י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
צעד גדול לישראל

חללית "בראשית" שוגרה לירח: צפו בשיגור

היסטוריה בישראל: לאחר שיגור מוצלח, החללית הישראלית מקיפה את כדור הארץ במסלול אליפטי • במפעל חלל ביהוד צפו מאות בשיגור ההיסטורי • לאחר השיגור עדכנו בעמותה: "כל המערכות תקינות, פרט לתקלה קטנה שנתגבר עליה" • רה"מ נתניהו: "זהו רגע של גאווה עצומה. צעד גדול לישראל וצעד ענק לטכנולוגיה הישראלית" • צפו

חללית "בראשית" שוגרה לירח: צפו בשיגור
רגע השיגור צילום: מתוך הסרטון

היסטוריה: החללית הישראלית "בראשית", שוגרה לפנות בוקר (שישי) לירח מבסיס החלל 'קייפ קנוורל' בפלורידה.

בחדר הבקרה במפעל חלל של התעשייה האווירית אמרו כי פרט לתקלה קטנה בעוקב הכוכבים - מערכת שאמורה לנווט לפי הכוכבים, אך מדובר במערכת שיש לה גיבוי.

אם הכל יילך כמתוכנן החללית צפויה להילכד בכוח המשיכה של הירח ב-4 באפריל ושבוע לאחר מכן לעשות היסטוריה ולנחות על אדמת הירח.

בכך תהפוך ישראל למדינה הרביעית שמנחיתה חללית על הירח, לאחר ששיגור החללית ההודית נדחה שוב לחודש אפריל.

שיגור החללית. לפני ואחרי. באדיבות 'כאן'

למרות שעת הלילה המאוחרת הגיעו מאות בני אדם נרגשים, בהם גם ילדים, לצד עובדי התעשייה האווירית, לחדר האוכל של התעשייה האווירית ביהוד להפנינג מיוחד וחגיגי כדי, שבו הם צפו בשיגור החללית לירח.

בשניות לפני השיגור החלה הספירה לאחור עד לשיגור עצמו. כאשר החל המשגר להתרומם לאוויר מחיאות הכפיים הסוערות מילאו את האולם.

ההתלהבות אף גדלה כאשר הגיעה הבשורה על הקשר הראשוני עם החללית שהגיעה לגובה של 350 קילומטרים, 32 דקות לאחר השיגור והיציאה מחופת הטיל.

צפו ברגעים של השיגור

נשיא המדינה ריבלין שלח ברכה ששודרה זמן קצר לאחר השיגור: "מזל טוב מדינת ישראל. יש לך חללית בדרך לירח. אם בראשית תנחת על הירח - ישראל עומדת להיות המדינה הרביעית בעולם שמנחיתה חללית על הירח. פעם זה נראה דמיוני - היום זו המציאות. זהו צעד אדיר למדינת ישראל כולה. זה פרויקט טכנולוגי מדעי וחינוכי מהמעלה הראשונה".

בתום השיגור אמר רה"מ נתניהו: "כל אחד מכם יזכור כמוני את הרגע הזה, כי להיות ראשון זה פעם בחיים. הדלק האמיתי של החללית זה החוצפה הישראלית והגאוניות הישראלית. יש פה הרבה אנשים חצופים וגאונים, וכל הכבוד לכם. אנחנו פשוט נרגשים, ועכשיו אני יודע מה אני צריך לעשות בשישים הימים הבאים.

זה רגע של גאווה עצומה. זה נכון שיחד עם סין, רוסיה וארה"ב אנחנו מהווים בערך שליש מאוכלוסיית העולם, אבל התרומה שלנו היא עצומה בלי קשר לקוטן שלנו. אנחנו ענקים.

מה שאני רואה פה בתעשייה האווירית, יחד עם SpaceIL, יחד עם היזמים והמובילים של הפרויקט, יחד איתך מוריס, זה רוח והתלהבות בלתי רגילות.

מה שיש פה זה הרבה מעבר לכסף, אני חושב שאפילו הרבה יותר מטכנולוגיה. יש פה השראה גדולה, ויש פה תעוזה גדולה, ועד לרגע זה יש פה הצלחה גדולה. אז אנחנו מסתכלים על השעון, עוד שישים יום בערך. ב-11 באפריל אנחנו ניפגש, ואני מקווה שנוכל לחגוג את הנחיתה בשלום של "בראשית". עם ישראל חי".

חללית ישראלית חללית שיגור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד