ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"הרכב התדרדר בפתאומיות"

טרגדיה מזעזעת: אם דרסה את בנה למוות

נורא ואיום: אם שנהגה ברכבה הבוקר דרסה למוות את בנה בן השלוש בכניסה לגן • פראמדיק בכיר שהיה בזירה: "מצאנו אותו עם פגיעה רב מערכתית במצב קריטי"

טרגדיה מזעזעת: אם דרסה את בנה למוות
רכב התדרדר והרג את בן הנהגת צילום: דוברות זק"א

בשעות הבוקר (חמישי) אירעה תאונת דרכים ברחוב השדות פינת האקליפטוס בבני ציון בשרון. אם שנהגה ברכבה, דרסה למוות את בנה בן השלוש.

התאונה הנוראית אירעה בשעה 10:45 לערך, בסמוך לגן ילדים. חובשים ופראמדיקים של מד"א, יחד עם כונני 'איחוד הצלה', העניקו טיפול רפואי ראשוני לילד בן ה-3 והוא פונה תוך כדי פעולות החייאה לבית החולים מאיר בכפר סבא, שם נקבע מותו.

מחקירה ראשונית של המשטרה בשטח, מסתמן כי האם עצרה את רכבה בסמוך לגן, יצאה מהרכב עם בנה בן ה-3, אך לא הרימה את בלם היד. מסיבה שטרם הובררה, ועל פי ההתרשמות הראשונית של חוקרי המשטרה בשטח, עולה כי הרכב התדרדר לאחור, פגע ודרס את הילד.

במשטרת מרחב שרון פתחו בחקירת נסיבות התאונה המצערת, שוטרים ובוחני תנועה נמצאים בזירת התאונה. נהגת הרכב - אמו של הילד, תיחקר בהמשך.

פראמדיק בכיר במד"א רפי שבע: "כשהגענו ראינו פעוט כבן 3 מחוסר הכרה. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל עיסויים והנשמות ופינינו אותו לבי"ח עם פגיעה רב מערכתית במצב קריטי".

ישראל חדד חובש באיחוד הצלה סיפר: "ביצעתי פעולות החייאה כרבע שעה עד להגעת ניידת טיפול נמרץ שהעבירה אותו במצב אנוש להמשך קבלת טיפול רפואי בבית החולים".

"מדובר באם שהביאה את בנה בן ה-3 לגן הילדים, הרכב התדרדר בפתאומיות ופגע בילד שנפצע במצב קשה עם פגיעות קשות" אמר רועי סולומון מתנדב זק"א, "הרכב פגע בעוד מספר כלי רכב שחנו בסמוך. מתנדבי זק"א צוות מרחב שרון טיפלו בזירה הקשה באיסוף הממצאים כדי להביאם לקבורה".

מנתוני ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים עולה כי בין השנים 2008-2019 מתו 617 ילדים בתאונות דרכים בישראל. מתוכם 111 ילדים נהרגו עקב תאונות דרכים בסביבת הרכב (כולל המקרה מהיום), כשבמרבית המקרים מדובר על דריסה לאחור.

בשנת 2018 מתו 48 ילדים בתאונות דרכים מתוכם 8 בסביבת הרכב, בשנת 2019 מתו 7 מתאונות דרכים מתוכם 3 בסביבת הרכב (כולל המקרה מהיום). עוד עולה מהנתונים כי קבוצת הגיל הבולטת בסוג זה של תאונה היא 0-4 (87%) וכ-70% מהמקרים אירעו בבית ובחצר הבית. רובם הגדול של הנפגעים שייכים למגזר הערבי (כ-89%), כש-66% מתוכם, שייכים למגזר הבדואי.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "לבנו עם המשפחה שאיבדה היום את בנה בתאונה מחרידה.  תאונות בסביבת הרכב מתרחשות לרוב כאשר ילדים צעירים נמצאים מסביב לרכב חונה. בשל גובם הנמוך, הנהג אינו יכול להבחין בהם, ולילדים אין את היכולת להבין את הסכנה בה הם שרויים. כדי למנוע מצבים כאלה, יש להפריד בין אזור המשחקים של הילדים לבין אזור החנייה. על הנהגים לסרוק את השטח בטרם כניסתם לרכב, ולבקש ממבוגר נוסף שיהיה במקום ויוודא שאין ילדים בסביבה. בנוסף, כאשר הרכב חונה יש לוודא שבלם היד מורם ושהרכב נמצא במצב חנייה".

תאונת דרכים ילד נדרס בני ציון תאונה קטלנית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד