י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
ההחלטה תתפרסם כמתוכנן?

הפרקליטות אמרה לא לדרישת רה"מ נתניהו

הפרקליטות לבג"צ: ללא צו מניעה - ההחלטה תפורסם כמתוכנן • "דין הﬠתירה בבג"צ להידחות ﬠל-הסף מטﬠמים שונים"

הפרקליטות אמרה לא לדרישת רה"מ נתניהו
רה"מ נתניהו צילום: מתוך הסרטון

בתגובה לעתירה שהוגשה הבוקר (חמישי) על ידי הליכוד נגד כוונת היועץ המשפטי לממשלה לפרסם את החלטתו בעניין הגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, הפרקליטות הבהירה כי דין העתירה להידחות, ובהיעדר צו ביניים, ההחלטה תפורסם כמתוכנן.

"ﬠל דﬠת היוﬠץ המשפטי ופרקליט המדינה, לשיטתנו דין הﬠתירה בבג"צ להידחות ﬠל-הסף מטﬠמים שונים" כתב מנהל מחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה, לעו"ד יוסי פוקס שהגיש את העתירה.

בין הטעמים שמפורטים המכתב, צויין כי העתירה הקודמת בה ביקש סעד דומה, נדחתה על הסף. בנוסף, "אין מקום לעתירה ציבורית במקרה דנן, שכן מדובר בﬠתירה שבה 'הﬠותר מתﬠבר ﬠל ריב לא לו'; אין בכוונת המבקש להצטרף - המוﬠמד ברשימת הליכוד לכנסת - כדי לשנות מﬠניין זה".

טיעון נוסף שנכתב הוא, כי הﬠתירה הוגשה בשיהוי כבד "שכן זה מכבר ידﬠת כי היוﬠץ המשפטי לממשלה מתכוון לקבל החלטתו ﬠם סיום ﬠבודתו. לﬠניין ידיﬠתך אודות ﬠמדת היוﬠץ לפיה ניתן יהיה לקבל החלטה ולפרסמה ﬠוד לפני הבחירות".

"די להפנות לאמור בסﬠיף 16 לﬠתירה ﬠצמה ﬠל כלל סﬠיפיו, בדגש ﬠל האמור במכתב מטﬠם היוﬠץ המשפטי לממשלה לב"כ של ראש הממשלה מיום 01/02/2019 המוזכר אף הוא בסﬠיף זה".

בנוסף, "הﬠדר פנייה מוקדמת ליוﬠץ המשפטי לממשלה ﬠובר להגשת הﬠתירה". ﬠל פי הדין, כך נכתב, "לפני הגשת הﬠתירה היה מקום להﬠלות בפני היוﬠץ המשפטי לממשלה את הטﬠנות המוﬠלות כﬠת ﬠל-ידך בﬠתירה" .

"בנסיבות אלה, ובשים לב גם לשיהוי הכבד ﬠוד יותר בו תהיה ננוﬠה הגשת בקשה כﬠת למתן צו-ביניים, הריני להודיﬠך, ﬠל דﬠת היוﬠץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה, כי אנו מתנגדים למתן צו-ביניים כלשהו בﬠתירה בבג"צ 1498/19, שכאמור לשיטתינו דינה להידחות ﬠל-הסף. כידוﬠ, ﬠל פי ההלכה, בﬠתירה שאין כל סיכוי לקבלתה. בוודאי שאין מקום ליתן צו-ביניים".

בסוף המכתב כתב עו"ד ענר הלמן, כי למען הסר ספק אבקש להדגיש: "כל ﬠוד לא ניתן צו שיפוטי שימנﬠ ואת - אין כל מניﬠה לדﬠת היוﬠץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה - לקבל החלטה לפיה היועץ המשפטי לממשלה שוקל להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה, וגם אין מניﬠה לפרסם ברבים החלטה שכזו במוﬠד קרוב - הכל כמפורט במכתב מטﬠם היוֹﬠץ המשפטי לממשלה".

נתניהו עתירה פרקליטות בג''צ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד