י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הרבנים הראשיים רומזים: אסור לדתיים לעבור בגשר יהודית

שני הרבנים הראשיים ורבנים בכירים בעולם החרדי והדתי־לאומי: "מוחים על תרבות של חילולי השבת" • את המכתב יזם הרב אריה שטרן, יו"ר ועדת השבת ברבנות. את הדברים מפרסם הבוקר (א') לראשונה, עורך ערוץ יהדות ב'ישראל היום' - חנן גרינווד

הרבנים הראשיים רומזים: אסור לדתיים לעבור בגשר יהודית
הדמיית גשר יהודית צילום: חן אדריכלים

חברי מועצת הרבנות הראשית ורבנים בכירים בעולם החרדי והדתי־לאומי, יצאו בהודעת מחאה חריגה נגד המשך העבודות להקמת גשר יהודית בתל אביב במהלך השבת, תוך כדי רמיזה שלא יתירו לדתיים ללכת על הגשר, בעקבות חילול השבת.

במכתב כתבו הרבנים: "אנו מביעים מחאה וצער על תרבות חילולי השבת במדינה, ששמירת השבת היא הסמל הבולט ביותר שלה. הדברים מכוונים לכל חילולי השבת בפרהסיה, אבל בעיקר כנגד אותם הנעשים לדאבוננו תחת חסות הרשויות הממלכתיות".

"אי אפשר להבליג בראותנו פרויקט ציבורי כמו בניית גשר בתל אביב, אשר הולך ונבנה דווקא בימי שבת מבלי שיש לכך היתר הלכתי".

עוד כתבו: "יש בנעשה משום אובדן הזהות היהודית של המדינה, הבנייה נעשית בכספי הציבור שחלק גדול ממנו שומר שבת. בפרויקט שנבנה בשבת ניתן לומר שהשימוש בו ליהודי החרד לדבר ה' מעורר בעיות, עד שיהיה הדבר חס ושלום לזכר דיראון עולם".

"אנו קוראים לראשי הרשויות: הרפו כבר מן הדרך המכוערת של פגיעה בשבת, שהיא ככתוב בתורה האות שבין ישראל לאבינו שבשמיים. וכבר ידועה אימרה שיותר ממה שישראל שומרים על השבת, הרי השבת שומרת על ישראל".

גשר יהודית חילול שבת הרבנים הראשיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד