י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

נתניהו ביקש מימון משפטי; בקשתו צפויה להידחות שוב

לאחר שנתניהו הגיש בקשה "נוספת ומחודשת" לסיוע במימון הוצאות ההגנה - הועדה למתן היתרים שע"י מבקר המדינה, צפויה להודיע לפרקליטו של רה"מ כי היא דוחה את בקשתו

נתניהו ביקש מימון משפטי; בקשתו צפויה להידחות שוב
נתניהו צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

הועדה למתן היתרים שע"י מבקר המדינה, צפויה להודיע לפרקליטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו עו"ד נבות תל-צור וכן ליועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט, כי היא דוחה את בקשתו לקבל אישור קבלת מימיון הגנתו המשפטית.

מדובר בהחלטה לבקשה "נוספת ומחודשת" לקבלת היתר לסיוע במימון הוצאות ההגנה של ראש הממשלה, ששלח עו"ד נבות תל-צור לאחר שהוועדה למתן היתרים דחתה את הבקשה הקודמת בנושא.

הבקשה מתייחסת לקבל תרומות על סך שני מיליון דולר מבן דודו נתן מיליקובסקי, ומאיש העסקים ספנסר פרטרידג', לטובת מימון הייצוג המשפטי שלו בפרשיות הפליליות השונות שבהן הוא מעורב.

בתחילת חודש דצמבר 2018 נדחתה בקשה דומה של נתניהו על ידי ועדת ההיתרים, בטענה כי "מימון הוצאות משפט הנובעות מחקירה פלילית, הכוללת חשש למעשים פליליים בקשר עם בעלי הון שונים, לא ראוי שייעשה בידי בעלי הון".

בחודש יולי 2018 קבע היועמ"ש לממשלה, אביחי מנדלבליט, כי מימון ההגנה המשפטית של ראש הממשלה באמצעות מקורביו, טעון אישור של ועדת ההיתרים, לפי הכללים למניעת ניגודי עניינים של שרים.

"לאחר בחינת הדברים, מצא היועץ המשפטי לממשלה כי בנסיבות העניין, חוק המתנות איננו חל, אולם, על ראש הממשלה לפנות לוועדה למתן היתרים לפי 'כללי אשר', הפועלת במשרד מבקר המדינה, על מנת שתבחן אם יש מקום להתיר את קבלת המימון כמבוקש".

פרקליטו של ראש הממשלה עו"ד נבות תל צור, יוכל כנהוג לגבי פניות לוועדה למתן היתרים, להודיע אם יש לו השגות על הוראת הוועדה לפרסם לאלתר את החלטתה באתר משרד מבקר המדינה.

משפטי מימון בנימין נתניהו פרקליט יועמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד