י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
42 יום לבחירות

רוסו נאבק, בנט ממשיך לתקוף ובמפלגות השמאל יורים לכל עבר

בתקופה הסוערת של מערכת הבחירות שבה מידי שעה אירוע רודף אירוע וספין גורר ספין, החליט הכתב הפוליטי ארי קלמן, לרכז מידי סוף יום את האירועים הדרמטיים יותר וגם את אלה שפחות, אלה שמעוררים בנו כעס וגם את אלה שמעלים על פנינו חיוך | כל מה שאתם צריכים לדעת  

רוסו נאבק, בנט ממשיך לתקוף ובמפלגות השמאל יורים לכל עבר
טל רוסו צילום: Tomer Neuberg/Flash90

הבחירות קרבות, ויחד איתן עולה גם כמות המתקפות שרובן אם לא כולן נועדו לצרכי הקמפיינים. היום (שלישי) המערכת הפוליטי עסקה בעיקר סביב המשך חייו הפוליטיים של האלוף טל רוסו, אך גם בנט ו'עוצמה יהודית' לא נעדרו מהשיח.

הקרב של רוסו

היום החל עם הדרמה במפלגת 'העבודה' לאחר שוועדת הבחירות בוחנת את פסילתו של טל רוסו שהוצב במקום השני במפלגה, בטענה כי רוסו לא מילא את כל תוקפת הצינון כנדרש בחוק. רוסו, זכה לתמיכה פוליטית מימין ומשמאל. אהוד ברק, נפתלי בנט וגל הירש הביעו תמיכה בו ובטענתו כי חזר למילואים לאחר שיחררו מצה"ל וטענו כי לא נכון לפגוע באדם שתרם רבות למדינת ישראל.

בנוסף, האלוף פתח היום לראשונה חשבון ברשת ה'טוויטר' בו הציג את תעודת החוגר שלו בה מוכח כי הוא פרש כבר לפני 5 שנים, כך שעל וועדת הבחירות לאשר את כניסתו לחיים הפוליטיים. הערב סירב רוסו להתייחס לעניין ואמר בהופעה פומבית "ייתכן ולא אהיה פוליטיקאי".

בנט נגד עוצמה יהודית

מסתבר שיום נטול מתקפה מצד נפתלי בנט על חבריו בגוש הימין אינו נחשב ליום במערכת הבחירות. גם היום יצא נפתלי בנט נגד עוצמה יהודית שטען כי, "תהום פעורה בין עמדותיי לעמדותיהם". בנט ציין בראיון לרשת ב'; 
"לא, אבל גם אנשים שחותרים תחת מדינה ישראל לא - אגיד את זה כך, מי שחותר תחת מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית לא ראוי להיות בכנסת".

'עוצמה יהודית' מצידם קפצו על ההתקפה של בנט כמוצאי שלל רב. מיכאל בן ארי מועמדה לכנסת אמר; "נפתול מתוק, שרק לפני שבועיים אמר לסמוטריץ' -אתה חייב להתאחד עם עוצמה יהודית". פתאום 'עוצמה יהודית' הופכת ללא לגיטימית. אני לא הייתי כמוך, לא שחררתי מחבלים שלוש פעמים בזה אחר זה תמורת שום דבר, נפתול יקר".


דרישה לפסול את עוצמה יהודית ובל"ד מלהתמודד לכנסת

ולמי שחיפש הוכחה נוספת כי אנחנו בשגרת בחירות, גם במערכה הזו, מפלגות השמאל מיהרו לעשות את הספין הידוע ולבקש מועדת הבחירות לפסול את רשימת 'עוצמה יהודית' מהלתמודד לכנסת, בטענה כי הם 'אנשי טרור'

מי שתמכו ביוזמה הן מפלגות 'העבודה' וכן, כן, גם 'כחול לבן' שאמרו כי הצטרפותן לבקשה באה על רקע "ההתחייבות לפעול בכל האמצעים הנדרשים כדי למנוע את כניסת הכהניסטים לכנסת ישראל".

בליכוד תקפו את גנץ ולפיד, השרה רגב אמרה; "עוד לא יבש הדיו על הקמת מפלגת "כחול לבן" והנה החיבור הטבעי של גנץ ולפיד קורם עור וגידים - יצא המרצע מן השק - מי שנכנע ללחצים של זנדברג ושפיר, בוודאי ייכנע ללחצים בינלאומיים!".

בליכוד הוסיפו והטרילו את סיעת 'כחול לבן' כשהם הודיעו כי הם מכינים עתירה המבקשת לפסול גם את סיעת 'בל"ד' מהתמודדות לכנסת כאשר הם ימתינו לראות האם נציגי 'כחול לבן' יצטרפו ליזומתם כפי שהצהירו, או שבמפלגה בונים על ה'בלוק טכני' עם המפלגה הערבית אחרי הבחירות.

מבל"ד מיהרו להגיב: "אנחנו כאן כדי להישאר, כהן הכהניסטים החדש לא יטיף לנו מוסר, בקשת מפלגת הכהניסטים החדשים "הליכוד" מועדת הבחירות המרכזית לפסול את בל״ד מהתמודדות לכנסת ה-21, הינה פועל יוצא למסע הציד של ביבי נתניהו 'כהן הכהנסטים החדש', המסית הסדרתי נגד האזרחים הערבים במדינה שמנסה בכל הכוח לשמור על שלטונו בטרם יוגש נגדו כתב אישום ויכנס לכלא".

עבור הכותרת - הנציגה נטשה את הפאנל

סערה נוספת שבה מעורבים נציגי 'עוצמה יהודית' הגיעה לאחר שנציגת מפלגת 'העבודה' אמלי מואטי שטשה פאנל פוליטי לאחר שנציג 'עוצמה יהודית' עוה"ד איתמר בין גביר זכה לתשואות מהקהל, הודיעה מואטי כי היא עוזבת את המקום.

מואטי עצמה כתבה מאוחר יותר; "‏הבנתי שבן גביר הוציא הודעה שבגלל שהוא סחף את הקהל יצאתי. תקשיב (חסר יכולת א.ק.) קטן, קיבלת בעיקר שריקות בוז, אני לא סופרת אותך ובמדינה מתוקנת גזענות היא פשע ולא עמדה לגיטימית. יאללה טוס לי מהעיניים".

מר"צ לעיתונאים: או אנחנו או בן גביר

סערה נוספת הייתה סביב 'עוצמה יהודית' לאחר שדובר מר"צ, הודיע כי, "לאור ריבוי הבקשות - כותב באופן ברור: לכל העורכים והמזמינים, חברי סיעת מר"צ ומועמדי מר"צ לכנסת לא ישבו עם כהניסטים באולפנים. לא נלבין אותם ולא נתן לגיטימציה להופעות שלהם".

קרב בתוך 'אגודה' - "לא להאמין לצייצנים"

בעקבות דיווח כי הקמפיין של דגל ואגודה יתנהל בנפרד, וזאת לאחר שהתברר שב'דגל התורה' שכרו כבר משרד דיגיטל ללא תיאום עם אגודת ישראל - ביהדות התורה הודיעו: "מהיום ועד אחרי הבחירות, למידע ומסרים שמועברים דרך ציוצים והודעות אנונימיות לא מוסמכות, שמטרתם לסכסך את האחדות הקיימת ביהדות התורה ולתקוע רגליים בין נציגי המפלגה. יודגש, מטות הבחירות של אגו״י ודגה״ת פועלים בתיאום מלא".

ממתין להחלטת היועץ

וישנה דרמה נוספת: נתניהו מקצר את שהותו במסוקבה וישוב  לישראל מיד אחרי פגישתו עם נשיא רוסיה פוטין. כרגע, המערכת הפוליטית נכנסת לכוננות לקראת החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה בתיקי נתניהו בשבוע הקרוב, דבר שיכול לשנות את כל מגמת הבחירות שלפנינו. משעמם לא יהיה, זה בטוח.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד