

"אפשר להפיל את ממשלת נתניהו. נתניהו אומר תמיד, "שלטון מחליפים רק בקלפי". נחליף אותו בקלפי. יש פה הזדמנות היסטורית. יש פה הזדמנות היסטורית לשנות את כל סדר העדיפויות במדינה. לשמור על הבטחון, להלחם ביוקר המחיה, להציל את מערכת הבריאות, להתניע תהליך מדיני. וגם - לשנות את הדרך שבה אנחנו מתייחסים אחד לשני. להזכיר לישראלים שאנחנו משפחה".

"הישראלים ילכו לקלפי ב-9 לאפריל כדי לבחור איזו מדינה תהיה פה. איזו מדינה תהיה לילדים שלהם. מדינה של חקירות ושחיתות והסתה, או מדינה של תקווה וחוסן והבטחה לעתיד. נתניהו בחר באנשי כהנא כשותפיו. אנחנו בוחרים אחד בשני, ובעיקר באזרחי ישראל".

 

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד