י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
קידוש השם בירושלים

היזמים החרדים התעקשו ומסעדת הטריפות תיסגר

יזמים חרדים שרכשו מגרש המיועד לפרויקט מגורים ביקשו מבעל מסעדה ותיקה הפועלת במקום לסגור אותה בשבת | בעל המסעדה סרב גם כשהוצעו לו הקלות בדמי השכירות והמסעדה תיסגר

היזמים החרדים התעקשו ומסעדת הטריפות תיסגר
המסעדה צילום: באדיבות המצלם

שני יזמים חרדים רכשו מגרש ברחוב סמוך למרכז ההומה של ירושלים, ליד רחוב קינג ג'ורג', במטרה להקים במקום פרויקט דיור בן שני בניינים חדשים. במגרש שוכנים כעת שני בניינים מאוכלסים, ועד שיסתיימו ההליכים התכנוניים ותתחיל הריסתם ובניית הבניינים החדשים, נהנים הרוכשים מדמי השכירות שמשלמים בעלי העסקים והדיירים במקום.

אלא שליזמים התברר שאחד מהעסקים הפועלים במקום הוא מסעדה ותיקה שאיננה כשרה ופועלת גם בשבת. הם פנו לבעלי המקום וביקשו ממנו שהמסעדה תהפוך כשרה ותסגור את שעריה בשבת. כדי לשכנע את בעל המסעדה לשנות את אופיה הם הסכימו אפילו להפחית את דמי השכירות של המקום ולהפסיד הכנסות כדי לשמור על קדושת השבת במתחם.

למרבה הצער, בעל המסעדה הוותיקה בחר שלא לשנות את אופי המקום ולהכשיר את המסעדה. הרוכשים החרדים התעקשו שבמתחם שבבעלותם לא תפעל מסעדת טריפה הפתוחה בשבת, ולאחר שנוכחו שבעל המסעדה לא מוכן להפוך אותה לכשרה הודיעו לו היזמים החרדים כי לא יאריכו את חוזה השכירות אתו.

"למרות שנכנסנו לסיפור הזה כיזמים, מה שעמד מולנו אלו רק הערכים שלנו" מספר לבחדרי חרדים אחד משני היזמים, "ערך השבת אצלנו הוא ערך עליון. גם במחיר של הפסד כזה או אחר לא יכולנו לוותר על ערכינו ולו ויתור קטן".

"ניסינו להתחשב כמה שיותר בצרכים של השוכר, ולכן הסכמנו להפחית לו ביותר מ-50% את דמי השכירות, ובשלב מסוים אף לוותר עליהם כליל כדי שיהפוך את המסעדה לכשרה ויסגור אותה בשבת. המפעיל של המסעדה העריך מאוד את נכונותנו להקל עליו, אך משיקוליו הכלכליים בחר לסגור את המסעדה".

בתקשורת הכללית התרעמו על העובדה שמסעדה ותיקה נוספת הפתוחה בשבת בירושלים נסגרה.

מסעדה שמירת שבת פתיחת עסקים בשבת קידוש השם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד