י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

יד לאחים: המדינה פועלת נגד ההתבוללות בחו''ל ובד בבד תומכת במוסדות המהוים סכנה להתבוללות

ביד לאחים נחרדו לנוכח נתונים שמצביעים על גדילה מאסיבית במספר התלמידים הלומדים בבתי הספר והגנים המיועדים לשלב ילדים יהודים וערבים • בפנייה למשרד החינוך מבקשים בארגון: "אל תיתנו יד לתופעה שעלולה להביא להתבוללות" • בארגון מבהירים: סובלנות-כן, התבוללות-לא. אם אנחנו רוצים לשמור על הזהות היהודית שלנו, אין מקום לחיבור שכזה

יד לאחים: המדינה פועלת נגד ההתבוללות בחו''ל ובד בבד תומכת במוסדות המהוים סכנה להתבוללות
בית ספר דו לשוני צילום: יד לאחים

כתבה שהתפרסמה בעיתון 'הארץ' מצביעה על גידול מדאיג במספר התלמידים הלומדים בגנים ובבתי הספר הדו-לשוניים בהם לומדים יחד ילדים יהודים וערבים.

הכתבה מסתמכת על מחקר שנערך בידי הכנסת לבקשת ח"כ יוסף ג'בארין (הרשימה המשותפת), המצביע על זינוק בשיעור של 60% בסך הכול בתוך חמש שנים, בחינוך היהודי-ערבי ומלמד על 1,700 תלמידים במסגרות המעורבות. בגילאי הגן הקפיצה משמעותית יותר ועלתה בשיעור של מאות אחוזים: לפני חמש שנים היו כ–80 ילדים שלמדו במסגרת גני הילדים של עמותת "יד ביד", הגוף המפעיל את מרבית מוסדות החינוך הדו־לשוניים, אולם בשנת הלימודים הנוכחית פועלים כבר 15 גני ילדים כאלה, בהם כ–470 ילדים.

בכתבה אף הובאו דבריו של פעיל המעודד הקמת מוסדות חינוך כאלו, שלדבריו משרד החינוך אינו בולם את התופעה.

בתגובה לכך שיגר השבוע ארגון יד לאחים מכתב בהול למשרד החינוך בדרישה לעצור את התופעה: "זו מגמה המסוכנת לזהותה היהודית של ישראל, כיוון שהיא נושאת בחובה סכנה ברורה ומחושית של התבוללות. כבוד הדדי הוא ערך חשוב", מבקשים ביד לאחים להבהיר במכתב, "אין לנו דבר נגד מקום לימודים כזה או אחר. אבל צריך להבין, מסגרת חיים משותפת בלימודים, בעבודה ובמקומות הבילוי הם המקום שבו מתחילה ההתבוללות. זה אבסורדי שהמדינה ביד אחת פועלת בחו''ל למניעת התבוללות וביד השניה מממנת את המוסדות הללו".


"אסון לעם היהודי". המכתב ששיגר יד לאחים למשרד החינוך  - קרדיט: יד לאחים

מלבד בעיית ההתבוללות שמנתקת יהודים מאלוקי ישראל ומעמם, בארגון אף מצביעים על אלפי בנות יהודיות שנישאו למוסלמים מרצונן, אך לאחר מכן התחרטו ונזקקו לסעד ולעיתים אף לחילוץ ולמקלט עקב אלימות קשה שספגו מבני זוגן. אלימות שנובעת מהמנטליות השונה והקוטבית כל כך.

ראשי ארגון יד לאחים אמרו השבוע כי "דו קיום שמשמעו טמיעה, נישואין משותפים, והפרדת המחיצות בין העמים – הוא אסון לעם היהודי, חד וחלק. הוא אינו דו- קיום, כי אם הכחדת הקיום היהודי. אנו סבורים שמסוכן לייצר מצב, שבו לגיטימי לייצר קשר חברי בין יהודים וערבים משני המינים שיכול להוביל לקשר שמוביל לנישואין. 

"איננו מדברים בסיסמאות. מי שכועס על העמדה ה'קיצונית' כביכול שלנו, מוזמן לבוא בטענות ל- 8,000 מקרים של התבוללות שהגיעו לפתחנו בעשור האחרון בלבד, כדי לעמוד על גודל התופעה. לכן חשוב לבטל את הלגיטימציה הזו לחינוך מעורב, שלצערנו הולכת וגוברת כבר בגילאי הגן. אם רוצים לשמור על הזהות היהודית שלנו, אין לזה מקום. סובלנות-כן, התבוללות-לא".

התבוללות יד לאחים דו לשוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד