י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מתקפה "מתוזמנת" ברשת נגד מד"א

מתקפה ״מתוזמנת״ נגד מד״א בנושא הוצאת הודעות חירום בשבת • במד״א מגיבים: ״אנו עסוקים רק בהצלת חיי אדם. רק בשבוע האחרון זכינו בתביעה נגד ׳שעה טובה׳ שפרסם כתבה שקרית ונאלץ לשלם פיצוי כספי כולל התנצלות פומבית״

מתקפה "מתוזמנת" ברשת נגד מד"א
רכב הצלה. אילוסטרציה צילום: pixabay

בחודשיים האחרונים מופצים פרסומים רבים - בעיקר ברשת, במוקדי הנייעס ובקבוצות הוואצאפים - נגד ארגון ׳מד״א׳ - גוף ההצלה הלאומי של מדינת ישראל, בנושא הוצאת הודעות חירום בשבת.

דומה כי מלכתחילה המתקפה לא הייתה ברורה - זאת מאחר שככל הידוע לא חל שום שינוי במדיניות של מד״א בנושא השבת לאורך כל ה-30 שנה האחרונות.

מבדיקה שערכנו עולה כי מד״א פועל לפי הסטטוס קוו שנקבע מזה שנים רבות, על פיו פועלים כל גופי החירום וההצלה של מדינת ישראל כגון: צה״ל, משטרת ישראל וכיבוי אש.

בנוסף, האנשים שפועלים בנושא מסתתרים תחת זהת בדויה ואלמונית ובעיקר מפיצים חומרים לתקשורת, ברובם חומרים לא נכונים ומסולפים.

בשיחה ל׳בחדרי חרדים׳ אומר גורם בכיר בארגוני ההצלה כי ״מד״א פועל במשך שנים יחד עם הציבור החרדי בשיתוף פעולה מלא. יחד עם מד״א פועלים כ-24 ארגוני הצלה שמאגדים תחתם כ-3,000 מתנדבים חרדים".

לדבריו: "השת״פ אתם הוא בכל רגע נתון ומביא לידי הצלת חיי אדם באופן יום יומי. כל אותם המתנדבים פחות מתעסקים בספינים והשמצות, אלא משקיעים את כל כולם בהצלת חיים".

עוד הוסיף הגורם הבכיר כי "ברור לכולנו שההשמצות שמד״א וארגוני ההצלה עוברים לאחרונה, הם השמצות על רקע כלכלי בלבד. כידוע מתנהל מאבק ממושך בין ארגוני ההצלה בישראל ולא ברור האם זה קשור. כל המטרה זה לפגוע בשמו הטוב של מד״א לצורך מאבקים כלכליים נטו״.

עוד נמסר מפי אותו גורם ל׳בחדרי חרדים׳ כי ״על פי הנוהל שנקבע בידי רבני כל ארגוני ההצלה הפועלים עם מד״א, את כל הנושאים ההלכתיים עבור המתנדבים החרדים קובעים הרבנים ואם היה להם מה להגיד בנושא הם היו אומרים".

"בעזות מצח וחוצפה כמה פורקי עול מסתתרים במחשכים ומנסים לקבוע ולהכתיב לרבנים בענייני הלכה ומנסים להלחיץ אותם דרך פרסומי שווא. הרבנים של ארגוני ההצלה וגם אלפי המתנדבים החרדים מכירים לאורך כל שנות פעילותם לצד מד״א את המאבק בין ארגוני ההצלה".

"אותם קומץ אלמונים שמנסים להציף פרשה שלא קיימת, ניסו לגייס את ״ועדת הרבנים למען השבת״ ואת כל הגופים הנוספים. אבל לאחר שהבינו שבמד״א לא שינו כלל סטטוס קוו למעלה מ- 30 שנה והם פועלים במדוייק כמו ההנחיות וכמו שאר גופי החירום במדינה, הם ביקשו להפסיק להציק להם ולהפסיק לגרור אותם למאבק שאין לו קשר להצלת חיי אדם״.

גם במד״א מכחישים את הטענות מכל וכל: ״אנחנו נמשיך להתעסק בהצלת חיי אדם כי זה כל תפקידנו ומשימתנו, אך לא ניתן לקומץ אלמונים להשמיץ את הארגון. ככל שימשיכו לסלף ולהפיץ שקרים נגיב בצורה חוקית ומשפטית".

לדברי גורם במד"א: "במהלך סוף השבוע הגשנו מכתב התרעה לקראת תביעה משפטית גדולה לאלו שהפיצו דברי שקר ובלע נגד מד״א. רק בשבוע האחרון זכינו בתביעה נגד העיתון ׳שעה טובה׳ שפרסם כתבה שקרית נגד מד״א ונאלץ לשלם פיצוי כספי כולל התנצלות פומבית״.

הצלה מד"א התקפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד