י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
פסילתו תימנע?

האלוף נלחם להישאר בפוליטיקה ומציג חוגר

לאחר שועדת הבחירות המרכזית הודיעה כי היא שוקלת לפסול את התמודדותו במסגרת השריון למקום השני במפלגת 'העבודה', האלוף טל רוסו יוצא למלחמה וטוען כי השתחרר מהצבא לפני חמש שנים

האלוף נלחם להישאר בפוליטיקה ומציג חוגר
טל רוסו צילום: Tomer Neuberg/Flash90

האלוף טל רוסו, ששובץ במקום השני ברשימת העבודה לכנסת ה-21 נלחם מאז אמש (שני) בכדי שיוכל להשתלב ברשימת המפלגה לכנסת. לצורך כך הוא מציג היום (שלישי) את תעודת החוגר, בה מופיע שהוא פרש לפני חמש שנים מצה"ל.

שורש המחלוקת המשפטית נעוץ לאחר שרוסו פרש מצה"ל כבר בינואר 2013, כאשר באפריל באותה שנה סיים את תפקידו. אלא ששנתיים לאחר מכן, שב רוסו לתפקיד בצה"ל ומונה במהלך שנת 2015 למפקד העומק במילואים ועזב את תפקידו לפני פחות משלוש שנים, במאי 2017 .

רוסו אף מביא כראייה סרטון של הרמטכ"ל היוצא גדי איזנקוט מודה לו בסיום תפקידו, כשהוא מציין, "אני רוצה להודות לך, טל, על התרומה, על העשייה, על השירות הארוך ובעיקר- על האקסטרה מייל שלקחת אחרי שכבר השתחררת כמפקד פיקוד דרום ועשית את זה בדרך שלך".

החוגר של טל רוסו

כך או כך, בעבר נפסל הרמטכ"ל לשעבר שאול מופז מלהתמודד לכנסת מאחר והיו חסרים לו 11 ימים בלבד לתקופת הצינון והוא נאלץ להמתין קדנציה שלמה מחוץ לחיים הפוליטיים.

מי שיוצא היום (שלישי) להגנתו של רוסו, הוא יו"ר מפלגת 'מגן' גל הירש שכתב היום, "הנכונות לשרת במילואים לתקופות ארוכות כשהדבר נדרש- ראויה להערכה. טל רוסו ואני שירתנו יחד וביצענו מאות ימי מילואים במשך שנים. אין להרשות שההתייצבות לשירות תמנע מאדם לשרת את המדינה ואין מקום לפסול את טל מלשרת כאיש ציבור רק משום שהיה נכון לשרת במשך תקופה ארוכה".

כפי שדיווחנו אמש, לאחר שהמפלגות הגישו את רשימתם לכנסת ה-21, וועדת הבחירות מבקשת לפסול שני מועמדים ברשימות 'הליכוד' ו'העבודה' בטענה כי הללו אינם כשרים להתמודד לכנסת.

על פי וועדת הבחירות לכנסת, מבדיקת רשימות המועמדים לכנסת עלה כי מועמד מספר 2 ברשימת המועמדים שהגישה מפלגת העבודה, האלוף טל רוסו לא השלים שלוש שנות צינון קודם שנכנס לפוליטיקה.

במכתב מטעם הועדה נמסר, "רוסו כיהן עד לתאריך ה 19 במאי 2017, מפקד פיקוד העומק, בדרגת אלוף במילואים בקבע". כך שהם דורשים את עמדת המפלגה, "בנוגע לכשרות מועמדותו של מר טל רוסו, שכן לכאורה בתום שירותו הנ"ל לא חלפו 3 שנים".

 

מפלגת העבודה ועדת הבחירות ועדת הבחירות המרכזית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד