ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
חיזוק מהנשיא

טראמפ: נתניהו ראש ממשלה חזק וחכם; לא מכיר את הקשיים שלו

דריכות במערכת הפוליטית: לאחר למעלה משנתיים של עיסוק תקשורתי בתיקי נתניהו - היום צפוי היועמ"ש להודיע על החלטותיו בתיקים 1000, 2000, ו-4000 • על פי ההערכות: בתיק 4000 צפוי היועמ"ש להגיש כתב אישום בכפוף לשימוע באשמת שוחד • הליכוד: "מגדל קלפים שיקרוס"

טראמפ: נתניהו ראש ממשלה חזק וחכם; לא מכיר את הקשיים שלו
נתניהו / מנדלבליט צילום: יונתן זינדל/מרים אלסטר, פלאש 90

צונאמי בפתח: לאחר למעלה משנתיים של עיסוק תקשורתי אינטנסיבי בתיקי ראש הממשלה, ולאחר חודשים ארוכים בהם כמעט כל אזרח בישראל הפך לבקיא בתיקי נתניהו, היום (חמישי) צפוי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט להודיע על החלטתו להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

הבוקר מקבל נתניהו חיזוק מצד נשיא ארצות הברית טראמפ. במסיבת עיתונאים בהאנוי, בתשובה לשאלת 'כאן', התייחס טראמפ לחקירות נתניהו: "נתניהו עושה עבודה טובה כראש ממשלה". טראמפ הוסיף: "הוא ראש ממשלה נפלא ואני לא יודע על הקשיים שלו. אני יכול לומר שהוא ראש ממשלה נהדר. הוא חזק וחכם".

על תכנית השלום אמר: "אנחנו עובדים קשה על תכנית השלום, יש סיכוי לשלום בין ישראל לפלסטינים. העסקה הכי קשה זה המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים - הייתי שמח לייצר הסכם כזה".

תיק 1000

מדובר בחשדות בגין שלושה תיקים: הראשון בהם תיק 1000, בו נחשד נתניהו בכך שקיבל טובות הנאה בדמותם של סיגרים, חליפות יוקרה ושפניות מחבריו ארנון מילצן וג'ימס פאקר, ועל פי הערכה היועץ המשפטי לממשלה יאשים את נתניהו בהפרת אמונים בתיק זה ולא בשוחד.

תיק 2000

נתניהו חשוד גם בתיק 2000: כאשר על פי החשד שוחח עם מו"ל 'ידיעות אחרונות' נוני מוזס לשיחות ארוכות שהוקלטו ונסובו סביב עסקה של החלשת כוחו של החינמון 'ישראל היום' בתמורה לסיקור אוהד בעיתון 'ידיעות אחרונות'. במקרה הזה צפוי מנדטלביט להאשים את נתניהו גם בהפרת אמונים.

תיק 4000

הפרשה המורכבת ביותר מבחינת רוה"מ היא תיק 4000: שם על פי החשד העניק נתניהו למשפחת אלוביץ מבעלי השליטה ב'בזק' הטבות בשווי מליוני שקלים, בתמורה לסיקור אוהד באתר וואלה שבבעלותם. במקרה הזה צפוי מנדלבליט להאשים את נתניהו בשוחד.

יצוין כי כי פרסום ההודעה יהיה על ידי משרד המשפטים והפרקליטים העוסקים בחקירותיו של נתניהו, שיודיעו למורשים בפרשות על החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה, כשבראשם עו"ד נבות תל צור המייצג את ראש הממשלה ולאחר מכן צפוי דובר משרד המשפטים לעדכן גם את כלי התקשורת בהחלטות.

נתניהו: "מגדל קלפים"

נתניהו כבר הגיב הערב לפרסומים על ההחלטה הצפויה כשאמר כי, "ההאשמות על שוחד הן מגוחכות. ראש הממשלה נתניהו לא קיבל מאלוביץ׳ דבר ולא נתן לו דבר. הסיקור בוואלה היה שלילי והתגבר לקראת הבחירות".

"כל ההחלטות בעניין בזק אושרו ע״י כל הרגולטורים האחראיים וראש הממשלה פעל ללא רבב, כפי שמשרד המשפטים קבע במסמך רשמי", עוד נמסר מטעמו של נתניהו כי, "להאשים בשוחד על שתיים וחצי כתבות באינטרנט זה צעד אבסורדי שאין לו תקדים בתולדות המשפט".

בלשכתו של נתניהו אמרו הערב כי מדובר "במגדל הקלפים שיקרוס בקרוב", כאשר מחר נראה אכן האם מדובר במגדל קלפים או שמא בחשדות מבוססות שיסיימו את הקריירה הפוליטית של ראש ממשלת ישראל.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד