ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
איסור כרת

רבני י-ם נגד העולים להר הבית: "זלזול חמור"

רבני עיר הקודש מפרסמים שוב במכתב ששיגרו את האזהרה החמורה על איסור העלייה להר-הבית בימינו • "אוי לאזנים ששומעות קלות ראש שמביאה לזלול בחמורות כאלה", הוסיף בכתב ידו הראשל"צ הגר"ש עמאר • הִשָּׁמְר֥וּ לָכֶ֛ם עֲל֥וֹת בָּהָ֖ר וּנְגֹ֣עַ בְּקָצֵ֑הוּ

רבני י-ם נגד העולים להר הבית: "זלזול חמור"
Sliman Khader / Flash90

רבני העיר ירושלים, הגאון רבי אריה שטרן והראשל"צ הגאון רבי שלמה עמאר, מפרסמים מכתב הם מזהירים את הציבור שלא להיכנס לכל שטח הר הבית, ובכך הם מצטרפים לכל גדולי ישראל בדורות האחרונים שיצאו באיסור חמור על העלייה להר הבית בימינו, בין היתר בשל החשש הכבד לאיסור כרת.

אזהרת הרבנים הראשיים לעיר הקודש מתפרסמת ברקע תופעת העלייה להר הבית שפושה בקרב הציבור הדתי-לאומי, וארגונים שונים מנסים לסחוף קהל חרדי להכנס למתחם הקדוש בניגוד לדעת ההלכה ופסק מרנן ורבנן גדולי הדור.

רבני העיר פותחים את מכתבם בכך שהעלייה להר הבית גורמת למכשולות רבים: "אל אחינו כל בית ישראל, אוהבי ירושלים וכוספי המקדש לאחרונה גברה התופעה של כניסת יהודים לשטח הר הבית, והדבר גורם למכשולות רבים ופוגע בקדושת המקום".

הרבנים ממשיכים ומזכירים לציבור שהרבנים הראשיים לדורותיהם, וכן רבני ירושלים לדורותיהם אסרו כולם את הכניסה לכל שטח ההר, ושהם מצטרפים בעקבותיהם: "הרבנים הראשיים לדורותיהם, ובכללם מרנן ענקי התורה, הגאונים הראי"ה קוק, הרב יצחק ניסים, הרב איסר י. אונטרמן, הרב עובדיה יוסף, הרב אברהם שפירא והרב מרדכי אליהו, וכן רבני ירושלים לדורותיהם, ובכללם הגאונים הרב שמואל סלאנט, הגרצ"פ פראנק, הרב בצלאל ז'ולטי, הרב שלום משאש והרב יצחק קוליץ, זכר צדיקים לברכה, הזהירו תמיד את הציבור מעלות להר ונגוע בקצהו. הרינו מצטרפים לקודמינו, רבני עיה"ק ירושלים ת"ו, ומזהירים את הציבור כולו להימנע מכניסה לכל שטח הר הבית".

הרבנים מזכירים שאיסור הכניסה הוא גם לערבים, אך העובדה שהם נכנסים לא נותנת רשות לכניסת יהודים: "מובן שאין ההר שייך לנוכרים, אך הוא "הר ה'" ו"בית אלוקי יעקב", ואין רשות לנוכרים ולא לישראל להיכנס אליו, גם אם איננו יכולים כרגע למנוע הנוכרים. עם זאת, אנו קוראים לממשלה ולכוחות הביטחון לעשות כל שניתן, על פי ההלכה, כדי להפסיק את חילול הקודש הנעשה בהר ציון ששמם".

הרבנים חותמים את מכתבם בקריאה לציבור להתחזק בלימוד הלכות המקדש, יחד עם השמירה על 'מורא מקדש': "אנו קוראים לציבור להתחזק בדרישת המקדש ובלימוד הלכותיו, יחד עם שמירת המורא הדרוש למקום מקדשנו. "לא מן המקדש אתה ירא, אלא ממי שציווה על כך״.

"ובזכות יראת קדושת המקום הקדוש, יערה ד' עלינו רוח ממרום, להעלותנו אל הר מרום הרים, לחזות בבנין בית מקדשנו ותפארתנו, במהרה בימינו אמן. בזאת באנו באנו על החתום: הרב אריה שטרן והרב שלמה משה עמאר, הרבנים הראשיים לירושלים"

מתחת לחתימתו הוסיף הרב עמאר בכתב ידו: "אוי לאזנים ששומעות קלות ראש שמביאה לזלול בחמורות כאלה".

הר הבית איסור כרת הרב שלמה משה עמאר הרב שטרן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד