י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

האישום בוטל והסדר טיעון בפרשת השחיתות

בעלי חברת התשתיות והעפר ת.ע.ן. שהואשמו במסגרת פרשת רונאל פישר, חתמו על הסדרי טיעון | כחלק מההסכמה בין הצדדים, כתב האישום שהוגש נגד אביב נחמיאס - יבוטל

האישום בוטל והסדר טיעון בפרשת השחיתות
רונאל פישר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יוסף נחמיאס ואביב נחמיאס בעלי חברת התשתיות והעפר ת.ע.ן. שהואשמו במסגרת פרשת רונאל פישר, חתמו הבוקר על הסדרי טיעון עם פרקליטות מחוז ירושלים באמצעות עורכי הדין עמית חדד, ליה פלוס ונועה מילשטיין.

אביב נחמיאס שהואשם במתן שוחד במיליוני ש"ח לרונאל פישר, יודה בשיבוש הליכי משפט, ובמסגרת הסדר הטיעון הפרקליטות תעתור לעונש של ארבעה חודשי מאסר שירוצו בעבודות שירות, וקנס בסכום של 100-200 אלף ש"ח. באשר לאביב נחמיאס, כחלק מההסכמה בין הצדדים, כתב האישום שהוגש נגדו - יבוטל.

על פי כתב האישום המתוקן שהוגש נגד יוסף נחמיאס היום (ראשון) בפני השופט משה סובול בבית משפט המחוזי בירושלים, בתחילת שנת 2013 זימן רונאל פישר בדחיפות למשרדו את האחים נחמיאס, וסיפר להם כי ברשותו מידע בעל ערך רב עבורם. אולם, תמורת המידע, הוא ביקש כסף "על המקום", ואמר להם "תסמכו עלי".

פישר הדגיש בפני האחרים נחמיאס את חשיבות המידע וציין בפניהם שלדעתו כעורך דין, המידע העסקי שווה עבורם הרבה יותר מהסכום המבוקש. למרות בקשת האחים להבין ולו במעט עבור מה הם נדרשים לשלם, פישר התעקש לא לספר להם עד לקבלת התשלום.

לאחר שיוסף נחמיאס שילם לפישר סכום של 50,000 דולר, הופתעו האחרים נחמיאס לשמוע כי מדובר במידע על חקירה פלילית סמוייה שמתנהלת בעניינם, וכי הם צפויים להיעצר בהמשך.

לאחר שיוסף סיפר לעו"ד רונאל פישר כי הוא ממילא מתכנן לשהות בחו"ל בתקופה המדוברת, פישר, כך על פי כתב האישום, הפציר בו כי אכן יטוס לחו"ל ושלא יחזור לישראל עד לקבלת אישור ממנו. יוסף אכן טס לחו"ל מתוך ידיעה כי בכך יסוכל מעצרו במועד המדובר, גם עו"ד רונאל פישר טס בסמוך על מנת לפגוש את יוסף ולהכינו לחקירתו לפני שישוב לישראל.

עו"ד עמית חדד

כאמור, אביב נחמיאס יודה בכתב אישום מתוקן ועונשו יהיה עבודות שירות וקנס, ואילו כתב האישום נגד אחיו יוסף - יימחק לחלוטין. את השניים ייצגו עורכי הדין עמית חדד, ליה פלוס ונועה מילשטיין.

ב-2014 נעצר עו"ד רונאל פישר בחשד שהציע לאלון חסן לשחד אנשי משטרה בתמורה לסגירת חקירה פלילית נגדו, ב-2015 נעצר פישר שוב, לאחר שהמשטרה הצליחה לפענח מידע מוצפן מהטלפון הסלולרי שלו, וגייסה את עוזרתו האישית כעדת מדינה, בחשד למקרים רבים של תשלום שוחד לקצין משטרה לצורך השגת מידע משטרתי חסוי על חקירות שהתנהלו. במסגרת החקירה נעצר גם עופר נמרודי בחשד למתן שוחד, כך גם פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר ושותפתו של פישר, עורכת הדין רות דוד, בחשד במעורבות בפעולותיו של פישר, כדוגמת הזהרת נחקרים עתידיים כי מתנהלת כנגדם חקירה משטרתית סמויה.

עוד נעצר במסגרת החקירה רפ"ק ערן מלכה, ראש צוות חקירה לשעבר ביחידה הארצית לחקירות כלכליות, בחשד שהעביר לפישר וללקוחותיו מידע משטרתי חסוי מחקירות. בנוסף נעצרו האחים נחמיאס, בחשד ששילמו לפישר לצורך השגת מידע משטרתי מחקירה שהתנהלה כנגדם. גם שי ברס, לשעבר מנכ"ל נתיבי ישראל, נעצר בחשד דומה.

במאי 2015 הוגשו כתבי אישום נגד רונאל פישר, ערן מלכה, רות דוד, יאיר ביטון, שי ברס, יוסף נחמיאס ואביב נחמיאס. כתב האישום נגד פישר כולל האשמות ב-12 פרשיות שונות. לאחר 70 ימי מעצר אישר בית המשפט העליון ב-9 ביולי 2015 את שחרורו של פישר למעצר בית שבמהלכו יהיה מחובר לאזיק אלקטרוני, ובאוגוסט 2016 בית התיר בית המשפט לשחרר את פישר מהאזיק האלקטרוני. ערן מלכה הפך לעד מדינה, הורשע ונדון למאסר. משפטם של יתר הנאשמים ממשיך להתנהל.

רונאל פישר רות דוד הסדר טיעון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד