י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
משיקים קמפיין

יהדות התורה: "לא נתייחס לאביגדור ליברמן"

חברי רשימת יהדות התורה התכנסו לאירוע משותף לרגל השקת קמפיין הבחירות של המפלגה בעיר בני ברק • נציגי המפלגה תקפו את מפלגת גנץ-לפיד, ירו חיצים לעבר ראש עיריית טבריה שגורם לחילולי שבת, הביעו תמיכה ברורה בנתניהו גם אם יואשם והבטיחו: "לא נלך עם לפיד"

יהדות התורה: "לא נתייחס לאביגדור ליברמן"
גפני וליצמן צילום: יהודה חיים / פלאש 90

יהדות התורה השיקה היום (ראשון) את קמפיין הבחירות לכנסת ה-21 וחברי הרשימה ניצלו את המעמד בכדי לתקוף את החיבור במשאל ולהביע תמיכה מופגנת בראש הממשלה בנימין נתניהו.

סגן השר יעקב ליצמן פתח את דבריו ואמר כי "אנחנו יוצאים מעכשיו למערכה קשה למערכת הבחירות הבאות. אנחנו ביהדות התורה מאוחדים ויש לנו קו אחד. עם אותם רבנים ועובדים לפי אותה תורה".

יו"ר יהדות התורה התייחס לחיבור בשמאל - מרכז ותקף: "יש התארגנויות אנטיות שגם התאחדו נגדנו. גנץ שאני לא מבין למה הוא היה צריך לקחת את לפיד שנכשל כשר אוצר, אבל כנראה שהוא לקח אותו בגלל מספר המנדטים שלו".

"אנחנו נלחם על כל דבר. לא רק על הנושאים הדתיים, אנחנו נלחם ונעלה את הנושאים הדתיים של הגיוס, שבת, אבל גם נעלה את הנושאים החברתיים הכי חשובים שיש לנו", הבהיר סגן השר ליצמן.

עוד אמר ליצמן כי "מי שמטיף לנו מוסר שאנחנו נלמד ליב"ה הוא לבד אין לו בגרות, הוא נכשל כשר אוצר ואני מתפלא שבכלל מינו אותו בקדנציה הקודמת. הוא לא שירת בצבא. היה כתב בעיתון המחנה".

ליצמן התייחס לחקירה המתנהלת נגדו כשציין כי "אנחנו מתמקדים בפניות הציבור, ולכן צריך את חברי הכנסת לסייע ולעזור. אני לא ארפה מפניות הציבור. לא יעזור שום דבר אמשיך בפניות הציבור".

ליצמן הבהיר פעם נוספת כי "אני לא אצטרף לשום ממשלה שלפיד יהיה בתוכו, שיהיה ברור. בן אדם שהשפיל, ביזה ורושש את הציבור שלנו, לא יזכה מהתמיכה שלנו. הוא אמר על הציבור החרדי שלקח את הכסף אבל מי שלקח את הכסף הוא לפיד, שכשר אוצר לקח לציבור החרדי את הכל ולא נעבור בשתיקה על ההתקפות נגדינו".

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני התייחס אף הוא לנושא ואמר כי יהדות התורה פונה לכלל האזרחים ולא רק לציבור החרדי. לדבריו, "אנחנו נעסוק בכלל הנושאים בקדנציה הקרובה ובקמפיין. גם בנושא של לימוד התורה ותלמידי הישיבות וגם בנושא של השבת. אנחנו נמצאים בעיצומה של מתקפה על השבת".

גפני תקף את ראש עיריית טבריה רון קובי: "יושב ראש עיר בטבריה שהוא נבחר בגלל איזה משהו אקראי וזה כמובן לא יחזור על עצמו ומפעיל תחבורה ציבורית בשבת ולפי דעתי בניגוד לחוק. אנחנו נמצאים במתקפה ועוד מעט חס וחלילה לא נדע שאנחנו נמצאים במדינה יהודית".

יו"ר דגל התורה הבהיר כי "יהדות התורה תלך עם ביבי נתניהו. הלכנו איתו בפעם הקודמת. בכלל הלכנו איתם בכלל הקדנציות האחרונות, חוץ מהקדנציה האחרונה שהם לא רצו. אני מציע שיפסיקו לשאול אותנו את השאלות האלה".

"יהדות התורה הולכים עם נתניהו גם במקרה של כתב אישום, יש חוק נפעל לפיו", חידד והבהיר גפני."אנחנו לא נלך עם לפיד, אמרנו את זה בקדנציה הקודמת ואומרים את זה גם עכשיו".

גפני התייחס לראשונה בפומבי להתקפות של שר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן ואמר כי "אנחנו לא נענה למשל על ההתקפות של איווט ליברמן על הנשואים הדתיים בגלל שאין לו משהו אחר לדבר - הוא הפיל את ממשלת הימין בגלל שהוא חשב שזה יעזור לו, ועכשיו הוא מדבר על הנשואים הדתיים והוא חושב שזה יביא לו מנדטים, אבל זה לא יביא".

"ליברמן מדבר על זה שביבי נכנע לדתיים ועל חוק הגיוס בשביל לקבל עוד מנדטים - לא תהיה התייחסות שלנו על איווט ליברמן במערכת הבחירות. אני מציע לו להפסיק לדבר על זה. הגעתי למסקנה שלעיתונאים יש שכל הם לא מתייחסים למה שהוא אמר. שיגיד תודה שהוא עובר את אחוז החסימה", אמר.

סגן שר החינוך מאיר פרוש השמיע דברים והתייחס לחשיבות הרבה למקסם את הקולות בעיקר בתוך הציבור החרדי פנימה. "אנחנו צריכים לעשות כל מאמץ להגדיל את סך הקולות, לעשות את המקסימום האפשרי על מנת להגדיל את 'יהדות התורה' ולהשפיע גם על כאלה שאינם מתכננים להצביע ליהדו"ת לתת את אצבעם למען גורל היהדות. הקב"ה מביט עלינו ממרומים וממתין לראות את המאמץ שלנו, את ההשתדלות שלנו, הוא מצפה לראות שאנו עושים כל אשר לאל ידינו, ואם אנו נעשה את המירב, גם ישלחו לנו מן השמים הצלחה מבורכת בעז"ה".

חה"כ ישראל אייכלר תקף אף הוא את חילולי השבת בטבריה והאשים: "יושב כאן נציג מטבריה, שראש העיר שלו מתריס נגד כל דבר שבקדושה. יש נגדינו טילים של חקיקה נגד הדת. פתקי ההצבעה ליהדות התורה בקלפי, הם ה'כיפת ברזל' נגד כל פגיעה בנושאי הדת".

יהדות התורה יעקב ליצמן משה גפני בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד