ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
סערת חילולי השבת באשדוד • צפו

ועדת רבנים הוקמה: "כבר לא יכולים להתעלם"

בשל חילולי השבת המרובים באשדוד: ועדת מיוחדת הוקמה אמש • בוועדה יש רבנים המייצגים את כל החוגים בעיר והיא תטפל במשבר השבת ובצביון העיר

ועדת רבנים הוקמה: "כבר לא יכולים להתעלם"
וועדת הרבנים שהוקמה אמש צילום: באדיבות המצלם

בשל חילולי השבת המרובים באשדוד ולאחר שבשבת האחרונה הופעל בעיר לראשונה מיזם 'שבוס' להפעלת תחבורה ציבורית בשבת, הוקמה הערב (מוצ"ש) וועדת רבנים ספרדית שתעסוק בנושאי הדת בעיר.

בוועדה ייקחו חלק רבנים מכל החוגים והיא פרי יוזמתו של סגן ראש העיר ויו"ר ש"ס בעיר אבי אמסלם, שפועל בנושאי החינוך, דת ושאר הנושאים הרוחניים - בעיר בהם סמינרים ומוסדות.

בכנס ההשקה שהתקיים אמש הערב התייחס סגר"ע אמסלם לחילולי השבת בעיר ואמר: "תראו מה קורה עם מחללי השבת שלא העזו לצייץ פעם באשדוד, היום יש תחבורה שבעוד שבועיים הולכים להפעיל אותה ולהניע אותם בכל רחבי העיר, אנחנו נישאר אדישים... ".

"אני חושב שאין דבר יותר חמור מזה אם חלילה זה יקרה בעיר ובטח במסגרת ובטח בכוח שאנחנו נמצאים בו היום וזה דבר שחייב להיות על סדר היום הראשון", הוסיף אמסלם.

לדבריו, "אי אפשר לשבת בחיבוק ידיים ולראות את זה כמובן מאליו. אנחנו עשרה נציגים חרדים ועוד שניים חובשי כיפה וכן ראש העיר - אז זה 14 נציגים; זה כוח משמעותי, מעל 50% מהעיר".

אמסלם ציין עוד כי, "אנחנו נמצאים בהרבה מאוד צמתים בעייתיים בשביל צביון העיר, אני לא רוצה לפתוח המון אבל הן משמעותיות. אנחנו כבר לא יכולים להתעלם, בעבר הייתי מגשר ומנסה לדברר ולפתור בהידברות".

"אבל", הוסיף אמסלם, "כשדברים קורים וזה משאיר חותם, וכשאתה קורא שיעשו פיילוט של התחבורה בשבת - זה נושא מאוד בעייתי ומאוד קשה. היה קיוסק שהיה פתוח אבל מול הרעש שעושים חברי המועצה החדשים שמעצימים את הנושא של השבת - אתה חייב להגיב".

אמסלם ציין את חשיבותה של הקמת הוועדה הרוחנית שלטענתו תתן גב לנושאים הדתיים והרוחניים בעיר: "חייבים שתהיה לנו הנהגה תורנית של דעת תורה שנקבל ממנה הוראות איך ומה לעשות".

רבנים שבת אשדוד חילול שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד