י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
פניה לאלוף הפיקוד

"אפילו חכמי חלם לא יכלו לחשוב על זה"

פניה לאלוף הפיקוד: אח המחבל מנוע כניסה לישראל, אך משמש כעו"ד בביהמ"ש הצבאי

"אפילו חכמי חלם לא יכלו לחשוב על זה"
מיידה אבן. אילוסטרציה צילום: Issam Rimawi/FLASH90

פניה לאלוף הפיקוד: אח המחבל מנוע כניסה לישראל, אך משמש כעו"ד בביהמ"ש הצבאי

בלילאל שלאלדה, אחיו של המחבל שדקר את ישראל בן אהרן בגוש עציון לפני כשלוש שנים, משמש כסנגור שלו במשפט המתקיים בביהמ"ש הצבאי במחנה עופר.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו שייצג את בן אהרן "האירוע הזה מהווה פגיעה קשה בנפגעי הטרור וסכנה חמורה לביטחון. לא יתכן שמחבלים ישמשו כעו"ד ויקבלו על מגש כסף מידע כיצד לחולל טרור בישראל"

בדיון הטיעונים לעונש של המחבל שדקר את ישראל בן אהרן בגוש עציון לפני שלוש שנים הופתע עורך דינו של בן אהרן, עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו, לראות את אחיו של המחבל בצוות הסנגוריה שלו.

מדובר באח ששהה לצד מיטת המחבל בבית החולים בחברון כאשר המסתערבים לקחו אותו להישפט בארץ, והוא מנוע כניסה לישראל עקב קרבה מדרגה ראשונה למחבל.

עו"ד בלייכר שלח מכתב בנושא לנשיא בתי הדין הצבאיים האלוף דורון פייליס, אלוף פיקוד מרכז נדב פדן ופצ"ר האלוף שרון אפק. במכתבו סיפר בלייכר כיצד האח משמש ב"כמה כובעים: עד הגנה, עו"ד מטעם ההגנה, מורחק מישראל בשל קרבת משפחה מדרגה ראשונה לנאשם, שותף וסייען לאחר מעשה לעבירה של אחיו".

בלייכר תיאר כי לאחר הפיגוע מסתערבים חדרו לבית החולים בחברון ועצרו את המחבל, אולם לא עצרו את אחיו שישב לידו "בזמן המבצע שהה ליד המחבל אחיו. בשהותו לצד מיטת אחיו ביצע האח לכאורה עבירה של שותפות בדיעבד לביצוע עבירה וסיוע להימלטות מכוחות הביטחון. האח נאזק למיטה (בשל כך שלא רצו להיחשף נמנעו הכוחות ממעצר האח שסייע לבריחתו של המחבל)".

לדברי בלייכר, בדיון הטיעונים לעונש "התברר כי האח אשר לפי עדותו סייע למחבל לאחר מעשה, באופן המהווה עבירה נגד חוקי האזור, ואשר נאסרה עליו הכניסה לישראל, משמש כעו"ד במשרדו של הסנגור של המחבל ומסתובב חופשי בביהמ"ש הצבאי". עוד נכתב כי עדים אחרים סירבו לבוא להעיד במשפט מחשש לחייהם, לאחר איומים מצד המחבל ומשפחתו.

בלייכר פנה בבקשה לאלופים "לא יתכן שמערכת שמצד אחד שופטת את המחבל מאפשרת לאחיו שסייע לו לאחר עבירה לעבוד בשירותה, במשפט של אותו מחבל. אין שום הלימה בין האקט המנהלי שאוסר על משפחת המחבל להיכנס לארץ לבין המעמד שקיבל האח כעורך דין עם אפשרות גישה לאזורים רגישים, כגון משרדי בית המשפט ומשרדי התובעים".

בסוף המכתב טען בלייכר כי יש לאכוף את איסור הכניסה "בני שמפחה של מחבלים אשר הוצא נגדם צו איסור כניסה לישראל לא יכולים לשמש בצוותי הסנגוריה, בבהימ"ש הצבאי עופר, ויש לעגן זאת בפרקטיקה".

עו"ד בלייכר מסר "מדובר כאן על תופעה חמורה ביותר שצריכה להוציא את כל נפגעי האיבה, המשפחות השכולות ואזרחי ישראל משלוותם. המדינה מצד אחד מצהירה כי היא פועלת בצעדי הרתעה נגד המחבלים ומשפחתם כדי למנוע טרור, ומצד שני אנו מגלים שאחיו של מחבל שמנוע כניסה לישראל ואשר סייע בהימלטות המחבל, ושחיילי צהל היקרים סיכנו את חייהם כדי לעצור את המחבל, במקום שאותו מחבל ייאסר בכלא, המחבל מגיע לבית המשפט מעיד לטובת אחיו המחבל ובסוף המשפט ניגש לאזור כניסה של מורשים בלבד שבו הולכים נפגעי העבירה ומגלים שאחיו של המחבל המשמש כעו"ד ביחד עם הסנגור של המחבל צועד לידם.

מדובר על תסריט שאפילו חכמי חלם לא יכלו לחשוב עליו. האירוע הזה מהווה פגיעה קשה בנפגעי הטרור וסכנה חמורה לביטחון. אנו דורשים מעצר מידי של אחיו של המחבל ובדיקה ביטחונית לכל עו"ד שפועל בבתי המשפט הצבאיים. ככלל עורכי הדין של המחבלים נחשפים לחומרים רבים של שיטות הגנה על ישובים וצירים מערכות אבטחה, שיטות לתפיסת מחבלים ושיטות חקירה. לא יתכן שמחבלים ישמשו כעו"ד ויקבלו על מגש כסף את כל המידע כיצד לחולל טרור באזרחי ישראל".

בתוך כך אתמול (רביעי) נעצר עו"ד טראק ברגות הקשור לפרשיית זיידה. בעבר ייצג ברגות את אחד המחבלים שרצחו את ינאי ויסמן הי"ד בפיגוע הדקירה בסניף רמי לוי בשער בנימין לפני כשלוש שנים.

אלוף פיקוד מחבל ישראל בית משפט צבאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד