י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

"נשים אומרות לי 'אל תגידי שיש מום'"

היא מטפלת בנשים חרדיות מכל רחבי הארץ ולמדה עם הזמן: מה הרב מרשה, מה שואלים, וגם מה הכי מלחיץ מטופלת חרדית בשלב ההריון • ד"ר קרינה קריידן חרץ בראיון מיוחד ל'לובי נשי'

"נשים אומרות לי 'אל תגידי שיש מום'"
עובר צילום: pixsabay

אל חדרה של ד"ר קרינה קריידן חרץ נכנסים זוג בשנות הארבעים המוקדמות לחייהם. תווי פניה של האישה עדינים ביותר, אם כי החלטיים. היא פותחת את דבריה ומבהירה לד"ר קריידן: "המליצו לי לא ללכת לרופאה – אבל אני לא מוותרת. לא מעניין אותי. הגעתי במיוחד מירושלים, מכיוון שאם אני הולכת לסקירת מערכות, אני רוצה רופאה בלבד.

חרדיות שוברות את הסטריאוטיפים: תנו לנו רופאות נשים למען הצניעות המרבית!

את דרכה המקצועית החלה ד"ר קרינה קריידן חרץ בארץ מוצאה – ברזיל. כיום היא משמשת כרופאה בכירה, מומחית במיילדות וגניקולוגיה, רפואת העובר ואולטרה סאונד במיילדות וגניקולוגיה. במשך שנים רבות התמחתה ד"ר קריידן חרץ והעמיקה את הידע שלה ברפואת העובר. כיום, בישראל, מלבד כל הבדיקות המוקדמות, מאוחרות ומורחבות שהיא מבצעת – מעבירה הד"ר קורסים לרופאים אחרים שבאים ללמוד אצלה את המומחיות שלה, סקירה מכוונת למוח העובר ולמערכות נוספות, לשלילת מומים, מחלות זיהומיות ובעיות שונות אפשריות חלילה.

 אחת התופעות המעניינות ברפואת הנשים אליה שמה לב, היא הבדלי תרבות. "בברזיל נשים רוצות רק רופאת נשים", אומרת ד"ר קריידן חרץ. "זה לא משנה יהודיה או גויה. רק בישראל שמתי לב שמחפשים יותר רופאי נשים מרופאות נשים, והסבירו לי את זה בשל העובדה שהתרבות עודנה שבויה בסטריאוטיפים, שכביכול רופא גבר הוא יותר מקצועי. אני שמחה מאוד לראות את ציבור הנשים החרדיות שמגיעות אלי לקליניקה ודורשות דווקא רופאה. יש היום כל כך הרבה רופאות מקצועיות מהשורה הראשונה, ערוכות ונכונות להגשת עזרה בכל התחומים, ואין סיבה שלא לאפשר לאישה לכבד את הרצון לצניעות שלה.

מחפשים להיות שותפים לרגעים השמחים – שאלות לרבנים ושאלות לרופאים

היופי ברפואת נשים הוא הזכות לחוות גם רגעים של אושר, בניגוד למקרים אחרים ברפואה שמתמקדים רק בחולי. ברפואת הנשים בסופו של דבר נולדים בשעה טובה מאות אלפי תינוקות בריאים ושלמים. "אנחנו שמחים על הזכות לחלוק עם המשפחה את הרגעים האלו – אך הנוכחות שלנו חשובה, גם למקרים שחלילה בהם לא הכל תקין", מזכירה ד"ר קריידן חרץ. "כל אישה יודעת מה הרקע המשפחתי שלה ושל בעלה, ולפי זה מבררים האם עושים בדיקות או לא עושים. אנחנו כבר מכירים את כל הסוגים, ואפילו בקשר רצוף עם רבנים על מנת להסביר את הצורך בבדיקות".

אם יש משהו שד"ר קריידן חרץ היתה רוצה לעזור למטופלות שלה להבין, זה הצורך בשאלת השאלות המקדימות. ברקע אני חייבת לדעת האם יש בעיות גנטיות, מחלות שונות, מומים וכו'. כשאני מגיעה לשאלה הזו, מרבית המטופלות שלי מתכווצות על המקום ולעתים קצת כועסות: 'לא לדבר על מומים ועל בעיות'. אלא שד"ר קריידן חרץ מסבירה כי אישה עם מחלות ברקע, תבצע בדיקת סקירת מערכות שונה מאישה שאין לה מחלות רקע כלל. אישה שיש אצלם במשפחה עניין גנטי מסוים, תקבל בדיקות שונות לחלוטין, וכמובן יש את הנשים שילדו ילד לא בריא, ועכשיו לחוצות לדעת שהכל בסדר. "בכל התהליך אנחנו נמצאים ומלווים, והכי חשוב – מנסים להגיע למצב הטוב ביותר עבור האישה.

את בהריון? מחפשת את המקום המקצועי ביותר עם המענה האישי והנכון לך? מוזמנת לפגוש את ד"ר קרינה קריידן חרץ ב'מור לאישה'

התקשרו: 072-3943-891  

בריאות הריון הריון ולידה גנטיקה מכון מור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד