י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
זעם בארה"ב

איפא"ק נגד "עוצמה יהודית"; נתניהו: "אבסורד לשלול איחוד"

השדולה הפרו ישראלית איפא"ק פרסמה אמש בשעות הערב הודעת גינוי חריגה נגד ההחלטה לשלב את אנשי מפלגת "עוצמה יהודית" ברשימת "הבית היהודי" בבחירות הקרובות • רה"מ נתניהו: "שיא האבסורד" • בעוצמה יהודית הגיבו: "שישובו הביתה לפני שהם מתערבים בבחירות"

איפא"ק נגד "עוצמה יהודית"; נתניהו: "אבסורד לשלול איחוד"
נתניהו באיפא"ק צילום: רויטרס

השדולה הפרו ישראלית איפא"ק פרסמה אמש (שישי) בשעות הערב הודעת גינוי חריגה נגד ההחלטה לשלב את אנשי מפלגת "עוצמה יהודית" ברשימת "הבית היהודי" בבחירות הקרובות.

"הוועד מקפיד זה שנים רבות שלא להיפגש עם חברי המפלגה הגזענית והמגונה הזאת", נאמר בהודעת השדולה.

בהודעה מטעם ארגון AJC, הוועד היהודי-האמריקאי, נאמר כי "השקפותיה של 'עוצמה יהודית' ראויות לכל גינוי. הן לא משקפות את ערכי היסוד שעליהם הוקמה מדינת ישראל. המפלגה עלולה לזכות במספיק קולות כדי להיכנס לכנסת הבאה - ואף לכהן בממשלה", מסרו בקונגרס.

"לאורך ההיסטורי השקפותיהן של מפלגות קיצוניות מימין ומשמאל נדחו על-ידי המפלגות הגדולות, גם אם ההליך הדמוקרטי בישראל אפשר להן להיכנס לכנסת.

"על ועדת הבחירות המרכזית בישראל להחליט, כפי שעשתה זאת בעבר, אם בכלל לאפשר ל'עוצמה יהודית' להתמודד בבחירות הקרובות. הוועד היהודי-אמריקני נשאר מחויב לאופיה הדמוקרטי והיהודי של ישראל ומקווה שהוא יוביל וינצח בכל מערכת בחירות".

יו"ר יש עתיד ומספר 2 ברשימת כחול לבן, יאיר לפיד, התייחס לגינוי של השדולה הפרו-ישראלית איפא"ק וכתב כי "אצל נתניהו הפוליטיקה לפני ישראל. כשגם החברים הטובים ביותר שלנו מרגישים צורך לגנות, אז צריך להיות ברור לכולם שקו אדום נחצה".

לפיד הוסיף כי "נתניהו גרם נזק עצום לתדמית של ישראל בעולם ומוכן לסכן את הדמוקרטיה שלנו כאן בבית". הלילה, גינו את האיחוד בימין שורה של ארגונים יהודיים בארה"ב.

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס עם צאת השבת למתקפה בשמאל נגדו בעקבות ההסכם שאליו דחף בין הבית היהודי לעוצמה יהודית.

"איזו צביעות ומוסר כפול של השמאל, הם מגנים גוש חוסם בימין עם מפלגות ימניות בזמן שהשמאל פעל להכניס את האיסלאמיסטים הקיצוניים לכנסת כדי לייצר גוש חוסם:

ב-99 ברק השתתף בכנס בחירות עם השיח׳ המסית ראאד סלאח, נציגי העבודה ומר״צ הצביעו לעזמי בשארה שריגל לטובת חיזבאללה כדי שייכנס לכנסת, והרצוג פעל להסכם עודפים עם הרשימה המשותפת ואמר שהח״כים הערביים לגיטימיים לממשלה", כתב.

"לשלול איחוד עם מפלגות ימניות זה פסול אבל לפעול כדי להכניס מסיתים ומרגלים נגד ישראל זה לגיטימי. שיא האבסורד".

מטעם עוצמה יהודית נמסר: "אנו קוראים לחברי איפא"ק לעשות את המהלך המתבקש ולשוב הביתה לארץ ישראל לפני שהם מתערבים בבחירות. כשיגיעו לכאן יוכלו להיות שותפים בהכרעות הגורליות והקיומיות של העם היושב בציון ונשמח שיקבלו החלטות יחד עם אזרחי מדינת ישראל".

"מכל מקום הצביעות של איפא"ק זועקת לשמיים; מעולם לא שמענו את אנשי איפא"ק מגנים בכזו חריפות את התמודדות חנין זועבי ואחמד טיבי בכנסת. הם גם מעולם לא יצאו נגד גורמים בשמאל הישראלי כמו עופר כסיף המבקשים לבטל את המדינה היהודית".

בעוצמה מוסיפים עוד כי "בכל מקרה ידע הבוחר הישראלי שההתנגדות של איפא"ק נובעת מדבר אחד: הם מבקשים לראות בעליית השמאל הישראלי וישמחו בממשלה שמוסרת שטחים ונותנת נשק לאוייב. הרי בסופו של יום לא חברי איפא"ק ישלמו את מחיר הפיגועים ושפיכת הדם של תושבי מדינת ישראל".

בנימין נתניהו איפאק עוצמה יהודית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד