ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
לא רק לייפר

חשד: ליצמן סייע לחשודים בעבירות חמורות

במקביל לחקירת ליצמן כי סייע למלכה לייפר שלא תוסגר לאוסטרליה ואף איים על עובדים במשרד הבריאות, החוקרים בודקים חשד כי סגן השר התערב בשני מקרים נוספים לפחות, בהם ניסה להשפיע לטובת חשודים בעבירות חמורות

חשד: ליצמן סייע לחשודים בעבירות חמורות
יעקב ליצמן צילום: יהודה חיים, פלאש 90

ביחידה הארצית לחקירות הונאה שבלהב 433, מתנהלת חקירה בעניינו של סגן השר ליצמן, בחשד כי איים על עובדים במשרד הבריאות כי אם לא יסייעו למניעת הסגרתה של מלכה לייפר שהואשמה במעשים חמורים בתלמידותיה - ידאג לבלום את קידומם במערכת.

אך על פי הפרסום של אבי אשכנזי הערב (ראשון) באתר וואלה, החוקרים גם בודקים חשד כי ליצמן התערב בשני מקרים נוספים לפחות, בהם ניסה לכאורה להשפיע על כתיבת חוות דעת לטובת עבריינים החשודים בעבירות חמורות, כדי להתחמק מעונש. על פי החשד, באחד מהמקרים ניסה סגן השר להשפיע על כתיבת חוות דעת רפואית לטובת עציר כדי שישחרר בשחרור מוקדם מבית הכלא.

על פי הדיווח של רביב דרוקר בערוץ 13, ליצמן וראש המטה שלו הפעילו לחצים על פסיכיאטר בשם ד"ר משה בירגר, בדרישה להכליל אדם שלכאורה מקורב לקהילה, לתוך קבוצת שיקום בכלא, מהלך שמהווה שלב הכרחי בדרך לזכות בחופשות ושחרור מוקדם מהכלא. על פי הדיווח, הפסיכיאטר העיד בפני חוקרי המשטרה.

מלשכתו של ליצמן נמסר ל'בחדרי חרדים' כי "מדובר בהכפשה שקרית שלא היתה מעולם ופרסום הדברים מהווה עילה לתביעה". אנשיו מסרו כי "ליצמן לא נוהג להפעיל כל לחצים ומקפיד שלא להתערב לגורמי המקצוע. אין כל ספק שגם מקרה זה יתברר כעורבא פרח".

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן נחקר לפני שבוע וחצי במשרדי להב 433 בלוד, בחשד כי בחשד כי פנה לפסיכיאטר המחוזי ד"ר יעקב צ'רנס ולמי ששימש אז ראש שירותי בריאות הנפש במשרד הבריאות, ד"ר גדי לובין - בעניינה של מלכה לייפר.

בסוף השבוע על פי הדיווח בערוצים 12 ו-13 כי החוקרים חושדים שליצמן איים על אנשי משרדו כי אם לא יכתבו את חוות הדעת המבוקשת - ימצאו את עצמם מחוץ למשרד הבריאות ולשירות בריאות הנפש. על פי הדיווח של דורון הרמן, אחת הראיות המרכזיות בתיק היא ציטוט של מקורב של ליצמן, שאמר לאחד העובדים במשרד הבריאות: "תראה מה קרה לד', זה יקרה גם לך אם לא תפעל לפי הוראת הרב".

מלבד ליצמן, נחקר גם חיים יוסטמן, המשמש יועץ בכיר בלשכת סגן השר. עו"ד עפר ברטל ממשרד ברטל כהן מסר ל'בחדרי חרדים' בשמו של חיים יוסטמן, כי הוא כופר בחשדות נגדו.

לפני שבוע ביום ראשון, נציגי אגודת ישראל התקבצו לכינוס יסוד 'מועצת הקהילות', במהלכם סגן השר ליצמן התייחס לחקירה המתנהלת סביבו ואמר, "תודה על כל החיזוקים. כל שם עושה לי טוב. אני לא יכול לדבר מה שאני רוצה. לא יכול לדבר מה שאני צריך. אבל אני יכול להגיד לכם, שכל הנושא שלי זה רק על פניית ציבור על אנשים שאני לא מכיר. מעולם לא הכרתי ולא ידעתי על מה מדובר. עזרתי, השתדלתי לעזור בלי להיכנס לכל הפרטים".

ליצמן אמר למשתתפים כי נשאל האם אלו שביקשו עזרה הם חסידי גור, ואולם השיב בשלילה. לדבריו, החוקרים התפעלו מהעובדה שאין לו היכרות מוקדמת עם נשוא הסיוע והוא שיתף אותם בכך ששמונים אחוז מהפניות שמקבל הם אנשים אותם איננו מכיר. "אנחנו צריכים להמשיך בזה ולעזור לכולם. אצלי הדלת פתוח לכולם והצוות שלי עוזר לכולם", הוסיף סגן שר הבריאות.

יעקב ליצמן מלכה לייפר להב 433

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד