י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
דף המסרים נחשף

מדיניות גנץ ולפיד היא סיבה לדאגה חרדית?

בעוד חברי רשימת כחול לבן נאלצים לשמור על שתיקה, בשל בלבול מביך במסרים שנשמעים מצד הנציגים, דף המסרים של המפלגה החדשה נחשף

מדיניות גנץ ולפיד היא סיבה לדאגה חרדית?
גנץ ולפיד צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

שבוע לאחר שהתחברו והקימו יחד עם מפלגת 'כחול לבן' ולאחר יומיים בו שמרו חברי הכנסת והמועמדים מטעמם על שתיקה תקשורתית בשל הבלבול במסרים שבין אנשי גנץ לאנשי לפיד - העיתונאית טל שליו מפרסמת את דף המסרים של המפלגה, שייתכן ותהפוך למפלגת השלטון.

בדפי המסרים שמחולקים לפי נושאים שעל סדר היום, נכתב בין היתר כי החיבור בין גנץ ללפיד נעשה בשל ההזדמנות היסטורית להחליף את שלטון ראש הממשלה נתניהו, כאשר הם מתייחסים לפערי העמדות בתוך המפלגה וכותבים כי, "זו מפלגה שמורכבת ממגוון רחב את החברה הישראלית - התאחדנו שלוש מפלגות למען המטרה: שינוי אמיתי".

גם בנושא המדיני בדף המסרים לא מספקים תשובות, כך למשל מדריכים במטה ההסברה את חברי הרשימה להתחמק בנושא שתי המדינות "לא מוכנים שיחיה פה דור ללא תקווה", גם מסוגית הבנייה בהתנחלויות; "נייצר מצב מדיני שיאפשר לבנות בהם".

בדף המסרים מתחייבים גם להתחייבויות בנושא הכלכלי בהם "מינוי נציב יוקר המחיה, הגדלת התחרות בשוק החשמל וריסון המונופולים", וכך גם בנושא הדיור.

בנושא מהותי נוסף, שמלווה את הבחירות מסרבים בכחול לבן להתחייב שלא ישבו את נתניהו קודם הגשת כתב האישום נגדו, "אנחנו הולכים להחליף את השלטון כדי שלעם ישראל יהיה שעובד בשבילו ולא בשביל עצמו - לא נשב עם ראש ממשלה שהוגש נגדו כתב אישום".

במפלגה מתחייבים עוד שלא להתפצל אחרי הבחירות, כאשר הם מציינים כי המפלגה לא תאמץ בכללית את מצע הבחירות של יש עתיד אלא תרכיב מצע מחודש עליה עומלים בימים אלא יועץ הנדל, חלי טרופר ועופר שלח ויוצג לציבור בימים הקרובים.

בדף המסרים נכתב גם מה לענות במקרה של שאלת הגוש החוסם עם המפלגות הערביות, כאשר לטענתם; "לא יהיה שום גוש חוסם עם המפלגות הערביות, זה סתם ספין של נתניהו מתוך לחץ, הספין הזה לא יעבוד יותר, נזמין את יתר המפלגות הציוניות לקואליציה".

במפלגה מבקשים מחברי הרשימה להצהיר כי הם יישבו גם עם הסיעות החרדיות בקואליציה, "החרדים הם חלק מהחברה הישראלית, וקידמו בעצמם שורה של יוזמות התעסוקה, בשירות המדינה ובאקדמיה שחיברו אותם עם הציבור, המטקה היא להמשיך את השותפות עימם אך נפעל להסדרת סוגיות דת ומדינה - בהידברות".

בנוסף, כפי שהצהיר יו"ר המפלגה בני גנץ בהופעותיו הפומביות מספר פעמים, בדף המסרים נכתב כי "המפלגה תפעל לתחבורה ציבורית בשבת בישובים שיבחרו כך, ובאופן מצומצם על מנת לא לפגוע באופיו של היום הקדוש ובערך הסוציאלי", כמו כן מתחייבת המפלגה "לקדם ברית זוגיות המאפשר לכל אזרח ואזרחים להינשא לפני אמונתם ואורח חייהם".

מפלגת כחול לבן בני גנץ יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד