י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הדיין המוכר, אישר לשתף את המשטרה

חשש: הגינה הפופולרית נותרה ריקה מילדים

מזה יומיים, שגינה פעילה מאוד בעיר חרדית, ריקה מילדים ולא בגלל מזג האוויר | לפחות עשרה ילדים וילדות הנוהגים להשתעשע בה הותקפו בימים האחרונים בצורה אכזרית | בצעד חריג, דיין מוכר בעיר, התיר להתלונן במשטרה נגד החשוד המתואר כקטין • כל הפרטים בפרסום ראשון

חשש: הגינה הפופולרית נותרה ריקה מילדים
גינת משחקים בבני ברק צילום: המצלם

מתי לאחרונה ראיתם בבני ברק גינה, בשעות אחר הצהרים, כשהיא כמעט ריקה מילדים? סביר להניח שטרם נתקלתם בכך. מתברר שביום-יומיים האחרונים, גינה פעילה מאוד - כמעט שוממת לחלוטין. למה? - פ-ח-ד. הגאון רבי עמרם פריד, פסק כי על הורי הילדים מוטלת חובה להגיש תלונה במשטרה.

וּבִעַרְתָּ הָרָע מִקִּרְבֶּךָ: במהלך הימים האחרונים, התקבלו במשטרה מספר תלונות על מעשים חמורים שבוצעו בילד וילדה ברחבי העיר בני ברק. מהפרטים שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים' עולה תמונה מדאיגה בהרבה; כ-10 ילדים וילדות, כך על פי החשד, הותקפו בשבוע האחרון בעיר התורה והחסידות. יודגש, כי בשלב זה לא כל הדיווחים מגובים בתלונות רשמיות במשטרה וחקירות ילדים, אלא על בסיס דיווחים שהועברו למשטרה, 

"זה היום השלישי שהילדים שלי לא יורדים לגינה" מגלה ח', הורה לילד בן 5, שעל פי החשד נפגע מהחשוד. "גם ילדי השכנים שלי נשארו בבית - עד שהחשוד במעשה ייתפס", הוא מוסיף בשיחה ל'בחדרי חרדים'.

מבדיקה שערכנו, עולה כי במהלך השבוע האחרון, הוגשו עד כה רק שלוש תלונות במשטרת מרחב דן, על ידי הורים לילדים בגילאי 7-10 מאחת השכונות בעיר. תיאור החשוד, בשני התלונות - זהות. "הבן שלי סיפר על ילד כבן 10-12", מציין האב המודאג.

אמא לילדה בת שבע, שאף היא דיווחה על פגיעה שבתה חוותה בגינת משחקים בעיר, פנתה עם בעלה לרב, ולאחר שזה הכריע, הללו פנו למשטרה והגישו תלונה על מנת שהתוקף לא יוכל לפגוע בעוד ילדים.

מחלק הנוער במשטרת מרחב דן פועל במהלך הימים האחרונים לאיתור החשוד, ובאמצעות צו בית משפט פנו לדיירים בשכונות הרלוונטיות על מנת להשיג תיעוד וידאו ממצלמות אבטחה, בהם נראה החשוד - במטרה לאתרו. החשד שעולה כרגע, הוא שמדובר בילד בגיל 10-14, אך ההערכה מתבססת על עדויות בלבד. עוד נודע ל'בחדרי חרדים', כי שוטרים בלבוש אזרחי תצפתו היום באזורים בהם בוצעו התקיפות בימים האחרונים, בכדי לאתר את התוקף.

גינה בה הותקפו ילדים, היום אחר הצהרים - ריקה לחלוטין

איך ייתכן שקיימות שלוש תלונות בלבד, כאשר החשד הוא למספר גבוה בהרבה? "אני לא מתכוון להגיש תלונה - עד שלא אדע מה הרקע של הילד" אומר אב לילד שנפגע. "הרי הוא לא ייעצר, אלא יועבר לטיפול מחלקת הרווחה. כעת יש בכל מקרה חקירה שמתנהלת, כך שהוא ייעצר ותלונתי מיותרת", הוא מדגיש.

בארגון "השומרים" הפועל בשנים האחרונות בבני ברק, מסייעים בפעולות החקירה סביב הפרשה המטרידה. חיים רוטר, יו"ר הארגון, אישר ל'בחדרי חרדים' כי ישנם לפחות 10 הורים שדיווחו למשטרה ולארגון על תקיפות ילדים, אך מרביתם מעדיפים להסתפק בדיווח, ומסרבים להגיש תלונה.

הגאון רבי עמרם פריד, מגדולי מורי ההוראה בבני ברק ודיין בבתי דינם של גדולי הדיינים, אשר רבים משחרים לפתחו, שמע על פרטי החשדות מ'בחדרי חרדים'. בשיחה עמנו הוא פסק כי על הורי הילדים מוטלת חובה להגיש תלונה במשטרה. "מדובר באדם שמזיק לציבור וחייבים למגר את הנזק", הבהיר הגר"ע פריד.

כל היודע פרטים על החשוד או הורים החושדים כי ילדיהם חוו פגיעה, ניתן לפנות לכל תחנת משטרה או במוקד 100. יצויין כי על פי דיווחי ההורים, הנפגעים הינם בגילאי 6 עד 10, שגם הם חייבים בטיפול על מנת שלא יינזקו בעתיד. לדיווחים למוקד השומרים - 1700-700-963.

עם איתור הילד החשוד, במידה ואכן מדובר בילד בגיל זה, החוק קובע כי הוא יועבר על ידי משטרת ישראל למחלקת הרווחה, שם יימשך הטיפול בעניינו. בין השאר הללו יבדקו האם הוא בעצמו חווה פגיעה דומה. מחלקת הרווחה תבצע אבחון הערכת מסוכנות ובניית תוכנית טיפולית בעבורו.

פגיעה בילדים מעשים חמורים גינות ציבוריות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד