י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לאחר שהושמץ בבוטות

תביעת הענק של עמית סגל כנגד איש השמאל

לאחר שהושמץ ברשתות החברתיות וכונה "היטלר" ע"י משורר מהשמאל הקיצוני - עמית סגל לא נותר אדיש והוא הגיש תביעה היום (שני) לבית המשפט השלום בהרצליה על סך 140 אלף ש"ח • בל"ד מצידה, מגישה תלונה נגד העיתונאי עמית סגל

תביעת הענק של עמית סגל כנגד איש השמאל
עמית סגל צילום: הדס פרוש, פלאש 90

לאחר שהושמץ ברשתות החברתיות וכונה "היטלר" ע"י משורר מהשמאל הקיצוני, עמית סגל לא נותר אדיש והוא הגיש תביעה היום (שני) לבית המשפט השלום בהרצליה על סך 140 אלף ש"ח.

בהודעה שפרסם לפני שעה קלה בחשבון הטויטר שלו כתב סגל: "הגשתי הבוקר לביהמ"ש השלום בהרצליה תביעת לשון הרע על סך 140,059 ש"ח נגד בכיר "הארץ" עד לאחרונה, יצחק לאור, שכינה אותי שלשום בפייסבוק "יא. היטלר".

לדבריו: "הגיע הזמן לשים קץ אחת ולתמיד לתופעה בזויה שהפכה לשיגרה. כאן לא ישוו יותר יהודים לנאצים. מי שישווה - ישלם, והרבה".

בכתב התביעה שהגיש סגל לבית משפט השלום בהרצליה, כתב כי הפרסום נושא התביעה, הוא דוגמא מובהקת של לשון הרע חמורה מאין כמותה, "אשר נורה על ידי הנתבע לעברו של התובע בכוונה לפגוע בו פגיעה קשה. את החץ שנורה כבר לא ניתן להחזיר לאשפתו. ניתן רק לבקש סעד הולם בגין פגיעתו".

סגל ביקש להדגיש בתביעה כי "אבי סבו של התובע, מר דוד הירש ז"ל, נאסר על ידי הנאצים במחנה הריכוז זקסנהאוזן בגרמניה, והצליח להיחלץ ממנו ולהימלט מגרמניה הנאצית יחד עם בני משפחתו ובהם סבו של התובע, מר אורי הירש יבדל"א".

לכתב התביעה צירף סגל את הפוסט שכתב יצחק לאור בפייסבוק, וכתב "פרסום הדיבה, אשר משווה את התובע לאדולף היטלר, גדול הצוררים של העם היהודי ומי שאחראי לרצח של שישה מיליון נשים, גברים וילדים יהודים בשואה, מהווה פרסום לשון הרע חמור ביותר כלפי התובע".

"אין צורך להכביר מילים על הפגיעה, ההשפלה ועוגמת הנפש העצומות שנגרמו לתובע - כאדם, כיהודי וכמי שבני משפחתו נחלצו ברגע האחרון מציפורני הנאצים - כתוצאה מפרסום הדיבה". לכך הוסיף גם כי הפרסום הופץ לאלפי חברים ועוקבים של לאור, ואף זכה לתפוצה רבה באתרי החדשות.

כזכור, במוצאי שבת האחרון פרסם לאור פוסט מסוכן בו הוא ערך השוואה ברורה בין עמית סגל לצורר הנאצי ימ"ש. לאור העלה מספר תמונות של עיתונאי חברת "החדשות" עמית סגל לדף הפייסבוק שלו, אליהן צירף את הטקסט הלא יאמן הבא: "מלמעלה א. היטלר; למטה מימין לשמאל א. היטלר, א. היטלר, א. היטלר".

כנראה שמחשש לביקורת על דבריו המסיתים החליט לאור למחוק את הפוסט המסית, אולם העיתונאי אריאל שנבל הצליח לתעד את הפוסט עוד בטרם נמחק ותהה: "והפעם בפינתנו "דברים שמותר לשמאלנים לעשות".

הפוסט שנמחק. (צילום: אריאל שנבל בטוויטר)

אין לדעת מה גרם למשורר להסית כנגד סגל, אולם ייתכן כי הייתה זו תגובה לאור טורו של עמית סגל ב'ידיעות אחרונות' שתקף את אנשי השמאל על צביעותם - על כך שפוסלים את אנשי עוצמה יהודית, אך אין להם בעיה לכרות בריתות עם ערבים ששיתפו פעולה עם טרוריסטים.

יצוין כי צירופם של אנשי עוצמה יהודית מעורר זעם רב במחנה השמאל; רק בערב שבת האחרון תקף העיתונאי ברק רביד את אביו של עמית סגל וכינה אותו "טרוריסט".

לאור נחשב למשורר ולסופר שמאלני רדיקלי; הגיגיו מתפרסמים מעת לעת מעל דפי עיתון 'הארץ'. באחד משיריו כתב בעבר בביקורת קשה ביותר כלפי מדיניות ישראל: "את חג חירותנו יום המצות הזה בקדושה ובנענועי גוף מתמכרים נחוג בהתכוונות ובמצותנו דם נערים פלסטינים".

במפלגות הערביות לא נשארו מאחור ויו"ר רשימת בל"ד, ד"ר אמטאנס שחאדה, פנה היום, לעיתון ידיעות אחרונות ולחברת החדשות – ערוץ 12, בגין הגשת תלונה נגד העיתונאי עמית סגל.

תלונה זו באה לאחר שקרא סגל למפלגת בל"ד, במוסף שבת בידיעות אחרונות ובתכנית 'פגוש את העיתונות' בימי שישי ושבת האחרונים: "ארגון טרור במימון מפלגות".

ד"ר שחאדה ציין במכתב כי אמירותיו של סגל חורגות מגבולות חופש הביטוי והעיתונות. אמירות אלה קוראות לדה-לגיטימציה של מפלגת בל"ד -בעלת מצע דמוקרטי הקוראת למדינת כל אזרחיה-, מסיתה נגדה ופוגעת בשמה הטוב, ואסורה לפי חוק איסור לשון הרע.

מפלגת בל"ד רואה כי בצלה של העוינות וההסתה הגלויות כנגד החברה הערבית בכלל ונגד מפלגת בל"ד בפרט, אמירה כמו "ארגון טרור", עלולה לעודד אלימות כלפי הנהלת המפלגה ותומכיה, ולכן ההסתה של סגל אינה רק הוצאת דיבה אסורה, אלא גם מסוכנת ביותר.

עמית סגל שמאל נאצי תביעת לשון הרע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד