י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
המשפיע על הרבי

גדל כחילוני גמור: הרבי הצעיר שמגנן בגיטרה

הרבי הצעיר ממבקשי השם שנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים' נראה מפגין ביצועים מרשימים כשהוא מנגן בגיטרה וגרם להתעניינות גדולה בעולם החסידות • הכל על הרבי שגדל כחילוני והפך להיות אדמו"ר 

גדל כחילוני גמור: הרבי הצעיר שמגנן בגיטרה
הרבי ממבקשי השם מנגן בגיטרה צילום: צילום מתוך הוידאו

הרבי הצעיר ממבקשי השם שהכתיר את עצמו לרבי בגיל 22 ודמותו נחשפה לראשונה ב'בחדרי חרדים' ממשיך לגרום להתעניינות גדולה בעולם החסידות.

מאז נחשף תמונותיו של הרבי הפכו לויראלים ברשתות והוא יושב אחר כבוד בשולחנות המזרח בחצרות האדמו"רים מבלי שיש לו קשר כצאצא לשום רבי לאחר שחזר בתשובה.

הוא ממריא לארה"ב, לגיוס כספים, פתח בית מדרש ברחוב קהילות יעקב בבני ברק, ואף התראיין למגזינים בשפת היידיש בארה"ב 

אמש נחשף לראשונה סרטון של הרבי מנגן בגיטרה בבית בגבעת זאב.

מי שנותן הצצה לכך הוא המשפיע המוזיקלי מענדל ראטה, בנו של הרבי משומרי אמונים אשדוד, שבפוסט בפייסבוק נתן לכך כותרת "דור חדש של אדמו"רים".

ראטה מסביר: "האברך הצעיר שמנגן פה עם הגיטרה מנגינת קאנטרי על מודה אני, הוא אדמו"ר. האדמו"ר מ"מבקשי השם".

"אני מכיר אותו טוב. אדם מיוחד מאוד. הוא גדל כילד חילוני גמור בבית חילוני אמריקאי. בגיל 12 הוא הרגיש שהוא לא שייך לדרך הזו והוא רוצה להיות יהודי מקורי כמו הבעל שם טוב ותלמידיו. הוא פשוט ערק מביתו על דעת עצמו, ואיזה אדמו"ר אחד באמריקה אימץ אותו בביתו כבן. (כמובן באישורו בלית ברירה של אביו הביולוגי)".

"בימי בגרותו הוא עבר ללמוד בישיבה חסידית בארץ, ושם הוא התחיל לתת שיעורים בספר 'אור החיים' לבחורים צעירים ממנו שהרגישו בו דמות רוחנית מיוחדת. הוא התחתן עם משפחה חסידית וויז׳ניצאית, ואחרי החתונה הוא החליט לפתוח חצר משלו".

"בדרך כלל אני מאוד חשדני על אברכים שמחליטים ביום בהיר לפתוח חצר חסידי, עד כמה כוונתם כנה וטהורה. אבל פניו המאירות של אברך זה, וגם ההיסטוריה הייחודית שלו, גרמו לי לנסות לבדוק מקרוב. נפגשתי איתו כמה פעמים. האברך הזה יושב ולומד כל היום, בקי לא מעט בתורת הנסתר, והוא חי בהחלט ברמה של דביקות בבוראו, עם הרבה תמימות וטוהר לב".

"הוא גם יודע לנגן יפה על גיטרה. המבטא שלו הוא מאוד חסידי רבני כזה, אבל על כך כבר נאמר: א געווארענער איז מער ווי א געבארענער.. (ביטוי ירושלמי ותיק, זה שמצטרף לקהילה לוקח את זה רציני בהרבה מזה שנולד אל תוכה בטבעיות..)", סיים ראטה.

מבקשי השם מנדל ראטה גיטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד