י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
תמיכה מפתיעה

ש"ס מתגייסת לטובת נציגי עוצמה יהודית: "תהליך סתימת פיות"

אחרי שהוגשה עתירה עליה חתמו מפלגות המרכז-שמאל בכדי לפסול את התמודדותם לכנסת העשרים ואחת, נציגי 'עוצמה יהודית' זוכים לתמיכה מפתיעה מצד ש"ס • נציג ש"ס בועדת הבחירות שיגר מכתב ליו"ר וטוען "לא יעלה על הדעת לעשות שימוש בבקשת פסילה בשל ערכים מנוגדים"

ש"ס מתגייסת לטובת נציגי עוצמה יהודית: "תהליך סתימת פיות"
השר אריה דרעי צילום: יעקב כהן

סיעת ש"ס מתגייסת במפתיע לטובת סיעת עוצמה יהודית, לאחר שבסיעת מרצ השיגו את החתימות הדרושות ומבקשים למנוע מנציגיהם להתמודד לכנסת.

נציג סיעת ש"ס בוועדת הבחירות ומועמדה לכנסת עו"ד משה ארבל, פנה היום ליו"ר ועדת הבחירות השופט חנן מלצר, בטענה כי הדיון בעניינם מיותר שכן התוצאה ידועה מראש ובית המשפט העליון יאשר את התמודדתם כפי שנהג בכנסת ה-21.

"ידועים הדברים המיוחסים לפילוסוף הצרפתי וולטר: "אינני מסכים למילה מדבריך, אך אהיה מוכן למסור את נפשי על זכותך לומר אותם", העמדה הזו מייצגת בתמצית את אחד המקורות לחופש הביטוי", פותח ארבל את פנייתו.

לטענת ארבל, "הזכות הזו היא גם חובה בייחוד למי שחורט על דגלו את ערכי החופש וליברליזם, ומה הופתעתי לראות כי דוקא סיעת מרצ המציגה עצמה ככזו, הגישה בקשה בכתב לפסילת רשימה זו לכנסת ה-21".

נציג סיעת ש"ס כותב עוד כי עמדת ש"ס היא "כי חרף העמדות המנוגדות בנושאים שונים בינינו, תהליך סתימת הפיות ופסילת רשימות מועמדים לכנסת בשל דעות מנוגדות אין לו מקום בדמוקרטיה המקדשת ערכים אלו".

"לא יעלה על הדעת לעשות שימוש בבקשת פסילה בשל ערכים מנוגדים, וראוי לבקשות אלו שידונו בכובד ראש וביישוב הדעת ולא חלילה בחופזה ומתוך מגמה פופוליסטית", תוך שהוא מבקש ממלצר לשקול מחדש את הדיון בפסילתם של הנציגים מיכאל בן ארי ואיתמר בן גביר".

"מה גם שפסיקת בית המשפט העליון המנומקת והבנויה לתלפיות על כשמונים עמודיה בה כבודו היה חלק מן ההרכב המבטלת החלטת ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-20 בעניינו של מר ברוך מרזל תוך שכבודו מציין בדבריו כי "בפרשנות ובעלת הפסילות לפי סעיף 7א לחוק יסוד: הכנסת ראוי להקפיד מאוד", מציין ארבל.

כאמור, ארבל כותב למלצר כי התוצאה ידועה מראש, כשלדבריו "כאשר מונחת לפנינו עתה פסיקה זו, מה מקום לשוב ולדון כאשר בידוע מראש שעמדה זו תיפסל בערכאת הערעור?! טיעון זה יפה תוקפו ביתר שאת כאשר מפלגת בל"ד וחבריה אשר מעשיהם היו חמורים שבעתיים ובכל זאת לא נפסלה ע"י בית המשפט, להבדיל, על אחת כמה וכמה שאין מקום להיענות לבקשה זו כלל".

כזכור, אתמול השיגו בסיעת מרצ בסיוע של סיעת 'כחול לבן' והעובדה את החתימות הדרישות כדי תדון בפסילתם של חברי רשימת "עוצמה יהודית" לכנסת ה-21 בהם מיכאל בן ארי ואיתמר בן גביר.

ש"ס עוצמה יהודית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד