י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הפוליטיקאים מגיבים: מי תומך ומי קורא להתפטר?

המערכת הפוליטית מגיבה לפרסום כתב החשדות נגד ראש הממשלה נתניהו • חלק בוחרים לגבות את נתניהו, אחרים פרצו במסרים תקיפים נגדו ושללו ישיבה עמו תחת כתב אישום 

הפוליטיקאים מגיבים: מי תומך ומי קורא להתפטר?
ראה"מ בנימין נתניהו בחברת שרי הליכוד במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במערכת הפוליטית ממהרים להגיב להחלטות היועמ"ש שהחליט הערב להגיש כתב אישום כנגד ראש הממשלה בכיפוף לשימוע בגין החשדות בפרשות 1000, 2000 ו 4000 כאשר חלקם תוקפים, חלק קוראים לנתניהו להתפטר.

מי שדווקא מגבה את ראש הממשלה נתניהו, הוא שר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן, שלאחרונה הפך ליריבו הפוליטי שלו.

"במדינת ישראל הגוף היחיד המוסמך לקבוע האם בן אדם אשם או זכאי זה אך ורק בית משפט. חזקת החפות שמורה לכל אדם, גם לראש הממשלה. הגשת כתב אישום בכפוף לשימוע אינה פסק דין חלוט", ציין ליברמן.

בישראל ביתנו שטרם הביעו תמיכה חד משמעית בנתניהו לראשות הממשלה, אמרו עוד כי "מבחינתנו, ראש הממשלה בנימין נתניהו רשאי להתמודד בבחירות לכנסת כמו כל מועמד אחר".

גם בימין החדש גיבו את נתניהו ומסרו הערב כי "כפי שאמרנו מתחילת הדרך, לראש הממשלה, בנימין נתניהו, עומדת חזקת החפות ככל אזרח אחר במדינה. אנו מכבדים את החלטת היועץ המשפטי לממשלה, אך כפי שאמר היועץ במילותיו שיבוא לשימוע בלב פתוח ונפש חפצה".

"אנחנו נמתין לתום השימוע. מפלגת 'הימין החדש' תמליץ לנשיא המדינה להטיל על בנימין נתניהו את משימת הרכבת הממשלה הבאה", הוסיפו וגיבו את נתניהו לקראת הבחירות.

יו״ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין מצטרף לתגובות ואומר, "אישומים, מכל סוג, אינם תחליף להרשעה במדינה דמוקרטית. עלינו לתת לעובדות להתברר בהליך הוגן שמגיע לראש ממשלה כמו לכל אזרח במדינת ישראל.
פרסום הודעה על כתב אישום נגד ראש מפלגה 40 יום לפני בחירות מבלי לקיים שימוע, מהווה נזק ציבורי ופוליטי בלתי הפיך לא רק לו, אלא למפלגה שלמה ולציבור הבוחרים. אני בטוח שאזרחי ישראל מבינים זאת היטב.
בנימין נתניהו הוא מועמד תנועת הליכוד לראשות הממשלה ובראשותו נמשיך בכל הכוח את מסע הבחירות בדרך לניצחון הליכוד והקמת גוש ימין חזק".

בשמאל תקפו את ראש הממשלה וקראו לו להתפטר, כאשר ברצ מיהרו וביקשו לכנסת את מליאת הכנסת לישיבת פגרה מיוחדת לדון בחשדות כנגד ראש הממשלה נתניהו שהם הודיעו כי הם יחוקקו חוק שימנע מראש הממשלה לכהן בתפקידו תחת חשדות

"זה לא יום שמח. בראש הממשלה עומד אדם מושחת עד היסוד שכופף את כל המערכות הציבוריות לטובת הישרדותו האישית. נתניהו יעמוד למשפט ואינו יכול לכהן עוד יום אחד בתפקידו, אבל למשפט הציבור חייבים לעמוד היום כל מלחכי הפנכה והמאתרגים, כל מקיאי דפי המסרים והמשתלחים בשומרי הסף", אמרה הערב תמר זנדברג.

עוד היא אמרה כי, "כל מי ששתק תמורת אתנן פוליטי בהתנחלויות שותף לפשע. עכשיו גם מתבהרת העסקה מאחורי הכנסת הכהניסטים לכנסת: איתרוג למושחת תמורת מקום בוועדה למינוי שופטים. ההשחתה של ישראל עולה לנו גם בארגון טרור בכנסת. זו צריכה להיות מוחלפת בשינוי עמוק".

זנדברג האשימה את כל מפלגת הליכוד כשאמרה כי "לא די בהחלפת נתניהו. הליכוד שותף לפשע. הימין הקיצוני שותף לפשע. שחיתות הליכוד והימין עומדת גם היא למשפט הציבור היום. החלופה היא ממשלה עם מרצ".

יהיה מעניין לעקוב אחר תגובתו של יו"ר כולנו השר משה כחלון, שטרם אמר את דברו בנוגע לישיבה עם נתניהו תחת כתב אישום, ותגובתו הערב תהיה הכף המכריעה בנוגע להקמת הקואליציה הבאה.

בנימין נתניהו פוליטיקאים פוליטיקאים בכירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד