ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
חשיפה • צפו

חבר המועצת על השלום עם 'כסא רחמים': "עוד לא התייאשנו"

חבר מועצת חכמי התורה הגר"ד יוסף, שמונה על ידי מועצת חכמי התורה לשאת ולתת עם הנהגת 'כסא רחמים' להסכם שלום וריצה משותפת - בהתייחסות ראשונה: "לא התייאשתי מהשלום; אנחנו מאוד מאוד מקווים לאחדות" • על גנץ ולפיד: "פני הדור כפני הכלב - הכלב רץ לפני אדוניו"

חבר המועצת על השלום עם 'כסא רחמים': "עוד לא התייאשנו"
חבר המועצת, הגר"ד יוסף צילום: באדיבות המצלם

לאחר שהשיחות לא הבשילו לכדי הסכם, חבר מועצת חכמי התורה הגר"ד יוסף, שמונה על ידי מועצת חכמי התורה לשאת ולתת עם הנהגת 'כסא רחמים' ליצירת הסכם שלום וריצה משותפת - מתייחס לראשונה לשיחות ואומר כי ש"ס לא התייאשה מהשיחות וכי הוא ממשיך לנסות לפעול לאחדות.

בשיעורו השבועי בבית המדרש 'יחווה דעת' אמר הגר"ד יוסף, "אנחנו מתקרבים למערכה גדולה מאוד שתהיה לנו בחודש וחצי הקרובים עד הבחירות; אני לא זוכר שהיו פעם בחירות כאלו שאף אחד לא יודע מה יהיה - ממש כך. כל אדם פיקח שמבין מה קורה פה יודע שכל הסקרים הם שטויות, הכל שטויות; דברים יכולים להשתנות מקצה לקצה - אי אפשר לדעת".

"זה גורלי מאוד מאוד, המערכה הזאת היא מערכה גורלית - ייתכן, אני לא יודע, אני לא נביא, אבל ייתכן מאוד לפי המצב שמצטייר עכשיו שזה המערכה הכי חושבה שהייתה אי פעם בבחירות", הוסיף הרב יוסף.

לדבריו, "אנחנו רצינו מאוד מאוד שיהיה אחדות, אני ביום חמישי שעבר ביקרתי אצל הגאון הגדול הרב מאיר מזוז שליט"א שהוא תלמיד חכם מופלג, גאון עצום, ש"ס פוסקים, דיברתי איתו הרבה מאוד זמן, חלק מהזמן דיברנו דברי תורה לא סתם דברים של פוליטיקה".

חבר המועצת שיתף את תלמידיו בשיחות הסגורות, "ניסיתי הרבה הרבה שיהיה אחדות, אבל צריכים תמיד לדעת: אחדות זה מילה יפה מאוד, אנחנו רוצים אחדות, אבל אסור לנו ללכת לעשות אחדות לא אמיתית שמיד אחרי הבחירות תיצור לנו בעיות קשות ונוראות, אעי לא רוצה להרחיב את הדיבור להיכנס לפרטים".

"נתתי להם דוגמא שיש לעמים שהבניין הוא סתירה, אתה פונה ואתה סותר למעשה, אתה הורס, ויש לפעמים שאתה סותר ואתה בונה. זה לא רק אני זה כל מועצת חכמי התורה סוברים שהאחדות כאן היא חשובה מאוד מאוד אבל לא אחדות כזאת שיום אחרי הבחירות הכל יתפוצץ לנו".

הרב יוסף הוסיף ואמר כי למרות הגשת רשימת יחד לכנסת ה-21, "אני לא התייאשתי מהשלום, אנחנו עדיין מקווים שכמו שאמרתי קודם הגאון הגדול רבי מאיר מזוז הוא תלמיד חכם מופלג, הוא ירא שמים גדול ואנחנו מאוד מאוד מקווים לאחדות, סבלנות קודם כל שלא יהיה לשון הרע, שלא יהיה רכילות".

"אנחנו נלך בדרך שלנו, יש לנו את הגדולים שלנו את גדולי התורה שלנו יש את הבסיס שאבי מורי קבע לנו שאנחנו לא זזים מזה ימין ושמאל אנחנו הולכים לפי מה שהוא הנחה אותנו ואנחנו נלך בעזרת ה בדרך שלנו ואנחנו נצליח", ציין חבר מועצת חכמי התורה.

"מצד שני, אנחנו עדיין מקווים ואנחנו נמשיך להשתדל כל הזמן כדי שבסופו של דבר נזכה לברך על המוגמר ושתהיה אחדות. אבל מה, שהציבור ידע שאנחנו באמת רוצים שלום, אנחנו באמת רוצים אחדות", הוסיף וחידד הרב.

"יש לנו תנאים ברורים, אנחנו לא יכולים לוותר על דברים שהם חשובים לנו מאוד מאוד; כמו שאמרתי, איזה הוא החכם? הרואה את הנולד. אנחנו לא רוצים לבנות בניין שיהיה סתירה בסופו של דבר; אנחנו רוצים שלום, אנחנו רוצים אחדות".

הרב יוסף התייחס גם בהרחבה לחשיבות של מערכת הבחירות הקרובות, "זה גורלי מאוד מאוד, אף אחד לא יודע מי יהיה שר החינוך הבא, מי יהיה שר הביטחון הבא ומה יהיה הגורל שלנו; אלו החלטות הם יחליטו בענייני ארץ ישראל, בענייני חינוך יהודי, אנחנו צריכים להשתדל לקרב כל יהודי; היום כולם מאוחדים".

הרב יוסף תקף את מפלגת 'כחול לבן' ואמר כי דרכם נקבעת על פי הסקרים: "אם אני מקבל יותר קולות שאני ימין אז אני אהיה ימין. זה מה שכתוב פני הדור כפני הכלב, הכלב תמיד רץ לפני אדניו, הוא מסתכל אחורה, אנחנו היחידים שיש שלנו אידאולוגיה אמיתית וזה לא משתנה לפי הסקרים".

הרב דוד יוסף ש"ס בחירות מפלגת כחול לבן בני גנץ יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד