ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
תוכנית המאה

סגן השר מצהיר: נדרוש בניה מעבר לקו הירוק

סגן שר החינוך מאיר פרוש מתעלם מתוכנית המאה של טראמפ, ומציג דרישה לבניית יחידות דיור עבור הציבור החרדי מעבר לקו הירוק

סגן השר מצהיר: נדרוש בניה מעבר לקו הירוק
ח"כ פרוש צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בצל המאבקים הפוליטיים - מדיניים סביב תוכנית המאה של הנשיא טראמפ ויוזמת השלום שחלקיו נחשפו אתמול בראיון שהעניק יועצו הבכיר של טראמפ, ג'ארד קושנר, סגן השר מאיר פרוש מצהיר כי הוא צפוי לדרוש בנייה מעבר לקו הירוק, דבר שעלול להביא לעימות מדיני חריף.

בפגישה שקיים היום (שלישי) סגן השר מאיר פרוש עם הקונסולית הכללית היוצאת בי-ם הגב' סאסאהרה, התייחס פרוש לשותפות עם ארה"ב ולבנייה עבור הציבור החרדי גם מעבר לקו הירוק.

בפגישה שהתקיימה בקונסוליה האמריקאית כשאל סגן השר פרוש נלווה מנהל אגף קשרי חוץ באגודת ישראל אהרן דוד דייוויס, הודתה הקונוסולית על שיתוף הפעולה והקשר ההדוק עם אגודת ישראל במהלך כל השנים הארוכות. 

סגן השר סקר את הקשר ארוך השנים עם הקונסוליה בירושלים, גם בימי בעלה ששימש אף הוא כקונסול בי-ם ועמד על מהות יחסי ישראל-ארה"ב. שבדבריו אמר כי, "אם יקראו את הפרוטוקולים מהשיחות שהיו לי לפני כמה שנים עם הנציגים האמריקאים, גם אז דובר שארה"ב היא המדינה הידידותית ביותר לישראל, אך בכל זאת היה לנו טענות על ההתנהלות של ארה"ב בנושאים שונים.

"כעת", ציין פרוש, "ברוך השם, בהיותי כאן בקונסוליה האמריקאית, אני יכול לציין בסיפוק שאין לנו כמעט תלונות במובנים הפוליטיים", פרוש ציין בין הייתר את ההתנהלות של שגרירת ארה"ב היוצאת באו"ם ואת פועלו של הנשיא טראמפ במלחמתו החזקה והעקבית נגד הטרור ונגד איראן.

פרוש סיפר עוד כי כאשר כיהן כסגן שר השיכון במעמד שר בממשלת נתניהו הראשונה בשנת תשנ"ו, הוא בנה אלפי יח"ד ברחבי יהודה ושומרון, בלי כותרות רעשניות, מה שאפשר לו לבנות כמעט ללא הפרעה. 

בדבריו הרחיב פרוש אודות מצוקת הדיור הקשה במגזר החרדי כשאמר כי, "ערים רבות בישראל לא רוצים לקבל ציבור חרדי וזו הסיבה שרבים בחרו לגור מעבר לקו הירוק כדוגמת הערים ביתר עילית ומודיעין עילית, אך גם שם לצערינו, יש הקפאת בניה  ואין אפשרות לבנות". פרוש הבהיר כי, "לכן אנחנו ביהדות התורה נעמוד על כך שיהיה ניתן לבנות ולהתפתח  היכן שניתן גם מעבר לקו הירוק". 

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי פרוש תקף במרומז את ראש הממשלה בנימין נתניהו כשאמר לקונסולית הכללית היוצאת, "אני לא יודע אם  הנשיא טראמפ מבקש לא לבנות בערים הללו או דווקא נתניהו הוא זה שלא מבקש מארה"ב לבנות".

מאיר פרוש דונלד טראמפ תוכנית תוכנית שלום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד