י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מבוכה בליכוד

תקף את גנץ על רקע קברי חיילים והתנצל

העיתונאי אבישי עברי תקף את מפלגתו של בני גנץ על רקע קברי חיילים שנפלו ועורר סערה • הסרטון הוסר מהרשתות החברתיות של ראש הממשלה שמיהר להתנצל בפני המשפחות השכולות

תקף את גנץ על רקע קברי חיילים והתנצל
צילום מסך מתוך הליכוד טיוי צילום: צילום מסך

סערה במערכת הפוליטית לאחר שבערוץ הטלוויזה הרשמי של הליכוד 'הליכוד TV', תקף העיתונאי אבישי עברי את מפלגתו של בני גנץ, כאשר שברקע קברים של חיילים שנפלו במלחמות וזירות פיגועים מהשנים האחרונות. במערכת הפוליטית מיהרו לתקוף את ראש הממשלה שהסרטון הוצג ברשתות החברתיות שלו.

ממפלגת 'כחול לבן' נמסר; "חיילי צהל שנפלו בקרב ובני משפחת השכול לא דמיינו שראש ממשלה ישתמש בהם לסרטוני קמפיין פוליטי". המפלגה פנתה לראש הממשלה במסר ישיר, "נתניהו, לך תתנצל בפני המשפחות מיד, או שהכתם הזה ילווה אותך כל חייך. תתבייש נתניהו".

גם במפלגת העבודה מיהרו לתקוף את ראש הממשלה, יו"ר סיעת העבודה, ח"כ איציק שמולי אמר, "זה פשוט מחליא. אחרי שאסרו על נתניהו להשתמש כתפאורה בחיילים חיים, החליטו בליכוד לרקוד על דמם של חיילים מתים עבור עוד שנים וחצי קולות. ממש להקיא עליכם. איבדתם את זה לגמרי. כאזרח אני פשוט מתבייש בכם".

המחאות הגיעו לא רק מהמערכת הפוליטית, "מדובר באירוע חמור שפגע ברגשות המשפחות השכולות", מסר אלי בן שם יו"ר יד לבנים. "תניחו לנו, תניחו לילדים שלנו. תוציאו את חיילי צהל מהשיח הפוליטי. אם יש בישראל עוד פרה קדושה אחת אז ראוי לשמור עליה ולא לרמוס אותה באופן בוטה וציני".

בן הוסיף הוסיף ותקף, "ממלכתיות הפכה למילה מגונה, אני לא מבין מי הגה במוחו הקודח סרטון שכזה". אלמנתו של סא"ל דולב קידר הי"ד, מיכל קסטן-קידר, תקפה אף היא את הסרטון כשאמרה, "לא רק סוחרי מוות. אלא תאבי קרבות ומחוללי מוות. באמת שכבר אין מילים".

בעקבות הסערה הסרטון הוסר מהרשתות החברתיות של ראש הממשלה נתניהו והוא מיהר להתנצל בפני כל המשפחות השכולות.

"‫מיד כשדווחתי הערב על טעות העריכה המצערת שנעשתה במטה הליכוד, הנחיתי להסיר את התמונה, לתחקר את האירוע ולנקוט צעדים נגד האחראים לתקלה", אמר נתניהו והוסיף בנימה אישית, "כאח שכול שב-43 השנים האחרונות עולה לקבר אחיו ז״ל בהר הרצל, אני מבין היטב את כאב המשפחות‬".

נתניהו הליכוד משפחות שכולות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד