י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אין הקומץ משביע

אסיפת חירום: בנות עלולות להגיע לעבודות שיש בהן סכנות רוחניות

פרסום ראשון: גדולי ישראל הורו על קיום "אסיפת חירום" לאבות של בנות הסמינרים בבני ברק • על הפרק: בנות עלולות להגיע למקומות עבודה שיש בהם סכנות רוחניות • יישאו דברים: חברי המועצת הגרמ"ה הירש, הגר"ד כהן וכן הגר"מ קסלר והגר"י סילמן • כל הפרטים ב'בחדרי חרדים'

ראשי הסמינרים בב"ב עם הגרמ"ה הירש והגר"ד כהן. צילום: דוד זר
ראשי הסמינרים בב"ב עם הגרמ"ה הירש והגר"ד כהן. צילום: דוד זר

פרסום ראשון: "אסיפת חירום" לכלל אבות למידות הסמינרים של בית יעקב בבני ברק יתקיים במוצאי שבת הקרוב. הכינוס נקרא בהוראת גדולי ישראל עקב כך שבנות עלולות להגיע למקומות עבודה שיש בהם סכנות רוחניות.

הכינוס שנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים' נקרא בהוראת גדולי ישראל לאבות התלמידות והוא יתקיים כבר במוצאי שבת באולם משואות בעיר בהשתתפות גדולי ישראל חברי מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה הגאון רבי משה הלל הירש ראש ישיבת סלבודקה, הגאון רבי דוד כהן ראש ישיבת חברון, וכן רב העיר מודיעין עילית הגאון רבי מאיר קסלר והדיין הגאון רבי יהודה סילמן. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מה שעומד מאחורי הכינוס הוא חשש גדול בתקופה האחרונה מצוקת הפרנסה קשה ביותר בבתי האברכים וחשש שנשים ובנות בוגרות הסמינרים פונים למקומות עבודה לא ראויים. 

אחד הגורמים המעורבים בכינוס אומר "זכינו בדורנו שבנות ישראל נוטלות על עצמן בשמחה את עול פרנסת הבית כדי להעמיד בתים של תורה. מכיון שאין הקומץ משביע ודוחק השעה מכביד, עלולות בנותינו להגיע גם למקומות עבודה, שיש בהם סכנות רוחניות". 

כזכור בעבר, יצאו גדולי ישראל בחריפות נגד לימודי אקדמיה בסמינרים בכנסי ענק שנערכו לבנות, כעת המלחמה היא על מקומות עבודה עם אינטרנט ונושאי צניעות כדוגמת מקומות עבודה במקומות חילונים.

יצוין כי בעבר נחשף ב'בחדרי חרדים' יוזמה שהועלתה על ידי מנהלי סמינרים לתת מענה לבנות הסמינרים בעוד לימודי מקצועות, פריצת דרך שעלתה היה נושא מקצועות 'פרא רפואיים' במסגרות הסמינרים של בית יעקב ולהביא אישורים של המל"ג המועצה להשכלה גבוהה. 

'פרא רפואיים' ייתן מענה למקצועות נוספות קלינאיות תקשורת, מרפאה בעיסוק, לימודי אחיות, סייעת לרופא שיניים ועוד המון דברים, מה שיביא עוד מקצועות לבנות ובוגרות הסמינרים.

עד היום היו ממלאות את התפקיד הזה בקופות החולים בריכוזים החרדים ובארגוני הרפואה החרדים נשים דתיות לאומיות בוגרות אוניברסיטאות ובעלות תואר בנושא. 

היוזמה טרם יצא לפועל ובימים האחרונים שוב עלה הדבר לתת מענה לבנות הסמינרים שמחזיקות את עול הבית.

 

 

סמינרים בנות כינוס חירום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד